כך אומר שי לוי מנכ"ל FlightOPS במסגרת אירוע הסיליקון קלאב לחודש ספטמבר. החברה מפתחת מערכת שתאפשר להטיס רחפנים אוטונומיים בבטחה בסיוע של פחות מפעילים מאשר כיום, וולמארט היא הראשונה שתאפשר בארה"ב משלוחים באמצעות רחפנים
המהפך בתעבורה יגיע מהשמים – Air Mobility. כך אומר שי לוי מנכ"ל FlightOPS במסגרת אירוע הסיליקון קלאב לחודש ספטמבר. החברה מפתחת מערכת הפעלה שתאפשר להטיס רחפנים אוטונומיים בבטחה בסיוע של פחות מפעילים מאשר כיום, וולמארט היא הראשונה שתאפשר בארה"ב משלוחים באמצעות רחפנים.
"FLIGTOPS נוסדה ב2020 ומפתחת מערכת הפעלה ייחודית לעולם של ניידות אווירית. יש לנו לקוחות בארה כמו Droneup שעובדים עם וולמרט וכן פרויקטים בתחומי החקלאות והתגובה המהירה של כוחות חרום."
"תחילת המהפכה היא בהכרזה של סטיב ג'ובס על האייפון הראשון. הוא לא ידע זאת אבל בזה שהוא ההביא אלינו את הטלפון הסלולארי -איפשר לנו את האוטונומיה. בתוך כל טלפון סלולארי היום יש את מה שצריך לכלי טיס – GPS, תקשורת, מצלמה, סט מדידים. העובדה שהצליחו להוזיל אותם לרמה של 500-3,000 דולר מאפשרת לנו לייצר כלי טיס אוטונומי ."
"היכולת של כלי טיס להטיס את עצמו יפה אבל לא מספיקה. ב-1973 הומצא הרחפן הראשון וב-1986 התחיל להיות שימוש אמיתי ברחפנים בעולם האמיתי בעיקר לשימושים צבאיים. ב-2011 , שנים אחדות לאחר השקת האייפון החל לפעול הרחפן הסמחרי הראשון. היום שווי שוק הרחפנים מוערך ב- 22 מיליארד דולר עם תחזית ל-435 מיליארד דולר עד 2025."
"הצורך קיים, טכנולוגיה יש ומשאב יש. האוויר מעל הראש שלנו הוא משאב לא מנוצל אפשר לנצל אותו הרבה יותר. עולם שבו תזמינו אובר ותגיעו תוך חמש דקות להגיע ליעד שנמצא במרחק 20 קילומטרים, או לקבל עזרה מיידית. גם את כל העבודות הרוטניות המשעממות המלוכלכות והמסוכנות יבוצעו על ידי רחפנים – הובלת סחורות, ריסוס השדה ואפילו קטיף פירות."
"החסמים לקבלת הצורך והשוק על ידי הציבור הם מודל עסקי הניתן לצמיחה (סקלבילי), רגולציה ורשיונות. אחת המגבלות כיום היא הצורך להשתמש במפעילים ובכך חושפים את כלי הטיס לטעויות אנוש. הוא גם מאוד רגולטורי, ולכן אנו רואים כמות גדולה של כלי טיס ומספר מוגבל של יישומים. הפתרון הוא רובוטיזציה לכלי הטיס בכך שמוציאים את הטייס מהלופ ומכניסים טייס רובוטי יותר חכם."
לסיכום הוסיף לוי כי המגמות בתחום כיום הן: :מעבר מטווח ראיה אל מחוץ לטווח ראיה ממפעיל אחד לכלי טיס אחד, ליכולת להטיס הרבה. (וולמרט מדברים על 150 אלף רחפני משלוחים בשנת 2028 ), ממדבר לעיר, ממקום שבו כל האוויר שלי לשותפות במרחב האווירי עם גורמים נוספים, וכן מרחפנים בדידים למערכות שלמות."