אנו שמחים לארח במדור “חמש עם…” את גיא אזרד, מנכ"ל מארוול ישראל. בראיון בלעדי ל-Chiportal אומר גיא:" העבודה מהבית מאתגרת ושוחקת. אנחנו מקבלים פידבק מהעובדים על אינטנסביות מוגברת של ישיבות ושעות עבודה. הנחנו את המנהלים למתן את העומס ולהתחשב בעובדים. אתמול ההנהלה הודיע על חופשה בתשלום לסופ"ש ארוך גלובלי כדי לתת לעובדים הפוגה וזמן להתאושש". לפניכם הראיון המלא והמרתק עם גיא אזרד:
1. כיצד מתמודדת חברתך עם משבר הקורונה? (האם פיטרתם עובדים, צמצמתם פעילות וכו')
בסייט הישראלי המשכנו לעבוד כמעט כרגיל במתכונת עבודה מהבית, לא פיטרנו עובדים ואין לנו כוונה כזו. העבודה במתכונת החדשה, תוך דגש על מספר מאפיינים קריטיים של מנהיגות בזמן משבר כגון: ניראות ונוכחות, שידור רוגע, דאגה לאנשים ולצרכיהם ושגרות עבודה. העיקרון הראשון שהנחה אותנו הוא בריאות ובטחון העובדים ובני משפחותיהם. עוד לפני שהוכרז סגר בארץ, בארה"ב ובאירופה, הנהלת מארוול הכריזה על עבודה מהבית בכל העולם. עשינו מאמץ לספק סביבת עבודה בטוחה לעובדים שעדיין נדרשים להגיע לעבודה, ואיפשרנו לעובדים מהבית להצטייד בכל הדרוש כדי לעבוד בתנאים מיטביים.
הנהלת הסייט תומכת בשמירת אנרגיות חיוביות באמצעות הדרכות ארגונומיה, שיעורי ספורט יומיים וירטואלים, הרצאות העשרה, ארוע וירטואלי לציון חגים ומועדים, שי לחג להורי העובדים, למידה וירטואלית ועוד. כל אלו הם חלק מהיוזמות שהתאמנו לרוח התקופה.
בנוסף, אחד המסרים הברורים שהועברו הוא תמיכה בקהילה שבה אנו פועלים. לכן קיבלנו החלטה לתמוך בספקים ובאנשים שעובדים עבורינו בימים של שגרה, ואנחנו ממשיכים לשלם לספקים כמו עובדי הניקיון והשמירה גם בימים אלו. מטה החברה הקים קרן תרומות ייעודית לקהילות שנפגעו מנגיף הקורונה במישרין או בעקיפין, וכל אתר בעולם החליט לאן ליעד כספים אלו בקהילה שלו.
2. איזה טיפ ניהולי להתמודדות עם המשבר אתה יכול לתת למנהלים אחרים בהייטק?
בכל הארגונים, בארץ ובעולם – וחברת מארוול בתוכם – מתמודדים המנהלים כיום עם שיבושיות. היום יותר מתמיד נדרשת גמישות ארגונית ומנהיגות חזקה בזמן המשבר שאיתו אנו מתמודדים. כמנהל הסייט וכמנהל ארגון עסקי, יש כמה טיפים שיכולים לסייע.
ברור לי שעלינו להוציא את המיטב מהמצב החדש, והדרך הכי טובה היא לחשוב ביצירתיות, גמישות, החלטיות בקבלת החלטות תוך ניהול סיכונים מתמיד, לטווח ארוך ולטווח קצר כאחד על מנת לעמוד ביעדים בצורה מיטבית. חשוב מאוד לנקוט גם בשקיפות, תקשורת פתוחה ואותנטית. מנכ"ל החברה שולח מידי שבוע מכתב לכלל העובדים בחברה בו הוא מעביר מסרים ועדכונים. פתיחות וישירות המסרים מייצרים חוסן ארגוני, תחושה של שותפות גלובלית והבנה ברורה מהם כיווני הפעולה של החברה.
3. האם אתם מפעילים עבודה מרחוק/מהבית – מה מסקנותיך משימוש בשיחות וידאו ועבודה מבוזרת?
כן, רוב העובדים עברו לעבוד מהבית. כמו כל ארגון היי-טק ביומיום אנחנו נתקלים באתגרים עסקיים וטכנולוגים רבים. מארוול העולמית בתנופה מדהימה בשנה האחרונה, וממשיכה להתחזק ולמצב עצמה כספקית התשתיות העיקרית לתשתית ה- 5G ותשתיות לרשתות בקצבים גבוהים. כחלק מההתארגנות למצב החדש, מייד כשהתחלנו לעבוד מהבית הגדרנו שגרות ניהול חדשות, שנועדו לתת מענה להעדר המפגש הפיזי. הקמנו צוות משימה של הנהלת הסייט. בנוסף קבוצות הפיתוח מקיימות פגישות יומיות של ההנהלות והפרויקטים, כמו גם שגרה יומית של שיחות ברמת הצוותים על ההתקדמות והעזרה הדרושה כדי להצליח במשימותיהם. הכלים הטכנולוגים שעומדים לרשותנו מאפשרים לכל זה להתקיים.
עם כל זאת, העבודה מהבית מאתגרת ושוחקת. אנחנו מקבלים פידבק מהעובדים על אינטנסביות מוגברת של ישיבות ושעות עבודה. הנחנו את המנהלים למתן את העומס ולהתחשב בעובדים.
אתמול ההנהלה הודיע על חופשה בתשלום לסופ"ש ארוך גלובלי כדי לתת לעובדים הפוגה וזמן להתאושש.
4. האם אתה צופה שינויים בהייטק ו/או בעולם העסקי בעקבות המשבר או שהכל יחזור לקדמותו?
אני משוכנע שהעולם העסקי כולו עבר במשבר הנוכחי חוויה מאתגרת הדורשת הסתכלות מחדש על לא מעט נושאים. אני בטוח שסוגיות כגון עבודה וירטואלית בשגרה, גמישות במתכונת העבודה, תכיפות נסיעות לחו"ל, חשיבותם של מפגשים אישיים ועוד יעלו לדיון ביום שאחרי. לדעתי, כל מי שישקיע עכשיו כדי שהעבודה בארגון שלו תהפוך ליעילה וממוקדת יותר, התפוקה שלו תעלה בהתאם. החזרה לשגרה מלאה תיעשה בצעדים מבוקרים, מתוך כוונה להסתגל למציאות החדשה, הדורשת הן מצד המנהלים והן מצד העובדים, אפקטיביות.
באספקט העיסקי עוד מוקדם להגיד, אנו רואים התנהגות שוק שונה ומורכבת (למשל, מספר לקוחות הגדילו הזמנות) לכן אנחנו עוקבים ועובדים בצמוד ללקוחות כדי להבין את הסיבות לשינויים בתחזיות וההשפעות אם ישנן כאלה.
5. מסקנות כלליות ותובנות שלך ממשבר הקורונה (מה היית צריך לעשות אחרת, מה צריכה לעשות ממשלת ישראל למען התעשיה, מה הציפיות שלך מספקים, לקוחות, עובדים?)
תקופה זו מורכבת מהרבה בחינות. מבחינתי הדאגה לעובדים ושמירה על בריאות הארגון הייתה ערך עליון.
אני מאד גאה בקבוצה שממשיכה לעבוד מהבית במלוא המרץ ולעמוד בכל הייעדים שקבענו (בחלקם אפילו הקדמנו את המחויבויות). מבחינתי היכולת של הקבוצה להסתגל תוך ימים ספורים למציאות חדשה ולהמשיך להיות אפקטיבים מביעה המון בטחון וגאווה בחוסן הקבוצה ומעידה על מחוייבות של העובדים, והגמישות הארגונית.
בכל השלבים במהלך השינוי היה לנו חשוב להסתכל על איך עוזרים ומשמרים את האקו-סיסטם מסביבנו ולנסות לעזור ולתמוך בספקים למרות העבודה מהבית.
האתגר הגדול יהיה "אסטרטגיית היציאה", מה הדרך הנכונה לחזרה למשרדים, באיזו תפוסה? איך מתנהלים בעבודה מהבית ומהמשרד? בימים אלא אנחנו מגבשים מה הדרך הנכונה ואיך שומרים על בריאות העובדים.
מנכל משכמו ומעלה! חברה איכותית שעושה רבות למען אנשיה. כבוד!
לא פיטרתם. הצחקתה אותי. מרוול כל שנה שנתיים עושה גל פיטורים. החברה שמספרת לכל העובדים שהם משפחת מרוול לא מהססת להעף את בני משפחתה על ימין ועל שמאל. וגיא הוא השפוט של המנכל העולמי.
תתחיל לגדל ביצים