תחום האטומוטיב עדיין צעיר, כך שגם אם לא היתה כאן פעילות בתחום בעבר אני בהחלט אופטימי ומאמין שנראה בישראל יותר ויותר חברות בתחום.
ג'ף האטון, דירקטור בכיר לתחום הרכב, חברת סינופסיס
|
אמש נערך בהרצליה כנס ה- SNUG השנתי של חברת סינופסיס (Synopsys) ישראל. לכבוד הכנס הגיע לשראל גם ג'ף האטון (Jeff Hutton) דירקטור בכיר והאחראי על הפיתוח העסקי לתחום הרכב בחברת סינופסיס. נפגשנו עם ג'ף לראיון אישי במיוחד ל Chiportal.
ראשית שאלנו מה הקשר בין חברות EDA לספקים לתחום הרכב?
יש לכך כמה סיבות. הסיבה הראשונה היא שחברות ותיקות בתעשית השבבים עימן אנו עובדים כבר שנים רבות נכנסו לתחום הרכב וזה כולל חברות כמו אינטל, אפל, גוגל וגם nVidia. שנית, יצרני הציוד האלקטרוני לרכב לא פיתחו בעבר מערכות מתוחכמת כמו שבבים ולא היו מודעים למורכבויות הרבות בפיתוח ובדיקות של שבבים. בעבודה עימנו אנחנו יכולים לעזור להם לבנות את המערך הנכון, את האטוטמציה, את התיעוד הנכון וגם מלמדים אותם כיצד להשתמש בכלים הנחוצים לביצוע סימולציות של כל התהליכים כדי להבטיח את הצלחתם בתחום הזה.
כולנו מכירים את חברת מובילאיי ואת השימוש בשבבים שלה לנושא מניעת תאונות. האם אתה יכול לספר לנו על חברות נוספות המפתחות ישומים חדשים לתחום הרכב?
אחת החברות הפעילות בתחום הרכב היא nVidia. היא מפנה כיום את השבבים הכי מתקדמים ובעלי יכולות עיבוד המתקדמות ביותר שלה לתעשיית הרכב לצרכי מה שאנחנו קוראים Deep Learning. אחד הישומים עליו הם עובדים הוא לימוד תנאי הדרך והשילוט בדרך באופן עצמאי ועפ"י הלימוד של המערכת היא מנווטת את הרכב ומעדכנת את הנהג.
גם נושא הנהיגה ברכב ללא נהג (נהיגה אוטונומית) הולך ומתפתח במהירות ואנחנו רואים יותר ויותר חברות הפעילות בתחום.
האם אתה מאמין שתחום התחבורה בכלל והרכבים בפרט יהפוך לשוק יעד עיקרי ליצרני השבבים?
זה בהחלט אחד הסגמנטים הכי מתפתחים כיום ולמרות שהוא עדיין צעיר ואין בו עדיין מוצרי מדף זמינים יש המון פעילות. מתוך 40 הלקוחות הגדולים שלנו כמעט כולם מעורבים בישומים לתחום הרכב כך שזה בהחלט נראה כשוק שהולך להיות מרכזי עבור התעשיה שלנו.
לסיום שאלנו כיצד אתה רואה את המעורבות של התעשיה בישראל בתחום הרכבים?
אני יודע שישראל לא ידועה כמדינה בה יש תעשיית רכב מפותחת אך יחד עם זאת אתם מאד מתאימים לשימושים הקשורים לחיישנים ולתקשורת אלחוטית. תחום ה- IOT המתפתח הוא חלק ממה שקורה בתעשיית הרכב כי בעוד כמה שנים לא יהיה רכב שלא יהיה מחובר לרשת האינטרנט ואני בהחלט חושב שיש לחברות הישראליות מה להציע בתחום.
כיום תחום האטומוטיב עדיין צעיר, כך שגם אם לא היתה כאן פעילות בתחום בעבר אני בהחלט אופטימי ומאמין שנראה בישראל יותר ויותר חברות בתחום. עוד לא אחרתם את הרכבת!
{loadposition content-related} |