גדות השווה את הקשרים הללו לצ'ופ סטיקס, שם דרושה אצבע יציבה (הסינים) ואצבע גמישה (הישראלים) ותיאר את הצורך של הסינים בהשלמת הפער בתחום השבבים.
"אנחנו צריכים לשמור על היחסים עם אמריקה ויפן אבל במקביל להגביר את הפעילות בסין. כך אמר מנכ"ל אינואיטיב שלמה גדות במפגש הסיליקון קלאב שנערך לראשונה בצורה וירטואלית ועסק בנושא “השנה הסינית -לאן פניה של סין ביום שלאחר הקורונה”. בכנס השתתפו גם רמי לנגר, ה-COO של קמטק, יעל עינב מנכ”לית חברת YChina לפיתוח עסקים בסין, פרופ’ חיים דותן, אדריכל גשר הזכוכית האייקוני ואיש אקדמיה בסין וכן שגריר ישראל בסין לשעבר מתן וילנאי העומד כיום בראש לשכת המסחר אסיה ישראל.
מנחה הכנס שלמה גרדמן שאל את גדות: לאור הצלחתכם גם לעשות עסקים בסין וגם לקבל השקעה של יותר מ-100 מיליון דולרים באילו תובנות אתה יכול לשתף אותנו כדי שעוד חברות יגיעו למצב הזה?
גדות: קודם כל ניסיתי ללמוד את התרבות שלהם. ניסיתי לתקשר איתם בשפה שהם מבינים ואוהבים לשמוע ובמשך השנים האלה באתי מוכן. קראתי את קונפוציוס לפני כל נסיעה לסין, ובפגישותי עם הסינים ציטטתי משפטים של קונפוציוס, ורק אחר כך אני דיברתי איתם על העסקים."
"היו שותפים עסקיים בסין שאמרו לי שאני מכיר את קונפוציוס טוב יותר מהם. זה חלק משיעורי הבית. הם מסתכלים בהערכה על ישראלי שמכיר את התרבות שלהם והשושלת שלהם. עצם זה שאתה כישראלי לומד את ההיסטוריה שלהם זה כבר מבחינתם משהו שהוא מאוד חשוב . לקראת העסקה הזו (ההשקעה הסינית א.ב.) נעזרנו באדם שעשה דוקטורט מחוץ לסין וחזר לסין והוא זה שהוביל את כל התהליך. הם גם מכבדים תארים."
"מלבד זאת יש לי גם חברים בסין והם גם סייעו. הסינים מעריכים את מה שאנחנו עושים. זה חלק מהמשחק שצריך לקבל כדי להוכיח שאתה מתאים לעבוד איתם. אפילו אני הופתעתי מכיוון שהעסקה נהגתה ונסגרה תוך כדי הקורונה. מבחינתי האמנתי בהם ולא היו לי ספקות שהם מאמינים בכך. אם אתה לא מאמין להם הם לא יעשו איתך עסקים, זה מה שקורה להרבה ישראלים."
גרדמן: האם חברות ישראליות שבעבר היו מתחילות את השיווק הבינלאומי שלהן בארה"ב או באירופה צריכות כעת להפנות את עיקר משאבי השיווק שלהן לסין?
גדות: "כמו שאמרה יעל עינב, יש שם שוק עצום והם חותמים על הסכמים בינלאומיים כולל הסכם קרוב עם האיחוד האירופי . הסינים ניצלו את תקופת הקורונה כדי להדביק פערים שהיו חסרים להם. יש להם את עליבאבא שמתחרה באמזון ויש להם את טנסנט שמתחרה בפייסבוק אבל אין להם את עולם השבבים. בשאר התחומים הם הדביקו מאוד יפה את הפער."
"אני כבר עשר שנים מהמר על סין. היום קטפתי את הפירות. במהלך העשור האחרון אני מבלה בסין יותר מאשר בארצות הברית ואני חושב שכל חברה ישראלית צריכה לנהוג כך, כי הדינאמיקה שיש בסין מתאימה לנו בדיוק. כשאני מדבר עם סינים אני אומר שאנחנו כמו צ'ופ סטיקס. צריך אצבע אחת יציבה ואצבע אחת גמישה. אנחנו הגמישים. אנחנו מתאימים להם כמו כפפה ליד."
גרדמן: אתה אומר שהחברות הישראליות צריכות להפנות משאבים לסין ומצד שני שצריך לחכות עשר שנים כדי לחתום הסכמים, זו בעיה כי לא כל חברת סטרטאפ יכולה לאפשר לעצמה לחכות 10 שנים כדי לסגור הסכמים או השקעות. איך פותרים את זה?
שלמה גדות: אנחנו לא צריכים לבטל את היחסים שלנו עם אמריקה. אנחנו צריכים לשמור על ההסכמים שלנו עם אמריקה ויפן, אבל מה שיבנה אותנו בעתיד הקרוב אלו היחסים עם סין. בתוך עשור סין הולכת להיות מעצמה מספר אחת בתחום השבבים ומה שבנה אותנו (חברת אינואיטיב, א.ב.) זו הפעילות שלנו בסין.