קרישנה אמר את הדברים באירוע הפתיחה של כנס Think Digital שהתקיים ביומיים האחרונים במקום הכנס הפיזי שאמור היה להתקיים בסן פרנסיסקו
"כמו שלפני 20 שנה אמרו שכל חברה תהיה חברת אינטרנט, עכשיו אפשר להגיד שכל חברה תהיה חברת AI" כך אמר אמש מנכ"ל IBM הנכנס ארווינד קרישנה באירוע הפתיחה של כנס Think Digital שהתקיים ביומיים האחרונים במקום הכנס הפיזי שאמור היה להתקיים בסן פרנסיסקו.
לדבריו, שני הכוחות המניעים כיום את הטרנספורמציה הדיגיטלית הם ענן היברידי ובינה מלאכותית.
IBM הכריזה אמש בכנס על יכולות ושירותים חדשים, מבוססי בינה מלאכותית, שנועדו לסייע למנהלי מידע בארגונים (CIOs / מנמ"רים) להפוך את תשתיות המחשוב בארגוניהם לגמישות יותר, כדי לאפשר התמודדות טובה יותר וחזרה לפעילות אחרי אירועים משבשים כגון מגיפה עולמית – וגם לחסוך בעלויות.
מחקר של חברת IDC מעריך שעד 2024, ארגונים המתבססים על בינה מלאכותית יוכלו להגיב ללקוחות, למתחרים, לרגולטורים ולשותפים במהירות גבוהה ב-50% בהשוואה לאלה שאינם משתמשים בבינה מלאכותית. במקביל, תקריות והשבתות בלתי צפויות של מערכות המחשוב הארגוניות עלולות לגרום הפסדי הכנסות ונזק למוניטין של ארגונים. חברת המחקר Aberdeen מעריכה את העלויות הללו בכ-260 אלף דולר לשעה.
על רקע הנתונים הללו, חשפה IBM את IBM Watson AIOps – מוצר חדש המשתמש בבינה מלאכותית כדי להפוך את האיתור, האבחון והתגובה לאירועים חריגים במערכת המחשוב הארגוניות לפעולות אוטומטיות המתבצעות בזמן אמת. Watson AIOps מאפשר לארגונים להוסיף אוטומציה לרובד התשתית ובכך עוזר למנהלי המחשוב לחזות ולעצב טוב יותר את התוצאות העתידיות, למקד את המשאבים בעבודה ולבנות רשתות יותר תגובתיות וחכמות שמסוגלות להמשיך לפעול למשך פרקי זמן ארוכים יותר. הסיבה לצורך ב-AI במרכזי נתונים היא שככל הנראה חברות לא יוכלו לסמוך על הענן בכל התחומים למשל, רצפת ייצור הדורשת תגובה מהירה מאוד, ומהירות האור מהווה מגבלה, או בשל חוקים המגבילים את החברות, הפתרון יהיה ענן היברידי שחלקו בענן וחלקו במרכז הנתונים של הארגון.
הפתרון החדש מושתת על הגרסה החדשה ביותר של Red Hat OpenShft והוא רץ בסביבות ענן היברידיות ופועל בתיאום עם טכנולוגיות מרכזיות לסביבת העבודה המבוזרת של ימינו, כגון Slack ו-Box. הוא פועל גם עם ספקי פתרונות מסורתיים לניטור מחשוב, כגון Matter most ו-ServiceNow.
"למדנו מחברות בכל העולם ששלושה גורמים קובעים את הצלחת הבינה המלאכותית בעסק: שפה, אוטומציה ואמון", אמר רוב תומס, סגן נשיא בכיר לפלטפורמות נתונים וענן ב-IBM. "משבר הקורונה והביקוש המוגבר ליכולות עבודה מרחוק מניעים את הצורך באוטומציה של בינה מלאכותית בקצב חסר תקדים. אוטומציה מאפשרת לנו להעצים את דור מנהלי מערכות המידע הבא והצוותים שלהם, כדי שיוכלו לתעדף את העבודה החיונית בארגונים הדיגיטליים של ימינו. כלומר ניהול וכריית נתונים בכדי ליישם תובנות עתידיות שבסופו של דבר יובילו לתוצאות העסקיות בעלות ההשפעה הרבה ביותר בעלות נמוכה יותר."
בהמשך אמר קרישנה: "IBM כמו חברות רבות התגייסה כדי לסייע במאבק בקורונה, במקביל לתמיכה ביישומים הקריטיים של לקוחות שהמשיכו לעבוד. משבר הקורונה ייזכר גם כטרגדיה אנושית אף גם הגורם שהאיץ את הטרנספורמציה הדיגיטלית בכל תחומי החיים."