על פי המידע הרשמי, הקמת המפעל שהיה מתוכנן להיבנות בעיירה אנסדורף, במדינת סארלנד, לא בוטלה אך נדחתה בעקבות המצב בשוק
חברת Wolfspeed האמריקנית דוחה את הקמת מפעל השבבים שתוכנן בגרמניה לזמן בלתי מוגדר, מה שמסמן מכה נוספת למדיניות התעשייתית של קנצלר גרמניה, אולף שולץ. על פי המידע הרשמי, הקמת המפעל שהיה מתוכנן להיבנות בעיירה אנסדורף, במדינת סארלנד, לא בוטלה אך נדחתה בעקבות המצב בשוק.
ראשת ממשלת סארלנד, אנקה רהלינגר, הודיעה במסיבת עיתונאים כי הפרויקט לא בוטל, אלא נדחה ללא תאריך יעד עקב המצב המשתנה בשוק. הדיווחים בכלי התקשורת הגרמניים כמו ה-"Frankfurter Allgemeine Zeitung" ציינו כי השותפה לפרויקט, ספקית הרכב ZF, הודיעה על פרישתה מהפרויקט בשל המשבר הכלכלי שלה, אשר הוביל להכרזה על פיטורים של עד 14,000 עובדים.
בנוסף לדחיית הפרויקט של Wolfspeed, חברת Intel הודיעה בחודש ספטמבר האחרון כי תדחה את הקמת מפעל השבבים במגדבורג שבגרמניה בשנתיים נוספות, בשל הפסדים ותוכנית לצמצום הוצאות.
הממשלה הגרמנית הקצתה מיליארדי יורו כסבסוד לפרויקטים אלו, ולדבריו של קנצלר שולץ, המפעל של Wolfspeed היה אמור להיות ההשקעה הישירה הזרה הגדולה ביותר בתולדות גרמניה. עם זאת, הסבסוד הממשלתי הגדול היה שנוי במחלוקת בקרב הציבור.
התוכניות המקוריות של Wolfspeed כללו השקעה של כ-2.7 מיליארד יורו לבניית מפעל השבבים הגדול ביותר בעולם לייצור מוליכים למחצה מסוג קרביד הסיליקון, עם תרומה של 170 מיליון יורו מצד ZF ומימון ממשלתי של כחצי מיליארד יורו. המפעל תוכנן לייצר מוליכים למחצה עבור רכבים חשמליים, ובמפעל היו צפויות להיווצר כ-600 משרות חדשות.
עם זאת, רהלינגר ציינה כי דחיית הפרויקט נובעת מירידה בביקוש לרכבים חשמליים, וגורמי תעשייה נוספים מדווחים על הפסדים כבדים של Wolfspeed ומספר בעיות טכניות במפעלים אחרים של החברה בארצות הברית.
בעתיד הקרוב לא ידוע אם חברת ZF תחזור לשתף פעולה עם Wolfspeed בהשקעות עתידיות.