למרות שתעשיית הרכב הקוריאנית גדולה יצרניות השבבים המקומיות לא מתמחות בתחום בגלל שבמכוניות בעירה פנימית מותקנים שבבים זולים יחסית, כעת עם המעבר למכוניות חשמליות אפשר יהיה לפתח שבבים בעלי ערך מוסף גבוה
סמסונג אלקטרוניקס ו-SK Hynix מפנות את עיניהן למוליכים למחצה לרכב כאשר הביקוש העולמי לשבבים רווחיים בעלי ביצועים גבוהים עבור כלי רכב חשמליים (EVs) גדל במהירות.
שתי החברות מחזיקות במקום הראשון והשני בשוק הזכרונות העולמי, אך אין להן השפעה רבה על שוק המוליכים למחצה לרכב. על פי חברת מחקרי השוק Strategy Analytics, קוריאה היוותה רק 2.3 אחוזים משוק המוליכים למחצה לרכב העולמי בהתבסס על מכירות בשנת 2019.
שבבים לרכבים המונעים במנוע בעירה פנימית הם בדרך כלל זולים, מה שאומר שהרווחיות שלהם נמוכה. מחזור ההחלפה שלהם הוא גם ארוך, נמשך יותר מ -10 שנים. מחיר המכירה הממוצע של יחידת מיקרו-בקר (MCU) לרכב המותקן על מערכת הבלמים וההיגוי כדי לשלוט בחלקי אלקטרוניקה לרכב, נמוך בהרבה מזה של מעבדי יישומים ניידים (APs). זה מסביר מדוע יצרניות השבבים הקוריאניות לא השקיעו באופן פעיל במוליכים למחצה לרכב למרות מחסור ממושך באספקה.
עם זאת, ככל שהביקוש למוליכים למחצה בעלי ערך מוסף גבוה גדל הודות לצמיחה המהירה של כלי רכב חשמליים ורכבים אוטונומיים, שתי החברות מרחיבות את ההשקעה שלהן בתחום זה כדי להגיב באופן פעיל לשינוי.
בפרט סמסונג צופה כי השבבים יהיו אחד משלושת סוגי השבבים הנמכרים ביותר בשנת 2030 – יחד עם שבבי השרתים והשבבים למכשירים ניידים.
מאז 2020, גדל שוק הרכב החשמלי גדל במהירות, וכמות השבבים המותקנים ברכבים חשמליים עולה גם היא בחדות עקב התקדמות טכנולוגיית החלקים האלקטרוניים. למכונית אחת המונעת במנוע בעירה פנימית מותקנים 100 עד 200 שבבים, בעוד שרכב אוטונומי דורש אלפים מהם. סמסונג מתכננת להגיב לביקוש למוליכים למחצה לרכב בעלי ביצועים גבוהים על-ידי אספקת פתרונות זיכרון מהדור הבא, כגון שבבי LPDDR5X ו-GDDR7. מטרתו היא להשיג הובלה של שוק הזיכרון לרכב עד 2025.