טסלה היתה אחת החברות הראשונות שהתייחסו ברצינות לתכונות הנהיגה העצמית, ועטפו לשם כך את את כלי הרכב בשלל חיישנים. האנליסטים רואים בכך עדות לכך שהגישה שלה לשימוש במצלמה בלבד לא הצליחה
לרבות מהמכוניות על הכביש כיום יש יכולות נהיגה עצמית בסיסיות, אך טסלה דוחפת את המעטפת האוטונומית באמצעות מערכות Autopilot ושדרוג הנהיגה העצמית המלאה.
טסלה היתה אחת החברות הראשונות שהתייחסו ברצינות לתכונות הנהיגה העצמית, ועטפו לשם כך את את כלי הרכב בשלל חיישנים. האנליסטים רואים בכך עדות לכך שהגישה שלה לשימוש במצלמה בלבד לא הצליחה.
כדי שמכונית תנהג בעצמה היא זקוקה לכמה שיותר נתונים על הסביבה שלה. עבור חברות כמו Waymo ו-Uber, המשמעות היא מתקן לידר מלא המחובר לגג המכונית. טסלה מעולם לא הלכה כל כך רחוק, והסתמכה על שילוב של מצלמות, מכ"ם וחיישנים על-קוליים כדי לבצע את העבודה. בשנת 2021 החלה טסלה למכור כלי רכב ללא מכ"ם, והיא גם הוציאה חיישנים קוליים מכמה מכוניות מוקדם יותר השנה. ככל הנראה, הדבר נעשה בהוראתו של המנכ"ל אילון מאסק, שרוצה שהחברה תסתמך רק על מצלמות ואלגוריתמים של למידת מכונה.
טסלה בנתה מחשבי-על רבי עוצמה כדי לאמן את הבינה המלאכותית שלה, אך ייתכן שגישת "הראיה בלבד" לא עובדת למרות ההבטחה של מאסק כי טסלה נמצאת על סף פיצוח היכולת לנהיגה עצמית מלאה (FSD). בקשה שהגישה החברה לוועדת התקשורת הפדרלית (FCC) מגלה כי טסלה עובדת על מערכת מכ"ם HD חדשה הפועלת בתחום 76-77 GHz. על פי TechCrunch, התדר והתכנון המכני של החיישן אופייניים למערכות סיוע מתקדמות לנהג (ADAS).
בבקשתה, שהיתה חסויה עד ה-6 לדצמבר, מציינת טסלה כי היא לא מתכננת להתחיל לשווק את המכ"ם החדש עד ינואר 2023, ולא מסרה אילו כלי רכב ישתמשו אותו. אולי כלי הרכב הזולים יותר של החברה ימשיכו להשתמש רק במצלמות ובבינה מלאכותית, בעוד שה-Model S וה-Cybertruck יקבלו מכ"ם משודרג. עם זאת היא תתקשה למכור מכוניות לנהיגה עצמית מלאה ב-Model 3 ללא מכ"ם.