מה חושב מנכ"ל מנטור על מנועי הצמיחה של חברתו
מנכ"ל מנטור גרפיקס, וולי ריינס נחשב בצדק כאחד ממנהיגי תעשיית השבבים בכלל ומגזר ה- EDA בפרט. לפני כמה ימים הוא ביקר בישראל והיתה זו הזדמנות מצוינת לשמע ממנו כיצד הוא רואה את תעשיית השבבים ולאן פניה של מנטור גרפיקס. ריינס הגיע לישראל שלושה שבועות לאחר שמנטור פרסמה את תוצאותיה לשנת הכספים שהסתיימה ב31 בינואר, 2015 וריינס בהחלט היה מרוצה. ההכנסות גדלו בשנה האחרונה בכ-7.5% מ-1,156,373 ל -1,244,133 והרווחים לפני מס גדלו בכ-3%.
מה חושב מנכ"ל מנטור על מנועי הצמיחה של חברתו
מנכ"ל מנטור גרפיקס, וולי ריינס נחשב בצדק כאחד ממנהיגי תעשיית השבבים בכלל ומגזר ה- EDA בפרט. לפני כמה ימים הוא ביקר בישראל והיתה זו הזדמנות מצוינת לשמע ממנו כיצד הוא רואה את תעשיית השבבים ולאן פניה של מנטור גרפיקס. ריינס הגיע לישראל שלושה שבועות לאחר שמנטור פרסמה את תוצאותיה לשנת הכספים שהסתיימה ב31 בינואר, 2015 וריינס בהחלט היה מרוצה. ההכנסות גדלו בשנה האחרונה בכ-7.5% מ-1,156,373 ל -1,244,133 והרווחים לפני מס גדלו בכ-3%.
כששאלנו את ריינס מהן הסיבות העיקריות לגידול המשמעותי הוא שמח להשיב ולספר כי למרות שעיקר הכנסותיה של מנטור באות עדיין מחברות המפתחות שבבים ומכלי ה- EDA של חברתו יש למנטור כרגע שני מנועי צמיחה עיקרים.
מנועים אלה הם גם שהשפיעו בצורה ניכרת על הגידול בהכנסות החברה במיוחד ברבעון הרביעי של 2014. הגידול נבע ממפעלי יצור שבבים (Fabs ) באסיה ולקוחותיהם אשר אימצו את פתרונות חברת מנטור לתחום Design-to-Silicon לטכנולוגיות 14 ננומטר ו10 ננומטר. כמו כן מגזר הרכב שמנטור מגדילה נוכחות בו כבר כמה שנים ממשיך לייצר הכנסות משמעותיות הגדלות מדי שנה בקצב גדול יותר מקצב הגידול של מנטור בתחומים אחרים. בתחום הרכב ההזמנות למוצרים ושרותים גדלו ברבעון הרביעי ב-95% והשלימו שנה שעל עליות בהכנסות מתחום זה. בין לקוחות החברה בתחום מערכות מתקדמות לסיוע לנהג נמצאות דיימלר,מגנה וקונטיננטל. Visteon ו-קונטיננטל נמנות על לקוחות החברה בתחום הבידור ברכב (In-Vehicle Infotainment), ודיימלר, דלפי ו- PSA הן לקוחות בתחום מערכות בטיחות מסוג AUTOSTAR. בנוסף מספקת מנטור פתרונות תוכנה לכבלים האלקטרונים ליצרניות כלי תחבורה בעצמן כולל יגואר,לנדרובר, בואינג, וטסלה.
אם ננסה לחפש מגמות נגלה כי מנטור חוותה ירידה של 5% בהכנסות מהשוק האמריקאי וכן ירידה של 5% בהכנסות מהשוק האירופי ולעומת זאת עליה של 10% מההכנסות באיזור האויקנוס השקט (כלומר אסיה ללא יפן) .
בשוק התחבורה יש למנטור כוונות להמשיך ולספק פתרונות תוכנה לתכנון כבלים וישומים נוספים ברכב. חברת Great Wall Motors אחד מיצרני הרכבים הפרטים והמשאיות הגדול בסין הפך לאחרונה ללקוח גדול של מנטור וריינס מאמין כי רבים אחרים ילכו בעקבותיו.
ריינס צופה גידול משמעותי גם במגזר השבבים בסין כתוצאה מהשקעות מאיסביות של הממשלה בתחום זה. הממשלה הסינית השקיעה בשנה החולפת כ- 5 מילארד דולר בתעשיית השבבים . 50%-60% מיועדים ליצור וכ- 30% לחברות פאבלס . הצפי הוא שהממשלה תמשיך להשקיע ואולי אף להכפיל ההשקעות במגזר השבבים וזה כמובן ישפיע לטובה על כל החברות המעורבות בתחום.
ריינס מאמין כי השינויים שחוותה מנטור בעת האחרונה הן בבואה לשינויים הכללים בשוק השבבים וצופה שמגמות אלו תמשכנה גם בשנים הבאות.