השבב של אמימון מאפשר העברת וידאו אלחוטית באיכות גבוהה ונמצא היום בכל מצלמת קולנוע מקצועית. עכשיו מוצאים אותו בחדרי ניתוח וברחפנים
לפני כשלושה חודשים – בפברואר 2021 הכריזה האקדמיה האמריקאית לקולנוע באופן רשמי כי פרס האוסקר יוענק לפרופ’ מאיר פדר, מהפקולטה להנדסה ע”ש אייבי ואלדר פליישמן באוניברסיטת תל אביב ולד”ר צבי רזניק, תלמידו לשעבר ושותפו להקמת חברת הסטארט אפ אמימון – Amimon. יחד עימם זכו בפרס גם אנשי החברה גיא דורמן ורון יוגב. הפרס ניתן על פיתוח טכנולוגיה שהשפיעה משמעותית על תעשיית הקולנוע.
פרופ' פדר יהיה אחד המרצים בכנס ChipEx2021 שיתקיים ב- 21 ביוני, 2021 – במרכז הכנסים אקסספו תל אביב ולמחרת ככנס וירטואלי לטובת מרצים ואורחים משלא יכלו להגיע מחו”ל עקב מגבלות הקורונה. פרופ' פדר ידבר על הטכנולוגיה שמאחורי האוסקר.
למי שתוהה מדוע דווקא פרס האוסקר, ראוי לציין כי מדי שנה, לצד ההכרזה על הזוכים בטקס האוסקר המסורתי, האקדמיה האמריקאית לקולנוע מכריזה גם על הזוכים בקטגוריות השונות של הפרסים המדעיים והטכניים שהשפיעו בצורה ניכרת על תעשיית הקולנוע העולמית.
מנימוקי ועדת הפרס: “על ידי שימוש בהרחבות חדשניות של העברת מידע דיגיטלי ואלגוריתמי דחיסת נתונים, יחד עם תיעדוף מידע על סמך יַחַס סִיבִּיּוֹת שְׁגוּיוֹת, מערכת השבבים תומכת ביצירת מערכות צילום עם טווח תנועה בלתי מוגבל, דבר המרחיב את החופש היצירתי במהלך צילומי סרטים.”
"אני הולך לדבר על הטכנולוגיה של אמימון שיושמה בשבב שמאפשר העברה אלחוטית של וידאו באיכות מצויינת בצורה מאוד אמינה, יציבה, השהיה מאוד נמוכה, אולי אפילו אפס השהיה, בהספק נמוך ובמחיר זול.
כבר בשלבים הראשונים של הקמת החברה הבנו ששימוש בכלים סטנדרטים כמו דוחסי וידאו ואחר כך המודמים סטנדרטיים כדוגמת WiFi לא מצליחים לתת פתרון מספיק טוב. כל התהליך גורם להשהיה די גדולה, ביחוד אם רוצים לקבל תקשורת באמינות גבוהה. יש פגיעה באיכות הוידאו המשוחזר. יש מחיר/הספק הסיבה העיקרי לכך שהפתרון הסטנדרטי לא עובד זה כי ערוץ אלחוטי מטבעו משתנה כל הזמן. יכולת ההעברה דרך הערוץ משתנה וצריך להיות אדפטיביים כלפיה.
התהליך המתבצע במודמים הסטנדרטיים מאוד מסורבל. אנחנו פיתחנו שיטה שמבוססת על עיקרון בתורת האינפורמציה שנקרא joint source channel codind (קידוד משותף מקור- ערוץ) כלומר ביטלנו את ההפרדה בין הטיפול בוידאו לטיפול בתקשורת. הכל נעשה בבת אחת. התקשורת מודעת לוידאו ולכן היא יכולה להיות אדפטיבית בצורה מאוד יעילה, ולהגיע לאיכות המקסימלית שאפשר להעביר בערוץ ברגע נתון, באמינות גבוהה, ולכן אנחנו מצליחים לקבל את כל הדברים הטובים שאמרתי.
"בתחילת דרכה פנתה החברה לשוק הצרכני כשהלקוחות שראינו בעיני רוחנו הן חברות הטלוויזיה ומוצרים כמו טלפונים וממירים. מסתבר שבשוק הצרכני הדרישה לאיכות לא היתה כל כך חזקה ולכן מספיקים בשוק זה פתרונות שמשולבים Wifi היו מספיק טובים . עשינו השבה לשוק הוידאו המקצועי שם הלקוחות שלנו הם היצרנים של מצלמות וידאו מקצועיות למשל ליישומי וידאו בחדרי ניתוח, שהמפעילים שלהם רוצים להיפטר מהחוטים. היא כלולה גם באפליקציות רחפנים. בכל מקום שנדרשת איכות וידאו טובה שם אנחנו נמצאים. בפרט קיבלנו את האוסקר על כך שכל מצלמות הקולנוע החדשות משתמשות במוצר שלנו שמאפשר לבמאים חופש יצירתי ומאיץ את צילום הסצנה במהירות ובזול, כך למשל הם יכולים לחבר הרבה מצלמות אלחוטיות על הסט, והבמאי בוחר את הצילומים הטובים ביותר. המוצר שלנו שינה את תעשיית הסרטים.
הטכנולוגיה שלנו נכנסת על שבב לא יקר, עם שילוב של עיבוד מתמטי די מורכב ושבב RF. הטכנולוגיה שלנו שנחשבה אולי חלום הפכה למציאות בזכות ההתקדמות הרבה בעולם השבבים. כשכל המתמטיקה הכבדה הזו והתיאוריה האקדמית מיושמים על שבב אחד קטן וזול.