• אודות
  • כנסים ואירועים
  • צור קשר
  • הצטרפות לניוזלטר
  • TapeOut Magazine
  • ChipEx
  • סיליקון קלאב
  • Jobs
מבית
EN
Tech News, Magazine & Review WordPress Theme 2017
  • עיקר החדשות
    ליפ-בו טאן. צילום: אינטל

    מנכ"ל אינטל מבצע פניית פרסה: "מתקן את הטעויות שנעשו – לא נפתח שבבים רק כי אפשר" * מבטל מפעלים באירופה

    נוחיק סמל, מנכ"ל סוני סמיקונדקטור ישראל. צילום יחצ

    חברת סוני מתכננת למכור את Sony Semiconductor Israel – מפתחת למכשירים חכמים – בעסקה ששוויה מוערך בכ-300 מ' ד'

    הדגמה של פאנל אב-טיפוס המציג את תהליך ההעברה הייחודי של Q‑Pixel למיקרו‑LED (Q‑Transfer), שבו נעשה שימוש בפיקסלים בגודל 10 מיקרון בעלי צבע משתנה. הפאנל מציג תצוגה בצפיפות של מעל 500 פיקסלים לאינץ' – ללא אף פיקסל חסר, עם תפוקה של למעלה מ־99.9995%.

    Q-Pixel משיקה את Q‑Transfer: פריצת דרך בהעברת פיקסלים למיקרו‑LED

    המחשה המראה את נשיא צפון קוריאה קים-ג'ונג און במפעל שבבים. האיור אינו צילום אמיתי והוכן על ידי תוכנת הבינה המלאכותית ideogram.ai

    פיונגיאנג משקיעה בשבבים ובינה מלאכותית: גרסה מקומית לצ'אט-GPT בשלבי פיתוח

    יפן רוצה לחזור לימי הזוהר של תעשיית השבבים. אילוסטרציה: depositphotos.com

    רפידוס מכריזה על יצור 2 ננומטר ב-2027 * האם תחזיר את יפן למפת השבבים העולמית?

    גרמניה שואפת להפוך למעצמת ייצור שבבים. אילוסטרציה: depositphotos.com

    גרמניה מצהירה על יעד שאפתני: הפיכתה למובילה אירופית בייצור שבבים

    Trending Tags

    • בישראל
      שיתוף פעולה בין ישראל לטאיוואן. אילוסטרציה: depositphotos.com

      מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין מחריפה – וישראל בתווך: החשש ממכס על שבבים מטאיוואן, לצד פוטנציאל לשיתוף פעולה

      לוגו חברת נובה. צילום יחצ

      בנק השקעות אמריקאי הגדיל את ההשקעה בנובה הישראלית ביותר מ־120%

      מייסדי היילו. משמאל לימין - המנכ''ל אור דנון, מנהלת הפיתוח העסקי הדר צייטלין וה-CTO אבי באום. צלם - ערן טיירי

      היילו משיקה את מאיץ הבינה המלאכותית Hailo-10H: יכולות Gen AI מתקדמות ללא צורך בחיבור לענן

      הדמיה של מערכת החישה של סקנרי. קרדיט Scanary

      הסטארט-אפ Scanary חושף טכנולוגיה לבידוק ביטחוני המוני של עד 25,000 איש בשעה

      בני לנדא. צילום יחצ

      הייקון נמכרה ב־2.5 מיליון שקל: כל הטכנולוגיה והפטנטים יועברו לארה"ב

      שמואל אוסטר מקבל את אות ההוקרה מהפקולטה להנדסה באוניברסיטת תל אביב. בתמונה נמצאים איתו גם דקאן הפקולטה, פרופ' נעם אליעז והממונה על הקשר עם התעשיה פרופ' יעל חנין. צילום באדיבות המצולם

      אות הוקרה לשמואל אוסטר, על תרומתו רבת השנים לקידום תחום הנדסת החשמל בישראל

      Trending Tags

      • מדורים
        • אוטומוטיב
        • בינה מלאכותית (AI/ML)
        • בטחון, תעופה וחלל
        • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
        • ‫יצור (‪(FABs‬‬
        • ‫צב"ד‬
        • ‫שבבים‬
        • ‫רכיבים‬ (IOT)
        • ‫תוכנות משובצות‬
        • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
        • תקשורת מהירה
        • ‫‪FPGA‬‬
        • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
      • מאמרים ומחקרים
      • צ'יפסים
      • Chiportal Index
        • Search By Category
        • Search By ABC
      No Result
      View All Result
      Chiportal
      • עיקר החדשות
        ליפ-בו טאן. צילום: אינטל

        מנכ"ל אינטל מבצע פניית פרסה: "מתקן את הטעויות שנעשו – לא נפתח שבבים רק כי אפשר" * מבטל מפעלים באירופה

        נוחיק סמל, מנכ"ל סוני סמיקונדקטור ישראל. צילום יחצ

        חברת סוני מתכננת למכור את Sony Semiconductor Israel – מפתחת למכשירים חכמים – בעסקה ששוויה מוערך בכ-300 מ' ד'

        הדגמה של פאנל אב-טיפוס המציג את תהליך ההעברה הייחודי של Q‑Pixel למיקרו‑LED (Q‑Transfer), שבו נעשה שימוש בפיקסלים בגודל 10 מיקרון בעלי צבע משתנה. הפאנל מציג תצוגה בצפיפות של מעל 500 פיקסלים לאינץ' – ללא אף פיקסל חסר, עם תפוקה של למעלה מ־99.9995%.

        Q-Pixel משיקה את Q‑Transfer: פריצת דרך בהעברת פיקסלים למיקרו‑LED

        המחשה המראה את נשיא צפון קוריאה קים-ג'ונג און במפעל שבבים. האיור אינו צילום אמיתי והוכן על ידי תוכנת הבינה המלאכותית ideogram.ai

        פיונגיאנג משקיעה בשבבים ובינה מלאכותית: גרסה מקומית לצ'אט-GPT בשלבי פיתוח

        יפן רוצה לחזור לימי הזוהר של תעשיית השבבים. אילוסטרציה: depositphotos.com

        רפידוס מכריזה על יצור 2 ננומטר ב-2027 * האם תחזיר את יפן למפת השבבים העולמית?

        גרמניה שואפת להפוך למעצמת ייצור שבבים. אילוסטרציה: depositphotos.com

        גרמניה מצהירה על יעד שאפתני: הפיכתה למובילה אירופית בייצור שבבים

        Trending Tags

        • בישראל
          שיתוף פעולה בין ישראל לטאיוואן. אילוסטרציה: depositphotos.com

          מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין מחריפה – וישראל בתווך: החשש ממכס על שבבים מטאיוואן, לצד פוטנציאל לשיתוף פעולה

          לוגו חברת נובה. צילום יחצ

          בנק השקעות אמריקאי הגדיל את ההשקעה בנובה הישראלית ביותר מ־120%

          מייסדי היילו. משמאל לימין - המנכ''ל אור דנון, מנהלת הפיתוח העסקי הדר צייטלין וה-CTO אבי באום. צלם - ערן טיירי

          היילו משיקה את מאיץ הבינה המלאכותית Hailo-10H: יכולות Gen AI מתקדמות ללא צורך בחיבור לענן

          הדמיה של מערכת החישה של סקנרי. קרדיט Scanary

          הסטארט-אפ Scanary חושף טכנולוגיה לבידוק ביטחוני המוני של עד 25,000 איש בשעה

          בני לנדא. צילום יחצ

          הייקון נמכרה ב־2.5 מיליון שקל: כל הטכנולוגיה והפטנטים יועברו לארה"ב

          שמואל אוסטר מקבל את אות ההוקרה מהפקולטה להנדסה באוניברסיטת תל אביב. בתמונה נמצאים איתו גם דקאן הפקולטה, פרופ' נעם אליעז והממונה על הקשר עם התעשיה פרופ' יעל חנין. צילום באדיבות המצולם

          אות הוקרה לשמואל אוסטר, על תרומתו רבת השנים לקידום תחום הנדסת החשמל בישראל

          Trending Tags

          • מדורים
            • אוטומוטיב
            • בינה מלאכותית (AI/ML)
            • בטחון, תעופה וחלל
            • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
            • ‫יצור (‪(FABs‬‬
            • ‫צב"ד‬
            • ‫שבבים‬
            • ‫רכיבים‬ (IOT)
            • ‫תוכנות משובצות‬
            • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
            • תקשורת מהירה
            • ‫‪FPGA‬‬
            • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
          • מאמרים ומחקרים
          • צ'יפסים
          • Chiportal Index
            • Search By Category
            • Search By ABC
          No Result
          View All Result
          Chiportal
          No Result
          View All Result

          בית מדורים אוטומוטיב “כבישים שמטעינים מכוניות תוך כדי נסיעה יוכלו לאפשר חסכון משמעותי בגודל הסוללה ברכב החשמלי”

          "כבישים שמטעינים מכוניות תוך כדי נסיעה יוכלו לאפשר חסכון משמעותי בגודל הסוללה ברכב החשמלי"

          מאת אבי בליזובסקי
          06 אוקטובר 2022
          in אוטומוטיב, בישראל
          אורן עזר, מנכ"ל אלקטריאון במפגש הסיליקון קלאב, ספטמבר 2022. צילום: שמואל אוסטר

          אורן עזר, מנכ"ל אלקטריאון במפגש הסיליקון קלאב, ספטמבר 2022. צילום: שמואל אוסטר

          Share on FacebookShare on TwitterLinkedinWhastsapp

          כך אומר אורן עזר, מנכ"ל אלקטריאון, במפגש הסיליקון קלאב. לדבריו, מכונית חשמלית עם סוללה גדולה איננה באמת פתרון סביבתי ירוק

          "כבישים שמטעינים מכוניות תוך כדי נסיעה יוכלו לאפשר חסכון משמעותי בגודל הסוללה ברכב החשמלי". כך אומר אורן עזר, מנכ"ל אלקטריאון, במפגש הסיליקון קלאב. לדבריו, מכונית חשמלית עם סוללה גדולה איננה באמת פתרון סביבתי ירוק.

          "כשהקמנו את אלקטריאון ב-2012, היה זה אחרי קריסת בטר פלייס, אבל  השותף שלי ואני הבנו שלמרות זאת, העולם הולך לרכב חשמלי. אז גם לא רבים דיברו על התחממות כדור הארץ והיום זה ברור וכל המשאבים הולכים לכיוון הזה."

          כיום אלקטריאון עובדת עם עשרים חברות רכב מצד אחד ועם עיריות ברחבי העולם מצד שני, עם עשרות קילומטרים סלולים של כבישים חשמליים – תשתית סלילי חשמל שנבנתה מתחת לכבישים קיימים ומאפשרת להטעין את הסוללות שברכבים החשמליים. בשלב זה מתמקדת החברה באוטובוסים ומשאיות. שדה מגנטי הנמצא בסלילים משדר לסוללת הרכב שנמצאת בתחתית המכוניות ולכן גם אין איבוד גדול של אנרגיה.

          "אוטובוס שוקל 13 טון, מתוכן משקל הסוללה 3-4 טון – שווה ערך ל- 70 נוסעים. קשה למחזר את הסוללה ולכן צריך לראות  איך מקטינים אותה. בנוסף לכך, יש צורך גם לפזר את שעות הטעינה כי אם כל המכוניות בעולם יוחלפו במכוניות חשמליות, יהיו שעות שבהן מערכת החשמל לא תעמוד בעומס.

          לטעינה אלחוטית יש עוד יתרון – לא רואים אותה. אם מתקינים את המערכות הללו בכבישים, בחניונים, במקומות העמסה או פריקה של משאיות כלי הרכב הללו יהיו זמינים כמעט 24 על 7 ואפשר יהיה להקטין את הסוללה בצורה דרמטית ולשטח את עקומת האנרגיה.

          במחקר שערכנו ביחד עם אוניברסיטת ייל עלה כי רק הקטנת הסוללה תוריד את פליטות גזי החממה בעולם ב-1.25%. אם נאפשר טעינה בכל שעות היום נוכל להשתמש באנרגיה מתחדשת ולא נצטרך לאחסן אנרגיה – תחום שהוא עדיין בעיה ללא פתרון.  נוסיף לזה שתשתית המטענים הקיימת בזבזנית לא רק משום שצריך להשבית את הרכב אלא כי היא רוב הזמן לא נמצאת בשימוש.

          "אנחנו החברה כמעט היחידה שהצליחה לעשות טעינה אלחוטית דינמית בכביש אמיתי. הנצילות 89 אחוז.  בניסוי שערכנו עם יונדאי מכונית הנוסעת בתוך העיר במהירות 40 קמ"ש לא תצטרך כלל סוללה אם תיסע על כביש כזה.. בנסיעה בין עירונית למשל מתל אביב לאילת המכונית תוכל לנסוע עם סוללה ששוקלת 50 קילו במקום 500-700 ק"ג.

          ממשלת שבדיה רוצה לפרוס 15 אלף ק"מ של כבישים חשמליים עד שנת 2030. גם בגרמניה רוצים לחשמל את האוטובאן. בישראל נסלל קטע אחד – רחוב קלאוזנר בת"א שעליו נוסע אוטובוס חשמלי ומטעין את הסוללה שלו תוך כדי נסיעה. בקרוב נוכל לספק תשתית שתאפשר ל-200 אוטובוסים חשמליים להיטען מהכביש בת"א ובראש העין.

          בתשובה לשאלה מהקהל האם אין במערכת בעיה סביבתית כי בכל זאת מדובר בחשמל, ענה עזר: "המערכת יותר בטוחה מכבל -400 וולט שאיתו מטעינים היום מכוניות. שנים של פיתוח המערכת שלנו הביאה לכך שאתה יושב ברכב ומרגיש אפס קרינה."

          תגיות כבישים חשמלייםאורן עזרסיליקון קלאברכב חשמלי
          אבי בליזובסקי

          אבי בליזובסקי

          נוספים מאמרים

          פרופ' אמנון שעשוע בהרצאה בכנס CES 2023. צילום: אבי בליזובסקי
          אוטומוטיב

          אינטל מוכרת מניות של מובילאיי בהיקף של 900 מיליון דולר תרד מ-88% ל-80% בעלות

          MOIA - רכבים אוטונמיים מבוססי מכ
          אוטומוטיב

          מובילאיי במרכז מהפכת הרובוטקסי של פולקסווגן: תניע את צי ההסעות האוטונומיות של אובר בלוס אנג'לס

          רכב אוטונומי בדרגה 3. צילום BMW ואינוויז
          אוטומוטיב

          אינוביז חתמה על הסכם פיתוח עם אחת מחמש יצרניות הרכב הגדולות בעולם

          מנכ
          אוטומוטיב

          NXP השלימה את רכישת TTTech Auto תמורת 625 מיליון דולר – ומזרזת את מהפכת הרכב מבוסס התוכנה

          הפוסט הבא
          עולם הרכב בעוד עשור יהיה שונה, אבל עדיין לא בשיעור הדרמטי שציפו לו

          עולם הרכב בעוד עשור יהיה שונה, אבל עדיין לא בשיעור הדרמטי שציפו לו

          Comments 1

          1. אורי says:
            לפני 3 שנים

            כמה בעיות משמעותיות:
            ראשית, תארו לכם את העלות הכוללת להוספת יכולת טעינה למסלול אחד (למשל בכביש איילון) עם סלילי הטעינה. תארו לכם את כמות הפקקים במשך תקופה של כמה חודשים – אני לא מאמין שאפשר לעשות את זה בזמן קצר יותר.
            שנית, הטעינה תעבוד היטב בנסיעה איטית יחסית – בשעות הפקקים. אלה הן שעות העומס גם על ספקי החשמל שספק אם יעמדו בקלות בצריכת החשמל הנוספת הכרוכה בטעינה של מאות או אלפי מכוניות בשעות העומס.
            שלישית, האם חברות הרכב יכבדו את האחריות לרכבים אם הם ישודרגו לאחר הקנייה לטעינה אלחוטית. מדובר בשינוי משמעותי – לא הוספת רמקולים…. כל עוד שהפתרון לא מגיע מהיצרנים אני חושש שהוא לא ייתמך ע"י חברות הרכב.

            הגב

          כתיבת תגובה לבטל

          האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

          • הידיעות הנקראות ביותר
          • מאמרים פופולאריים

          הידיעות הנקראות ביותר

          • הייקון נמכרה ב־2.5 מיליון שקל: כל הטכנולוגיה…
          • אות הוקרה לשמואל אוסטר, על תרומתו רבת השנים לקידום…
          • רפידוס מכריזה על יצור 2 ננומטר ב-2027 * האם תחזיר את…
          • היילו משיקה את מאיץ הבינה המלאכותית Hailo-10H:…
          • גרמניה מצהירה על יעד שאפתני: הפיכתה למובילה אירופית…

          מאמרים פופולאריים

          • היתרון הישראלי בסכסוך האיראני – לוחמה מדויקת…
          • ענבר דג – דג נדיר בתעשיית השבבים
          • מסטארטאפ ניישן לסמיקונדקטור ניישן: כיצד הפכה ישראל…
          • אתגרי תכנון שבבים ב – 1.8 ננומטר
          • מקרה קלרנה : האם הרומן עם הבינה מלאכותית הסתיים בבגידה?

          השותפים שלנו

          לוגו TSMC
          לוגו TSMC

          לחצו למשרות פנויות בהייטק

          כנסים ואירועים

          כנסים ואירועים

          כנס ChipEx2025 יערך ב-13-14 במאי, 2025. הכנס מיועד לכל העוסקים בתעשיית הסמיקונדקטור  כולל מהנדסים, מומחים מקצועיים ובכירים.

          לחץ לפרטים

          הרשמה לניוזלטר של ChiPortal

          הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו


            • פרסם אצלנו
            • עיקר החדשות
            • הצטרפות לניוזלטר
            • בישראל
            • צור קשר
            • צ'יפסים
            • Chiportal Index
            • TapeOut Magazine
            • אודות
            • מאמרים ומחקרים
            • תנאי שימוש
            • כנסים
            • אוטומוטיב
            • בינה מלאכותית
            • בטחון, תעופה וחלל
            • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
            • ‫יצור (‪(FABs‬‬
            • ‫צב"ד‬
            • ‫רכיבים‬ (IOT)
            • ‫שבבים‬
            • ‫תוכנות משובצות‬
            • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
            • ‫‪FPGA‬‬
            • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬

            השותפים שלנו

            כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

            דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

            No Result
            View All Result
            • עיקר החדשות
            • בישראל
            • מדורים
              • אוטומוטיב
              • בינה מלאכותית (AI/ML)
              • בטחון, תעופה וחלל
              • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
              • ‫יצור (‪(FABs‬‬
              • ‫צב"ד‬
              • ‫שבבים‬
              • ‫רכיבים‬ (IoT)
              • ‫תוכנות משובצות‬
              • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
              • ‫‪FPGA‬‬
              • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
              • תקשורת מהירה
            • מאמרים ומחקרים
            • צ'יפסים
            • כנסים
            • Chiportal Index
              • אינדקס חברות – קטגוריות
              • אינדקס חברות A-Z
            • אודות
            • הצטרפות לניוזלטר
            • TapeOut Magazine
            • צור קשר
            • ChipEx
            • סיליקון קלאב

            כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

            דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

            דילוג לתוכן
            פתח סרגל נגישות כלי נגישות

            כלי נגישות

            • הגדל טקסטהגדל טקסט
            • הקטן טקסטהקטן טקסט
            • גווני אפורגווני אפור
            • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
            • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
            • רקע בהיררקע בהיר
            • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
            • פונט קריאפונט קריא
            • איפוס איפוס