הפתרון נועד לשימוש במערכות נהיגה אוטונומיות מתקדמות (ADAS/AD) ודגש על איתור תלת-ממדי של עצמים קטנים, כולל זיהוי אמין גם בתנאי אור חזקים במיוחד. בכך, ממקמת סוני את עצמה בחזית החדשנות בשוק הצומח של ליידאר לכלי רכב אוטונומיים
חטיבת Sony Semiconductor Solutions (SSS) הודיעה על השקת חיישן העומק החדש IMX479 בטכנולוגיית Stacked SPAD, המיועד למערכות LiDAR לרכב. החיישן מבטיח ביצועים ברזולוציה ובמהירות גבוהות במיוחד – עם קצב עדכון של עד 20 פריימים לשנייה, הרזולוציה הגבוהה ביותר בקטגוריה זו, ויכולת לזהות עצמים במרחק של עד 300 מטר. יתרונו של החיישן נעוץ בטכנולוגיית dToF (Direct Time of Flight) שמבוססת על חיישני SPAD, המודדים את זמן המעבר של אור ומספקים דיוק של 5 ס"מ עד מרחקים גדולים, תוך יעילות זיהוי פוטונים של 37% באורך גל 940 ננומטר – המתאים ללייזרים סטנדרטיים ברכב.
החיישן כולל מבנה היברידי (stacked) עם חיבור Cu-Cu בין שכבת פיקסלים לזיכרון, המאפשר עיצוב קומפקטי, יעילות משופרת ותגובה מהירה. ההתקן פותח בהתבסס על טכנולוגיות CMOS המתקדמות של סוני, ומציע זווית אנכית מדויקת במיוחד – פי 2.7 מאשר במוצרים קודמים של החברה. דגם ה-IMX479 (15.8 מ"מ אלכסון, 520 פיקסלים dToF) צפוי להיות זמין לדגימות בסתיו 2025, במחיר מוערך של 35,000 ין לדגם.
הפתרון נועד לשימוש במערכות נהיגה אוטונומיות מתקדמות (ADAS/AD) ודגש על איתור תלת-ממדי של עצמים קטנים, כולל זיהוי אמין גם בתנאי אור חזקים במיוחד. בכך, ממקמת סוני את עצמה בחזית החדשנות בשוק הצומח של ליידאר לכלי רכב אוטונומיים.