המפגש יתקיים ב-23 במאי ייערך במיקום חדש – אודיטוריום ליאון, בפקולטה לניהול ע"ש קולר, אוניברסיטת תל אביב. נושא המפגש: "אנשים חכמים מכונות נבונות – האם הגענו לשלב בו צ'טבוטים מחליפים את החשיבה האנושית?"
ב-23 במאי 2023 יתקיים המפגש הרבעוני של הסיליקון קלאב שכותרתו "אנשים חכמים מכונות נבונות – האם הגענו לשלב בו צ'טבוטים מחליפים את החשיבה האנושית?" המפגש יתקיים במיקום חדש: אודיטוריום ליאון, בפקולטה לניהול ע"ש קולר, אוניברסיטת תל אביב.
אחד המשתתפים במפגש הוא דרור גיל, מנכ"ל חברת הייעוץ גמדלה. הוא ישתתף בפאנל בנושא היתרונות והאתגרים בהפיכת הבינה המלאכותית לחלק מחיינו, עם התמקדות בתחום של AI. "במפגש אביא את הניסיון והמומחיות שלי כיועץ לחברות בתחום בינה מלאכותית יצרנית ואתן המלצות לשימוש בצ'טבוטים של AI כמו ChatGPT לייעול תהליכים ארגוניים."
גיל תיאר את עבודתו עם ChatGPT ואיך השתמש בו בפרויקט סטארטאפ (וירטואלי) שהקים בתוך שעה אחת. "ביקשתי מ- ChatGPT סיוע בהקמת סטאראט-אפ . בשלב ראשון ביקשתי ממנו להציע רעיונות עבור הסטארטאפ. בחרתי באחד הרעיונות, ונעזרתי ב-ChatGPT בבניית תוכנית עסקית, מצגת למשקיעים, ואף בהגדרת מבנה הארגון והתפקידים."
"בהמשך ביקשתי מ- ChatGPT לעזור גם בתחום השיווק ובפיתוח המוצר, והשתמשתי בכישורים של ChatGPT להכניס פרטים ופונקציות למוצר ובחלק מהן אפילו ביקשתי שיכתוב קוד. "
"בשלב הבא חיפשתי מועמדים המתאימים לתפקיד CTO בחברה. הצגתי ל- ChatGPT מספר פרופילים של מועמדים מלינקדאין והוא בחר באחד מהם שאילו זו היתה חברה אמיתית היינו מזמינים אותו לראיון. "ChatGPT סייע לי גם בכתיבת פוסטים לרשתות חברתיות כמו לינקדאין וטוויטר, ובניית אתר עבור החברה."
"לבסוף, ביקשתי ממנו למצוא משקיעים פוטנציאליים, ולנסח לי חוזה M&A למכירת החברה לאותם משקיעים. וכאמור את כל זאת עשיתי בשעה אחת. לאחר מכן העליתי לרשת מדריך בן 150 עמודים שמסביר כיצד ChatGPT יכול לעזור בכל התהליכים של בניית סטראט-אפ ולחסוך להם חודשים של ניסוי ותעיה."
בהמשך הוסיף דרור גיל: "אספר על על היתרונות והחסרונות של השימוש במערכות בינה מלאכותית הגנרטיבית וכיצד הן יכולות לשפר את פרודוקטיביות העובדים."
"בצד של האתגרים יווצר צורך לשנות את שיטת ההערכה של התלמידים בבתי הספר ובאוניברסיטאות. עם הגעת בינה מלאכותית לרמה שבה היא יכולה לכתוב ולייצר תוכן, נוצר מצב בו תלמידים יכולים להשתמש במערכת כדי שתכתוב עבורם עבודות שלמות או שתעזור להן בשלבים שונים שלהם כמו שיפור לשוני והצעת רעיונות משלימים. השאלה היא היכן עובר הגבול בין שימוש לגיטימי לשימוש לא לגיטימי במערכת החינוך."
"יכולת היצירה של בינה מלאכותית יכולה לשמש ליצירת פייק ניוז שיהיה קשה להבדיל בינם ובין המקור (בתוכנות עריכת תמונות ווידאו. א.ב) , וכך יביאו יצירת הונאה או להשפעה פוליטית. כן עלולים משתמשים לנצל לרעה את היכולות של הבינה המלאכותית וליצור דברים לא חוקיים או לא מוסרים וכן וירוסים. נכון שהחברות המפעילות את השירותים הללו מקשים על השימוש הזה אבל קשה מאוד לעצור אותו לחלוטין. הדבר מהווה אתגר חשוב שידרוש מגבלות ושיקולי אחריות מטעם משתמשי הבינה המלאכותית." מסכם גיל.