אמנם מדובר בהפסד קטן יחסית של 24 מיליון דולר, אך עבור חברה של מיליארדים, שרגילה להכנסות ולרווחים של מאות מיליונים מדובר בהאטה חדה המחייבת שינוי אסטרטגי
פריסקייל תפטר 120 עובדים מתוך 450 המועסקים במרכזי המחקר והפיתוח בישראל. כך עולה מהודעה שפרסמה החברה.
בשבוע שעבר דיווחה פריסקייל על תוצאותיה לרבעון השלישי של 2012. המכירות הסתכמו ב-1.01 מיליארד דולר, הרווח התפעולי – 127 מיליון דולר אבל בפועל, לאחר הוצאות חריגות היו לחברה הפסדים של 24 מיליון דולר, שהם עשרה סנט למניה.
כתוצאה מכך הודיעה הנהלת פריסקייל העולמית על הקצאה מחדש של השקעותיה ומיקוד משאביה בשווקים בעלי צמיחה גבוהה, בהם עתידה החברה לשפר את רווחיותה ולהוביל בתחומי תקשורת ושבבים המיועדים לשוק הרכב.
"למרות תנאי השוק המאתגרים, הצלוחנו להתקדם בתחומי מפתח במהלך הרבעון השלישי" אומר גרג לואו, נשיא ומנכ"ל פריסקייל. "ההכנסות והמרווח התפעולי היו מעל למה שחווינו במיתונים הקודמים. השתמשנו ב-100 מיליון דולר במזומן כדי להחזיר חובות והחלנו בהטמעת מסגרת אסטרטגית חדשה ואנו ואנו מאמינים שהדבר יגדיל את עסקינו ויאפשר לנו לצבור נתחי שוק."
במסגרת המהלך לשינוי אסטרטגי הודיעה היום החברה על הכיוון האסטרטגי החדש שמטרתו לזהות הזדמנויות שתאצנה צמיחה בהכנסות ושיפור הרווחיות של החברה.
לדברי גרג לואו, מנכ"ל פריסקייל העולמית, "במהלך שלושת החודשים הראשונים לתפקידי, ערכנו בדיקה יסודית ומקיפה של כל בתי העסק, השווקים והאזורים בהם אנו פועלים, במטרה למצוא את הזיהוי המבדל האמיתי שלנו ולזהות את האזורים בהם אנו יכולים לחזק את השפעתנו ולהפוך לכוח מוביל –זאת על מנת להקצות מחדש את משאבי המחקר והפיתוח שלנו לכיוון אותם אזורי השפעה בעלי ערך וצמיחה גבוהים".
עוד הוסיף לואו, כי "החברה החליטה למקד את השקעתה בפיתוח קבוצת המוצרים בהם מודגשת חוזקתה – Automotive, Microcontrollers, Digital Networking – כאשר המיקוד בקבוצות מוצרים אלו יניע השקעות של החברה, ויסייע להסיט את משאבי המכירות כדי להתיישר עם הצמיחה בתעשייה בסין. על ידי הקצאה מחדש של ההשקעות שלנו ומיקוד מאמצינו בשווקים הנמצאים בצמיחה גבוהה, נוכל עד מהרה להאיץ את עליית נתח השוק שלנו", סיכם לואו.
דודי גלנטי, נשיא ומנכ"ל פריסקייל ישראל, הדגיש כי "מרכז הפיתוח של פריסקייל בישראל יתאים עצמו לשינויים האסטרטגיים המתבקשים בהתאם לרה-ארגון שמיישמת החברה העולמית, ואף ייערך לבחינה מחודשת של המבנה הארגוני ולשינויים בהיקפי כוח האדם".
פריסקייל סמיקונדקטור ישראל פעילה בשוק המיקרואלקטרוניקה מזה 50 שנה והינה ממובילות ענף המוליכים למחצה בעולם. החברה חולשת על 53 אחוזים מנתח שוק מעבדי התקשורת בעולם, מפתחת, מייצרת ומוכרת שבבים לתעשיית הרכב, לשוק הצרכני והתעשייתי, ולשווקי הרישות וה- wireless ברחבי העולם. לחברה תכנון, ייצור ומכירות בלמעלה מ-30 מדינות, ולה 400 לקוחות פעילים.
{loadposition content-related} |