• אודות
  • כנסים ואירועים
  • צור קשר
  • הצטרפות לניוזלטר
  • TapeOut Magazine
  • ChipEx
  • סיליקון קלאב
  • Jobs
מבית
EN
Tech News, Magazine & Review WordPress Theme 2017
  • עיקר החדשות
    משרדי AMD באירלנד צילום: באדיבות AMD

    אורקל ו-AMD מקימות אשכול־על עם 50 אלף GPUs מסדרת MI450

    דטה סנטר. המחשה: depositphotos.com

    אינטל חושפת שבב בינה מלאכותית חדש לדאטה סנטרים בשם Crescent Island

    ראשי אנבידיה ו-TSMC חונכים את שבב הבלאקוול הראשון שיוצר בארה"ב. צילום יחצ, אנבידיה

    אנבידיה ו-TSMC: פרוסת Blackwell ראשונה שיוצרה בארה״ב מסמנת ייצור סדרתי

    לוח המחוונים של הרמן. צילום יחצ

    הרמן וקוואלקום משתפות פעולה לקידום בינה מלאכותית גנרטיבית (GenAI) בעולם הרכב

    מנכ״ל ומייסד אנבידיה, ג׳נסן הואנג, ביקר השבוע במתקן Starbase של חברת SpaceX על מנת למסור לאילון מאסק באופן אישי את מחשב העל הקטן בעולם לבינה מלאכותית – NVIDIA DGX Spark. במהלך המפגש נזכר הואנג כיצד לפני תשע שנים הגיע למשרדי OpenAI – שהיה אז סטארט-אפ קטן בתחילת דרכו - כדי למסור למאסק את NVIDIA DGX-1, מחשב העל הראשון שאנבידיה בנתה במיוחד עבור חישובי בינה מלאכותית.

    אנבידיה משיקה את DGX Spark: “סופר־מחשב AI” בגודל שולחני

    בתמונה: Pauline Thomas, מנהלת פיתוח עסקי ב־intoPIX, מציגה את טכנולוגיית JPEG XS לדחיסת וידאו בזמן אמת במצלמות רכב, במסגרת כנס AutoSens / InCabin Europe 2025 בברצלונה.

    שילוב מצלמה ורדאר לחישה פנימית מדויקת – שיתוף פעולה בין Tobii, D3 Embedded, H-Tech ו-Texas Instruments

  • בישראל
    סימפוזיון הטכנולוגיה של סיוה ייפתח השנה ב- 28/10 בישראל

    סימפוזיון הטכנולוגיה של סיוה ייפתח השנה ב- 28/10 בישראל

    פרויקט שימוש ב-V2X להגברת בטיחות רוכבי אופניים. באדיבות אוטוטוקס

    סין פתחה בחקירת הגבלים עסקיים נגד קוולאקום – החברה הודתה שסגרה את רכישת Autotalks בלי לדווח לבייג׳ינג

    סתיו שוורץ, שותף מנהל ב-Automobility (אוטומוביליטי) בכנס AutoSens/InCabin. מתוך LINKDIN

    הרכב כחוויית שירות

    אלוף אביעד דגן, ראש אגף התקשוב בצה"ל במפגש הסיליקון קלאב, 30 בספטמבר 2025. צילום: שמואל אוסטר

    עליונות דיגיטלית בדור המערכות הלומדות: אלוף אביעד דגן הציג בסיליקון קלאב את תורת הלחימה הדיגיטלית של צה״ל

    תעשיית השבבים בישראל. אילוסטרציה: depositphotos.com

    ישראל מתבססת כמעצמת שבבים: 70 סטארטאפים פעילים, 45 אלף מועסקים ויתרון יחסי במטרולוגיה ובדיקות

    מייסדי נוירובלייד מימין לשמאל - אלעד סיטי, אליעד הלל. צילום - דייויד גארב

    נוירובלייד נסגרת, המפתחים עוברים ל-AWS

  • מדורים
    • אוטומוטיב
    • בינה מלאכותית (AI/ML)
    • בטחון, תעופה וחלל
    • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
    • ‫יצור (‪(FABs‬‬
    • ‫צב"ד‬
    • ‫שבבים‬
    • ‫רכיבים‬ (IOT)
    • ‫תוכנות משובצות‬
    • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
    • תקשורת מהירה
    • ‫‪FPGA‬‬
    • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
  • מאמרים ומחקרים
  • צ'יפסים
  • Chiportal Index
    • Search By Category
    • Search By ABC
No Result
View All Result
Chiportal
  • עיקר החדשות
    משרדי AMD באירלנד צילום: באדיבות AMD

    אורקל ו-AMD מקימות אשכול־על עם 50 אלף GPUs מסדרת MI450

    דטה סנטר. המחשה: depositphotos.com

    אינטל חושפת שבב בינה מלאכותית חדש לדאטה סנטרים בשם Crescent Island

    ראשי אנבידיה ו-TSMC חונכים את שבב הבלאקוול הראשון שיוצר בארה"ב. צילום יחצ, אנבידיה

    אנבידיה ו-TSMC: פרוסת Blackwell ראשונה שיוצרה בארה״ב מסמנת ייצור סדרתי

    לוח המחוונים של הרמן. צילום יחצ

    הרמן וקוואלקום משתפות פעולה לקידום בינה מלאכותית גנרטיבית (GenAI) בעולם הרכב

    מנכ״ל ומייסד אנבידיה, ג׳נסן הואנג, ביקר השבוע במתקן Starbase של חברת SpaceX על מנת למסור לאילון מאסק באופן אישי את מחשב העל הקטן בעולם לבינה מלאכותית – NVIDIA DGX Spark. במהלך המפגש נזכר הואנג כיצד לפני תשע שנים הגיע למשרדי OpenAI – שהיה אז סטארט-אפ קטן בתחילת דרכו - כדי למסור למאסק את NVIDIA DGX-1, מחשב העל הראשון שאנבידיה בנתה במיוחד עבור חישובי בינה מלאכותית.

    אנבידיה משיקה את DGX Spark: “סופר־מחשב AI” בגודל שולחני

    בתמונה: Pauline Thomas, מנהלת פיתוח עסקי ב־intoPIX, מציגה את טכנולוגיית JPEG XS לדחיסת וידאו בזמן אמת במצלמות רכב, במסגרת כנס AutoSens / InCabin Europe 2025 בברצלונה.

    שילוב מצלמה ורדאר לחישה פנימית מדויקת – שיתוף פעולה בין Tobii, D3 Embedded, H-Tech ו-Texas Instruments

  • בישראל
    סימפוזיון הטכנולוגיה של סיוה ייפתח השנה ב- 28/10 בישראל

    סימפוזיון הטכנולוגיה של סיוה ייפתח השנה ב- 28/10 בישראל

    פרויקט שימוש ב-V2X להגברת בטיחות רוכבי אופניים. באדיבות אוטוטוקס

    סין פתחה בחקירת הגבלים עסקיים נגד קוולאקום – החברה הודתה שסגרה את רכישת Autotalks בלי לדווח לבייג׳ינג

    סתיו שוורץ, שותף מנהל ב-Automobility (אוטומוביליטי) בכנס AutoSens/InCabin. מתוך LINKDIN

    הרכב כחוויית שירות

    אלוף אביעד דגן, ראש אגף התקשוב בצה"ל במפגש הסיליקון קלאב, 30 בספטמבר 2025. צילום: שמואל אוסטר

    עליונות דיגיטלית בדור המערכות הלומדות: אלוף אביעד דגן הציג בסיליקון קלאב את תורת הלחימה הדיגיטלית של צה״ל

    תעשיית השבבים בישראל. אילוסטרציה: depositphotos.com

    ישראל מתבססת כמעצמת שבבים: 70 סטארטאפים פעילים, 45 אלף מועסקים ויתרון יחסי במטרולוגיה ובדיקות

    מייסדי נוירובלייד מימין לשמאל - אלעד סיטי, אליעד הלל. צילום - דייויד גארב

    נוירובלייד נסגרת, המפתחים עוברים ל-AWS

  • מדורים
    • אוטומוטיב
    • בינה מלאכותית (AI/ML)
    • בטחון, תעופה וחלל
    • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
    • ‫יצור (‪(FABs‬‬
    • ‫צב"ד‬
    • ‫שבבים‬
    • ‫רכיבים‬ (IOT)
    • ‫תוכנות משובצות‬
    • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
    • תקשורת מהירה
    • ‫‪FPGA‬‬
    • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
  • מאמרים ומחקרים
  • צ'יפסים
  • Chiportal Index
    • Search By Category
    • Search By ABC
No Result
View All Result
Chiportal
No Result
View All Result

בית מדורים אוטומוטיב המחסור העולמי במוליכים למחצה בתחום הרכב יימשך יותר מהצפוי

המחסור העולמי במוליכים למחצה בתחום הרכב יימשך יותר מהצפוי

by אבי בליזובסקי
21 יולי 2021
in אוטומוטיב, עיקר החדשות
קווי ייצור של מכוניות המושבתים עקב המחסור בשבבים. אילוסטרציה: depositphotos.com

קווי ייצור של מכוניות המושבתים עקב המחסור בשבבים. אילוסטרציה: אילוסטרציה: depositphotos.com

Share on FacebookShare on TwitterLinkedinWhastsapp

ככל הנראה יעדיפו יצרניות הרכב את הרכבים הפופולאריים על פני רכבי היוקרה בתור לייצור* בגלל שיטת הייצור JUST IN TIME מוצאות את עצמן יצרניות הרכב בסוף התור לשבבים

תקופות ההמתנה הארוכות למכוניות פופולריות עשויות להישאר נורמה גם לתוך 2022, כמו המחסור מוליכים למחצה עבור תעשיית הרכב גורם עיכובים אלה לא  ייפתר בזמן הקרוב, אמרו כמה מיצרני השבבים הגדולים ואנליסטים

יצרני שבבים ברחבי העולם עובדים שעות נוספות ומשקיעים בתפקידים נוספים כדי לגשר על המחסור הנוכחי. אבל להפוך מפעלים למבצעיים יכול לקחת עד שנתיים עד שההיצע יוכל להתאים לרמות הביקוש הנוכחיות.

"המחסור באספקה לא צפוי להיפתר בטווח הקצר", אמר ויניי ראגונאת', שותף ומוביל מגזר הרכב ב-EY הודו. "ייצור מוליכים למחצה היא מערכת אקולוגית השזורה זו בזו בעולם, מה שהופך את שרשרת האספקה לפגיעה מאקרו כלכלית וגיאופוליטית."

הודו מסתמכת לחלוטין על יבוא לצרכי המוליכים למחצה שלה. רוב ייצור השבבים בעולם מרוכז בטייוואן ומדינות ברחבי העולם עושות מאמצי שתדלנות כדי שיצרניות הרכב שלהן יוצבו בקדמת התור.

כמה מנהלים בתעשיית הרכב אמרו כי צוותי הרכש שלהם עוקבים אחר שרשרת האספקה כמעט על בסיס יומי, לא רק עבור עצמם אלא גם עבור הספקים הישירים והעקיפים שלהם.

"עבדנו על חלופות וקניית ספוטים של ייצור . אני חושב שאנחנו ברמה סבירה של שליטה לרבעון זה לפחות; לא יכול לומר מעבר לרבעון הזה", אמר שיילש צ'נדרה, נשיא יחידת עסקי רכבי הנוסעים בטאטא מוטורס. "המצב עדיין קצת מסוכן."

מוקדם יותר החודש,  נגעה מניית טאטא מוטורס רשמה ירידה של  10% לאחר חברת הבת הבריטית שלה, יגואר לנד רובר, אמרה הייצור שלה במהלך הרבעון המתמשך יכול להיות נמוך ב -50% ממה שתוכנן בשל המחסור מוליכים למחצה.

רוב הסיכויים שתקופות ההמתנה לרכבי יוקרה יהיו אפילו ארוכות יותר כאשר יצרני רכב מסיטים את הזמנות המוליכים למחצה זמין לכיוון הדגמים הפופולריים יותר  ובעלי שולי רווח גבוהים.

"החברה תמשיך לתעדף  ייצור של כלי רכב בעלי שולי רווח גבוהים יותר לאספקת השבבים הזמינים, כמו גם נבצע שינויים במפרט השבבים במידת האפשר כדי להפחית את הפגיעה", אמר JLR.

היצרנית הבריטית אמרה שהמצב עשוי להשתפר במחצית השנייה של השנה הפיננסית הזו, אך הוא ייפתר לחלוטין רק במהלך 12-18 החודשים הקרובים, דבר שיצרני השבבים מסכימים איתו.

חברת TSMC, יצרנית השבבים הגדולה בעולם, אמרה לבלומברג בשבוע שעבר כי היא עובדת "באופן דינמי עם לקוחות אחרים כדי להקצות מחדש את יכולת הייצור שלנו כדי לתמוך בתעשיית הרכב העולמית". למרות זאת, החברה צופה כי ההיצע יהיה מוגבל עד 2022.

"אני חושב שייקח כמה שנים עד שנוכל לטפל במחסור, צוטט בכתבה פט גלסינגר מנכ"ל אינטל, אמר. "פשוט לוקח כמה שנים כדי לבנות קיבולת."

המחסור נגרם בשל חוסר התאמה בהיצע הביקוש לאחר זינוק בלתי צפוי בביקוש לסחורות המחייבות ערכות שבבים, כמו מחשבים, מכשירים ניידים, מכשירי חשמל ביתיים, קונסולות משחקים ומכוניות.

יצרניות הרכב נפגעו בצורה הקשה ביותר בגלל שיטת הרכש עליה הן מסתמכות, שבה הזמנות לחלקים מבוצעות רק כאשר הם נדרשים (JUST IN TIME). זה עבד בזמנים רגילים, אבל בזמנים כאלה הם מצאו את עצמם בקצה  הלא נכון  של התור הארוך של אלה הממתינים מוליכים למחצה.

תגיות המחסור בשבביםשבבים לרכב
אבי בליזובסקי

אבי בליזובסקי

נוספים מאמרים

פרויקט שימוש ב-V2X להגברת בטיחות רוכבי אופניים. באדיבות אוטוטוקס
אוטומוטיב

סין פתחה בחקירת הגבלים עסקיים נגד קוולאקום – החברה הודתה שסגרה את רכישת Autotalks בלי לדווח לבייג׳ינג

לוח המחוונים של הרמן. צילום יחצ
אוטומוטיב

הרמן וקוואלקום משתפות פעולה לקידום בינה מלאכותית גנרטיבית (GenAI) בעולם הרכב

מתח בין סין להולנד בשל הלאמת נקספריה. אילוסטרציה: depositphotos.com
אוטומוטיב

אחרי שהולנד הידקה פיקוח על Nexperia: סין חסמה יצוא ויצרני הרכב האירופים מזהירים ממחסור שבבים

סתיו שוורץ, שותף מנהל ב-Automobility (אוטומוביליטי) בכנס AutoSens/InCabin. מתוך LINKDIN
אוטומוטיב

הרכב כחוויית שירות

הפוסט הבא
ד"ר מרק ליו, יו"ר חברת TSMC צילום: יח"צ

TSMC עורכת בדיקת נאותות לקראת הקמת מפעל ביפן

כתיבת תגובה לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  • הידיעות הנקראות ביותר
  • מאמרים פופולאריים

הידיעות הנקראות ביותר

  • איך שגלגל מסתובב: יזמי הבאנה לאבס חוזרים למשרדים…
  • שנה לאחר שהכריזו על שיתוף פעולה היסטורי, אינטל ו-AMD…
  • ישראל מתבססת כמעצמת שבבים: 70 סטארטאפים פעילים, 45…
  • עליונות דיגיטלית בדור המערכות הלומדות: אלוף אביעד…
  • סימפוזיון הטכנולוגיה של סיוה ייפתח השנה ב- 28/10 בישראל

מאמרים פופולאריים

  • אריק שמר:"מאד מעניין אותי לפתור בעיות".…
  • הפנים הפחות מוכרות של דב מורן: מבחינתי המכירה של M…
  • גרפן 2026: האם הגענו לשלב בו יחליף את שבבי הסיליקון?
  • הקאמבק הגדול של השיחה הטלפונית
  • עסקת אינטל טראמפ – האם מדובר בהימור אסטרטגי או בצעד נואש

השותפים שלנו

לוגו TSMC
לוגו TSMC

לחצו למשרות פנויות בהייטק

כנסים ואירועים

כנסים ואירועים

כנס ChipEx2025 יערך ב-13-14 במאי, 2025. הכנס מיועד לכל העוסקים בתעשיית הסמיקונדקטור  כולל מהנדסים, מומחים מקצועיים ובכירים.

לחץ לפרטים

הרשמה לניוזלטר של ChiPortal

הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו


    • פרסם אצלנו
    • עיקר החדשות
    • הצטרפות לניוזלטר
    • בישראל
    • צור קשר
    • צ'יפסים
    • Chiportal Index
    • TapeOut Magazine
    • אודות
    • מאמרים ומחקרים
    • תנאי שימוש
    • כנסים
    • אוטומוטיב
    • בינה מלאכותית
    • בטחון, תעופה וחלל
    • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
    • ‫יצור (‪(FABs‬‬
    • ‫צב"ד‬
    • ‫רכיבים‬ (IOT)
    • ‫שבבים‬
    • ‫תוכנות משובצות‬
    • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
    • ‫‪FPGA‬‬
    • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬

    השותפים שלנו

    כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

    דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

    No Result
    View All Result
    • עיקר החדשות
    • בישראל
    • מדורים
      • אוטומוטיב
      • בינה מלאכותית (AI/ML)
      • בטחון, תעופה וחלל
      • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
      • ‫יצור (‪(FABs‬‬
      • ‫צב"ד‬
      • ‫שבבים‬
      • ‫רכיבים‬ (IoT)
      • ‫תוכנות משובצות‬
      • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
      • ‫‪FPGA‬‬
      • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
      • תקשורת מהירה
    • מאמרים ומחקרים
    • צ'יפסים
    • כנסים
    • Chiportal Index
      • אינדקס חברות – קטגוריות
      • אינדקס חברות A-Z
    • אודות
    • הצטרפות לניוזלטר
    • TapeOut Magazine
    • צור קשר
    • ChipEx
    • סיליקון קלאב

    כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

    דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

    דילוג לתוכן
    פתח סרגל נגישות כלי נגישות

    כלי נגישות

    • הגדל טקסטהגדל טקסט
    • הקטן טקסטהקטן טקסט
    • גווני אפורגווני אפור
    • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
    • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
    • רקע בהיררקע בהיר
    • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
    • פונט קריאפונט קריא
    • איפוס איפוס