סקר חדש של חברת אבטחת המידע מקאפי מגלה כי 68% מהנשאלים סבורים ששעון חכם יהיה המכשיר הנפוץ ביותר בעוד עשור; 74% חושבים שתוך עשור רובוטים ובינה מלאכותית יבצעו חלק מהמשימות בעבודה; 73% סבורים שמשפחותיהם יותקפו על ידי עברייני רשת
משה אסרף, מנהל פעילות עסקית מקאפי ישראל |
חברת מקאפי, (מקבוצת אינטל סקיוריטי גרופ) מפרסמת את ממצאי הסקר Safeguarding 2025, שבוחן את התחושות והדעות של יותר מ-8,000 משתמשים בכל העולם על סגנון החיים והמגמות הטכנולוגיות בעוד עשור. הסקר בודק את האופן שבו הטכנולוגיה תשפיע על בתים, מקומות עבודה, מכוניות, מחשוב לביש, מכשירים ניידים, וכיצד הטכנולוגיה תשתלב עם אבטחת המידע והפרטיות של הצרכנים.
הצרכנים מאמינים שבעשור הקרוב הטכנולוגיה תשפר בצורה ניכרת את חוויית ניהול הבית. יותר ממחצית מהנשאלים (56%) מאמינים שבעוד 11 שנה יוכלו לבקר בבית שידבר אליהם. יותר מ-68% חושבים שהמקרר שלהם יוסיף באופן אוטומטי מוצרים לרשימת קניות אם יהיה מחסור במוצר. מרבית הצרכנים, 82%, חושבים שמערכות האבטחה של הבית ינוהלו מהמכשיר הנייד שלהם.
פשעי סייבר
עפ"י הסקר, 63% מהצרכנים חוששים ממצב האבטחה ברשת בעוד11 שנה. כמעט שני שליש מהם, 60%, הצביעו על גניבת זהות, גניבת פרטי חשבונות בנק וכרטיסי אשראי ומרמה כחששות הגדולים ביותר שלהם. אין זה מפתיע לאור הפרסומים היום יומיים על פריצות לרשתות קמעונאיות ומוסדות פיננסיים. בד בבד עם הופעתן של טכנולוגיות חדשניות שמרחיבות את הקישוריות לאינטרנט, רבים מהססים לחלוק מידע אישי או לאמץ את הטכנולוגיות הללו מחשש לפריצות סייבר. המחקר מגלה גם ש-73% מהצרכנים חוששים שמשפחתם תיפול קרבן לפשעי סייבר בעשור הקרוב. יותר מ-54% מאמינים שמשפחתם עלולה ליפול קרבן לבריוני רשת.
מחשוב לביש
68% מהצרכנים חושבים שהמכשיר הנפוץ ביותר בעוד 11 שנה יהיה שעון חכם ו-57% מאמינים שמחשוב לביש יהיה תופעה נפוצה. יותר ממחצית הנשאלים, 57%, מאמינים שמכשירי החשמל במטבח המחוברים לאינטרנט יהיו נפוצים בכל בית בעולם. "ברור כי ב-2025, הצרכנים יצפו ליותר מהמכשירים שלהם. שימוש במכשירי מחשוב לביש יעזור להפוך את חייהם לפשוטים יותר", ממשיך אסרף, "אך בעוד שהצרכנים מצפים ליותר נוחות, הם גם מבינים את החשיבות שבאיזון הנוחות הזו עם הצורך להישאר בטוחים".
טכנולוגיה במקום העבודה
בעשור הקרוב צרכנים צופים שינויים משמעותיים במקומות העבודה שלהם. בעוד שאחד מכל מתוך 4 עובדים (26%) חושבים שיעבדו ממשרד ביתי, 74% צופים שבינה מלאכותית ורובוטים יבצעו חלק מהמשימות שלהם בעבודה. 66% מאמינים שטכנולוגיות זיהוי פנים או זיהוי קולי יספקו להם גישה לרשת של מקום העבודה. למרות שסביר שזהירות גדולה יותר תינקט כדי לוודא אבטחת מידע רגיש, רובוטים במקום העבודה עלולים להפוך את מקום העבודה לרגיש יותר לפשעי סייבר.
ממצאים מעניינים נוספים:
• ב-2025, 42% מצפים שיוכלו לפתוח את המכשירים הניידים שלהם על ידי סריקת עינית, לעומת 31% שמאמינים שיוכלו לעשות זאת בטביעת אצבע. כמעט כל העונים, 89%, מתכננים להשקיע מאמצים גדולים יותר בהגנה על המידע הדיגיטלי שלהם בעתיד.
• 29% מהצרכנים מאמינים שיוכלו לשלם על מוצרים בעזרת טביעת האצבע שלהם, בעוד 23% מאמינים שיוכלו לעשות בעזרת המכשירים הניידים שלהם. חמישית מהנשאלים מתכננים להמשיך לעשות זאת בכרטיס אשראי.
• 35% מהנשאלים מאמינים שהם יוכלו להתנייד בכלי רכב היברידי, לעומת 21% שמאמינים שיוכלו להתנייד בעזרת מכונית ללא נהג ב-2025. יותר משניים מתוך שלושה מהנשאלים מאמינים שב-2025 יהיו דגמי מכוניות שיהיו בעלות מערכות ללא נהג שיהיו אוטומטיות לחלוטין.
• 68% מהנשאלים מאמינים שמחשוב לביש ישלח את נתוני הבריאות שלהם ישירות לרופא, ויחסוך להם ביקור בקופת החולים. יותר משליש מהנשאלים אמרו שבעתיד תהיה קיימת בדיקת בריאות אונליין שתשתמש בחיישנים שיזהו מחלות.
"בעוד שהטכנולוגיה, ובמיוחד האינטרנט של הדברים, מתקדמים במהירות ומתחברים לעוד ועוד דברים בחיי היום היום שלנו, אנו מבינים שהצרכנים מודאגים מהשפעת השינויים הללו על הביטחון והפרטיות שלהם", אמר משה אסרף, מנהל פעילות עסקית מקאפי ישראל. "בעזרת הסקר הזה אנו מקוים לשפוך אור על הנושאים הללו ועל ציפיות הצרכנים, כדי שהתעשייה תוכל לשלב חידושים העונים לצרכי הביטחון והפרטיות של המשתמשים".
{loadposition content-related} |