דוח ה-Hype Cycle של גרטנר לשנת 2011 סוקר שאלות לגבי רמת הבשלות, התועלת העסקית, והכיוונים העתידיים של 1,900 טכנולוגיות, כולל מדיות חברתיות, מחשוב ענן וניידות
"ארגונים משתמשים בדוח להליך התכנון הטכנולוגי, ספקי טכנולוגיות משתמשים בו לביסוס הערכות לתגובות שוק על
מוצרים ושירותים, ומשקיעים תרים בו אחר טכנולוגיות בשלבי עלייה, על מנת למקסם את ההשקעה בהן רגע לפני הגעתן לשיא", אומר ג'קי פאן, סגן נשיא למחקר בגרטנר
חשמל סלולרי, טלוויזיה באינטרנט, תשלום ללא מגע (NFC), שיתוף נתונים, מחשוב ענן פרטי ופעילות תוכן מקוון (Activity streams), הן רק חלק מהטכנולוגיות שהגיעו לשיא הציפיות המוגזמות מהן, כך על פי דוח ה-Hype Cycle של הטכנולוגיות החדשות ב-2011, שעורכת גרטנר (ניו יורק: IT) – חברת המחקר והייעוץ הבינלאומית המובילה לתחומי טכנולוגיית מידע ותקשורת (ICT). מגמות בולטות אחרות כוללות מאגרי נתונים גדולים ומענה ממוחשב לשאלות בשפה טבעית.
לתרשים ה – Hype Cycle המלא
דוחות ה-Hype Cycle של גרטנר מתארים ומאפיינים את התפתחותן של טכנולוגיות חדשות, משלב ההתלהבות המוגזמת מהן, דרך שלב ההתפכחות ועד לשלב ההכרה ברלוונטיות הטכנולוגיה ותפקידה בשוק או תחום מסוים. כל שלב מאופיין באמצעות שורת מדדי שוק, השקעות ופעולות חדירה. הדוח מתעדכן מדי שנה ועוקב אחר התפתחות הטכנולוגיות על גבי קווי המתאר של ה-Hype Cycle, על מנת לספק הנחיות לגבי אימוצן על ידי ארגונים לשם מקסום השפעתן.
דוח ה-Hype Cycle של גרטנר לשנת 2011 סוקר שאלות לגבי רמת הבשלות, התועלת העסקית, והכיוונים העתידיים של 1,900 טכנולוגיות, כולל מדיות חברתיות, מחשוב ענן וניידות.
"הדוח מקיף את הטכנולוגיות החמות ביותר, הנמצאות בשלב Hype Cycle גבוה, או אינן זוכות להכרה נרחבת אולם יש יסוד להאמין כי הן בעלות פוטנציאל השפעה משמעותי. ארגונים רבים משתמשים בדוח כחלק מהליך התכנון הטכנולוגי שלהם, ואילו ספקי הטכנולוגיות משתמשים בו על מנת לבסס הערכות לגבי תגובות שוק על מוצרים ושירותים. מבחינת משקיעים, כמו קרנות הון סיכון – אלה יחפשו טכנולוגיות הנמצאות בשלבי עלייה, על מנת למקסם את ערכן באמצעות תפיסתן רגע לפני השיא", אומר ג'קי פאן, סגן נשיא למחקר בגרטנר.
בין הנושאים העיקריים בדוח ה-Hype Cycle של הטכנולוגיות החדשות השנה:
• בתחום המדיה קיימת עלייה מגמתית של ניתוח חברתי ותוכן מקוון, כמו גם חדירה של רכישות קבוצתיות, המעידה על הערכה מצד השוק כלפי חברות סטארטאפ מבוססות web 2.0
• מבחינת מחשוב הענן, גבר הענן הפרטי על תומי מחשוב הענן הכלליים יותר.
• טכנולוגיות ניידות ממשיכות להוות חלק בלתי נפרד מתוכניות קצרות וארוכות טווח של ארגונים רבים, והן באות לידי ביטוי בעיקר בשימוש בטאבלטים, העברות כספים ומידע, קודי QR ואפליקציות ניידות ומבוססות מיקום.
טכנולוגיות בשלבי ביניים שיגיעו למימוש שיא בחמש השנים הקרובות קשורות לאזורי נראות גבוהה וטאבלטים. תחום ה–IT יתהדר במערכות ניהול מאגר נתונים מבוססות זיכרון פנימי, ובטווח הארוך נוכל לראות כיצד תחומי ההדפסות בתלת מימד, מציאות רבודה, טלוויזיה אינטרנטית ורובוטים ניידים, תופסים את מקומם ומובילים התפתחויות בעולם ה – IT."
להודעה המקורית באנגלית
למחקר המלא של גרטנר
אודות גרטנר
גרטנר היא חברת המחקר והייעוץ הבינלאומית המובילה לתחומי טכנולוגיית מידע ותקשורת (ICT). החברה מספקת שירותי מחקר וייעוץ ליותר מ-10,000 לקוחות, בהם מנהלי מערכות מידע (CIOs) ובכירים אחרים בענפי ה-IT בארגונים ובמשרדי ממשלה, כמו גם חברות טכנולוגיה ובתי השקעות. גרטנר מתמקדת באספקת ניתוחי עומק אובייקטיביים ויעוץ, ובכך מסייעת ללקוחותיה בתהליך קבלת ההחלטות והשגת צמיחה עסקית. פעילויות החברה: Gartner Intelligence, מחקרים וכנסים למקצועני IT; Gartner Executive Programs, תכנית לחברי מועדון EXP המספקת שירותי ייעוץ להנהלה הבכירה; Gartner Consulting, יעוץ בהתאמה אישית הממוקד במיקור-חוץ וניהול IT. גרטנר נוסדה ב-1979, ומעסיקה כ-4000 עובדים, בהם כ- 1,100 אנליסטים ויועצים ביותר מ-75 אתרים ברחבי העולם. גרטנר ישראל הוקמה ב-1987 על ידי ברוך גינדין, והיא בעלת אחריות אזורית גם על תורכיה ויוון. החברה מספקת ללקוחותיה בישראל שירותי מחקר ויעוץ ועורכת כנסים מקצועיים.
הודעה לעיתונות
12.8.2011
דוח ה-Hype Cycle של גרטנר ל-2011: סקירת 1,900 טכנולוגיות
"ארגונים משתמשים בדוח להליך התכנון הטכנולוגי, ספקי טכנולוגיות משתמשים בו לביסוס הערכות לתגובות שוק על מוצרים ושירותים, ומשקיעים תרים בו אחר טכנולוגיות בשלבי עלייה, על מנת למקסם את ההשקעה בהן רגע לפני הגעתן לשיא", אומר ג'קי פאן, סגן נשיא למחקר בגרטנר
חשמל סלולרי, טלוויזיה באינטרנט, תשלום ללא מגע (NFC), שיתוף נתונים, מחשוב ענן פרטי ופעילות תוכן מקוון (Activity streams), הן רק חלק מהטכנולוגיות שהגיעו לשיא הציפיות המוגזמות מהן, כך על פי דוח ה-Hype Cycle של הטכנולוגיות החדשות ב-2011, שעורכת גרטנר (ניו יורק: IT) – חברת המחקר והייעוץ הבינלאומית המובילה לתחומי טכנולוגיית מידע ותקשורת (ICT). מגמות בולטות אחרות כוללות מאגרי נתונים גדולים ומענה ממוחשב לשאלות בשפה טבעית.
לתרשים ה – Hype Cycle המלא: http://www.gartner.com/hc/images/215650_0001.gif
דוחות ה-Hype Cycle של גרטנר מתארים ומאפיינים את התפתחותן של טכנולוגיות חדשות, משלב ההתלהבות המוגזמת מהן, דרך שלב ההתפכחות ועד לשלב ההכרה ברלוונטיות הטכנולוגיה ותפקידה בשוק או תחום מסוים. כל שלב מאופיין באמצעות שורת מדדי שוק, השקעות ופעולות חדירה. הדוח מתעדכן מדי שנה ועוקב אחר התפתחות הטכנולוגיות על גבי קווי המתאר של ה-Hype Cycle, על מנת לספק הנחיות לגבי אימוצן על ידי ארגונים לשם מקסום השפעתן.
דוח ה-Hype Cycle של גרטנר לשנת 2011 סוקר שאלות לגבי רמת הבשלות, התועלת העסקית, והכיוונים העתידיים של 1,900 טכנולוגיות, כולל מדיות חברתיות, מחשוב ענן וניידות.
"הדוח מקיף את הטכנולוגיות החמות ביותר, הנמצאות בשלב Hype Cycle גבוה, או אינן זוכות להכרה נרחבת אולם יש יסוד להאמין כי הן בעלות פוטנציאל השפעה משמעותי. ארגונים רבים משתמשים בדוח כחלק מהליך התכנון הטכנולוגי שלהם, ואילו ספקי הטכנולוגיות משתמשים בו על מנת לבסס הערכות לגבי תגובות שוק על מוצרים ושירותים. מבחינת משקיעים, כמו קרנות הון סיכון – אלה יחפשו טכנולוגיות הנמצאות בשלבי עלייה, על מנת למקסם את ערכן באמצעות תפיסתן רגע לפני השיא", אומר ג'קי פאן, סגן נשיא למחקר בגרטנר.
בין הנושאים העיקריים בדוח ה-Hype Cycle של הטכנולוגיות החדשות השנה:
· בתחום המדיה קיימת עלייה מגמתית של ניתוח חברתי ותוכן מקוון, כמו גם חדירה של רכישות קבוצתיות, המעידה על הערכה מצד השוק כלפי חברות סטארטאפ מבוססות web 2.0
· מבחינת מחשוב הענן, גבר הענן הפרטי על תומי מחשוב הענן הכלליים יותר.
· טכנולוגיות ניידות ממשיכות להוות חלק בלתי נפרד מתוכניות קצרות וארוכות טווח של ארגונים רבים, והן באות לידי ביטוי בעיקר בשימוש בטאבלטים, העברות כספים ומידע, קודי QR ואפליקציות ניידות ומבוססות מיקום.
המשך..\
טכנולוגיות בשלבי ביניים שיגיעו למימוש שיא בחמש השנים הקרובות קשורות לאזורי נראות גבוהה וטאבלטים. תחום ה–IT יתהדר במערכות ניהול מאגר נתונים מבוססות זיכרון פנימי, ובטווח הארוך נוכל לראות כיצד תחומי ההדפסות בתלת מימד, מציאות רבודה, טלוויזיה אינטרנטית ורובוטים ניידים, תופסים את מקומם ומובילים התפתחויות בעולם ה – IT."
להודעה המקורית באנגלית: http://www.gartner.com/it/page.jsp?id=1763814
למחקר המלא של גרטנר: www.gartner.com/hypecycles
אודות גרטנר
גרטנר היא חברת המחקר והייעוץ הבינלאומית המובילה לתחומי טכנולוגיית מידע ותקשורת (ICT). החברה מספקת שירותי מחקר וייעוץ ליותר מ-10,000 לקוחות, בהם מנהלי מערכות מידע (CIOs) ובכירים אחרים בענפי ה-IT בארגונים ובמשרדי ממשלה, כמו גם חברות טכנולוגיה ובתי השקעות. גרטנר מתמקדת באספקת ניתוחי עומק אובייקטיביים ויעוץ, ובכך מסייעת ללקוחותיה בתהליך קבלת ההחלטות והשגת צמיחה עסקית. פעילויות החברה: Gartner Intelligence, מחקרים וכנסים למקצועני IT; Gartner Executive Programs, תכנית לחברי מועדון EXP המספקת שירותי ייעוץ להנהלה הבכירה; Gartner Consulting, יעוץ בהתאמה אישית הממוקד במיקור-חוץ וניהול IT. גרטנר נוסדה ב-1979, ומעסיקה כ-4000 עובדים, בהם כ- 1,100 אנליסטים ויועצים ביותר מ-75 אתרים ברחבי העולם. גרטנר ישראל הוקמה ב-1987 על ידי ברוך גינדין, והיא בעלת אחריות אזורית גם על תורכיה ויוון. החברה מספקת ללקוחותיה בישראל שירותי מחקר ויעוץ ועורכת כנסים מקצועיים.
לפרטים נוספים: MS תקשורת עסקית, טל. 6475268 03, רוית לברן 0545265719