ההסכם נועד לאפשר תכנון וייצור של שבבים בתוך החברה, "זאת אחת המשוכות הראשונות בהשגת אוטונומיה בייצור שבבים", ציין מנכ"ל פורד ג'ים פרלי
בתגובה למחסור העולמי המתמשך בשבבים והשיבוש החמור בשרשרת האספקה שלהם, יצרני השבבים מנצלים את ההזדמנות כדי לשתף פעולה עם הלקוחות כדי להגדיל את מלאי השבבים וגם להגדיל רווחים.
דוגמה טובה לכך היא ההודעה לאחרונה של גלובלפאונדריז ופורד על שיתוף פעולה להגדלת מלאי השבבים עבור יצרנית הרכב וכלל תעשיית הרכב האמריקנית. השותפות כוללת הסכם לא מחייב שיאפשר לגלובלפאונדריז לבצע מחקר וייצור שבבים עבור היצע הרכב הנוכחי של פורד.
העסקה תאפשר התפתחויות בשבבים לניהול סוללות, מערכות שנוהגות את עצמן ורשתות נתונים בתוך המכונית. מוקדם יותר פורד הודיעה שהיא תתכנן מחדש רכיבים כדי להכליל בהם התקנים שיותר זמינים. היא גם רמזה על תוכניות לעסקאות הספקה עם חברות פאונדרי שנמצאות בארה"ב המתכננות ומייצרות פיסות.
השותפויות מדגישות את הצורך של יצרני השבבים האמריקנים בשליטה רבה יותר על שרשרת האספקה של השבבים. חברות "מעבירות את הייצור קרוב יותר לבית, במקרים מסוימים לתוך החברה", ציין לאחרונה הוול סטריט ג'ורנל.
גם עיכובים וצווארי בקבוק בהובלה מהווים לחץ נוסף על יצרני השבבים להסתמך יותר על עצמם. זה עדיין קשה בתעשייה שמאוד משולבת וגלובלית ושבה התכנון, הייצור וההרכבה של שבבים מפוזרים בין כמה יבשות.
"לאף מדינה אין בשטח שלה את כל תהליך הייצור", כתבו יאן-פטר קליינהאנס ונורצט באיסקובה במאמר מהזמן האחרון. "במקום זאת, שרשרת הערך בשבבים תלויה בשיתוף פעולה ומסחר בין ארצות הברית, טאיוואן, קוריאה הדרומית, יפן, אירופה וסין", ציינו.
לאפשר תכנון וייצור של שבבים בתוך החברה, זאת אחת המשוכות הראשונות בהשגת אוטונומיה בייצור שבבים, ציין מנכ"ל פורד ג'ים פרלי בראיון ל-The Verge.
המחסור בשבבים גרם לפורד להסיר ניווט לווייני מחלק מהדגמים. גם יצרני רכב אחרים עשו זאת.
לדוגמה, BMW הסירה זמנית את פונקציית מסך המגע מהתצוגה המרכזית של הסדאן סדרה 3 שלה, הקופה והקבריולה סדרה 4 ודגמים אחרים. GM הסירה את טכנולוגיית "סופר קרוז" שלה מה-SUV אסקלייד ואילו פורשה ויתרה על יכולות הכוונון החשמלי של מוט ההגה.