גם בניסאן סובלים מהמחסור ומצאו פתרון מקורי – החלפת FPGA במעבדים כלליים
המחסור במוליכים למחצה אולי הגיע לשיאו במגזרים מסוימים והחל להתמתן, אך תעשיית הרכב עדיין זקוקה לכמה שיותר שבבים.
ענקית הרכב היפנית טיוטא, שמוכרת גם מנועים תחת המותגים דאיהטסו ו-הינו, מסרה כי מכירות היחידות והייצור בין ינואר ליולי צנחו הרבה מתחת למספר של השנה הקודמת.
זאת, היא הוסיפה, בשל "ההשפעה של התפשטות COVID-19, כמו גם המחסור באספקת חלקים שנגרם על ידי הביקוש המוגבר למוליכים למחצה".
בהשוואה שנתית ירד הייצור ביולי השנה ב-6.9% ל-835,192 יחידות, וטויוטה אמרה שיולי היה החודש הרביעי ברציפות של ירידות שנתיות. המכירות בעולם ירדו ב-6.1% ליותר משישה מיליון כלי רכב.
טויוטה אמרה: "המצב עדיין קשה לחיזוי בשל מחסור במוליכים למחצה והקורונה. עם זאת, נמשיך לנטר בקפידה את שרשרת אספקת החלקים ולמזער את הירידות הפתאומיות בייצור ככל האפשר תוך ביצוע כל מאמץ לספק כמה שיותר כלי רכב [ככל האפשר] ללקוחותינו במועד המוקדם ביותר".
צופים שונים בשוק, כולל גרטנר, אומדיה ובנקאי ההשקעות ג'פריס, צפו שחרור מהמחסור בשבבים כבר לפני כמה חודשים, אך יצרניות הרכב טרם הדביקו את הפער.
תעשיית הרכב שקעה בפאניקה בשנת 2020 כאשר המגפה השפיעה על כולם כדי להפחית את התפוקה. הם ביטלו הזמנות שבבים והלכו לחלק האחורי של התור כשהגיע הזמן להתחיל מחדש לוחות זמנים מלאים יותר לייצור.
מוקדם יותר החודש, AutoForecast Solutions חשפה כי כ-3.8 מיליון כלי רכב ברחבי העולם קוצצו מלוחות הזמנים של הייצור העולמי עד כה בשנת 2022, כולל 1.06 מיליון בצפון אמריקה ו-1.04 מיליון באירופה. בשנה שעברה בוטל ייצורם של 11.3 מיליון מכוניות ב-2021 בשל אספקת השבבים.
בתחילת אוגוסט, ב.מ.וו קיצצה את תפוקת הייצור שלה כאשר המנכ"ל אוליבר זיפ הצביע על שבבים כגורם השורש. "קשיי אספקת מוליכים למחצה נותרו הנושא הדומיננטי והמכריע עבור ביצועי המכירות שלנו."
אשקאן גופטה, סמנכ"ל כספים בניסאן אמר ביולי כי היא ניסתה לנקוט "צעדים כדי להבטיח את רמות המלאי עם ספקי שבבים ולהקצות שבבים למוצרים ושווקים בעלי עדיפות.
"בטווח הבינוני, אנו מפתחים שבבים בעצמנו וגם מחליפים מוליכים למחצה בהתאמה אישית במוליכים למחצה למטרות כלליות. אנו נספק לספקים תחזית ייצור לטווח בינוני עד ארוך כדי להבטיח שהם מיישרים קו ועומדים במחויבות האספקה".