כך כותב מנכ"ל חטיבת ההייטק באקסנצ'ר בטור דעה באתר EETIMES. לדבריו, הכוחות דומיננטיים שחברות צריכות לשלוט בהם כדי להיות מובילות בעשר השנים הבאות: המצאה מחדש כוללת של הארגון, אנשי מקצוע, קיימות, המטאוורס והמהפכה הטכנולוגית המתמשכת
הבעיות של השנה שהסתיימה, כגון גורמי נגד כלכלים, לחצים בשרשרת האספקה ואי יציבות גיאופוליטית, מכריחות חברות טכנולוגיה להסתגל ולשנות את אופן הפעולה שלהן. התעשייה עדיין מסתחררת ממשבר המחסור בשבבים, והיצרנים צריכים ליצור יותר עמידות בגלל הדרישות הגוברות כל הזמן משרשרת האספקה כך כותב מנכ"ל חטיבת ההייטק באקסנצ'ר בטור דעה באתר EETIMES.
בהביטנו אל 2023, אנו רואים חמישה כוחות דומיננטיים שחברות צריכות לשלוט בהם כדי להיות מובילות בעשר השנים הבאות: המצאה מחדש כוללת של הארגון, אנשי מקצוע, קיימות, המטאוורס והמהפכה הטכנולוגית המתמשכת.
המצאה מחדש כוללת של הארגון
חברות חייבות להתנתק מ"עסקים כרגיל", כי האסטרטגיות והפעולות ששירתו אותן היטב בעבר לא מתאימות לסביבה העכשווית והעתידית. אבל השינוי הזה לא יכול להיות תוספתי, הוא חייב להיות המצאה מחדש כוללת של הארגון, שבה כל חלק של כל עסק יעבור שינוי דיגיטלי. חברות גם חייבות לשמור על ההשקעות שלהן במו"פ בתקופות של שפל כלכלי כדי להישאר תחרותיות ולהמשיך להניע את מפות הדרכים של מוצריהן.
אנשי מקצוע
כיום, לאף מדינה בעולם אין את כוח האדם שנחוץ כדי לתמוך בהספקה עצמית בהייטק. כדי להגיע להספקה עצמית בשבבים, ארה"ב תצטרך ללכוד 20% נוספים מייצור השבבים העולמי, המתורגמים ל-74-80 מפעלי ייצור חדשים נטו ויצירת 300,000 משרות במפעלים.
כדי להקטין את המחסור באנשי מקצוע ולמנוע השבתות בעתיד בגלל החמצת הזדמנויות, חברות שבבים חייבות ליישם שילוב של אסטרטגיות כדי למשוך ולשמר עובדים, כמו הגברת לימודי STEM והקניית מיומנויות חדשות, ואוטומציה של פונקציות מסוימות כדי לשחרר עובדים למשימות עם יותר ערך מוסף.
קיימות
בגלל הביקוש הגדל לשבבים צריך להגדיל את הייצור, וזה מצריך יותר אנרגיה, מים ומשאבים טבעיים. מפעל שבבים גדול יכול לצרוך עד כ-40 מיליון ליטר מים ביום, לפי IEEE Spectrum. בבירור, כל חברת שבבים חייבת לנקוט בפעולות שיתמכו ביעדי הקיימות העולמיים, כגון שימוש באינטרנט של הדברים ומחשוב קצה לניטור צריכת האנרגיה, שימוש רב יותר במחשוב ענן, התקנת תוכנות ניתוח ותחזוקה מנבאת והגברת השימוש באנרגיה מתחדשת.
המטאוורס
המטאוורס כבר גדול מכדי להתעלם ממנו מבחינת רוב החברות, אבל רבות עדיין מתקשות לגבש אסטרטגיית מטאוורס מקיפה שתשכנע את בעלי העניין שלהן בערך שלו בטווח הארוך. לחברות הייטק יש מקום ייחודי בסביבת המטאוורס כי הן מייצרות את השבבים והחומרה שמפעילים את המכשירים והטכנולוגיות שבבסיס המאפשר את המטאוורס.
אבל חברות יכולות גם להשתמש במטאוורס כדי לשנות את המקום והמיקוד שלהן בשרשרת הערך. על ידי השקעה ביכולות חדשות או שימוש ביכולות חדשות באופנים שונים הן יכולות לפתח מוצרים ושירותים חדשים מעבר לעסקי הליבה שלהן כדי להיכנס למגזרים של התחום החדש והמלהיב הזה שאולי יותר רווחיים. הן יכולות למלא תפקיד קריטי בבניית הפלטפורמה ולעצב את החוויות שתומכות במטאוורס.
המהפכה הטכנולוגית המתמשכת
אנו בעולם שבו הטכנולוגיה נעה מהר יותר מאי פעם. חברות חייבות כל הזמן להיות צעד אחד לפני החדשנות הזאת כי החברה הראשונה שתנצל מגמה צומחת לעיתים קרובות תהפוך למובילה בתחום. דוגמה מושלמת היא בריאות דיגיטלית ומוצריה, כמו מכשירים לבישים שיהפכו ליותר ויותר חשובים ונפוצים כשהצרכנים יהיו יותר פרואקטיביים בניטור וניהול הבריאות שלהם.