רבים מתלהבים מהחויה הדימיונית (נכון להיום) להגיע למחוז חפצם ברכב אוטונומי ללא צורך בנהג בשר ודם. אחרים חוששים מהרגע בו יפקידו גורלם בידי הרכב האוטונומי ביודעם כי לא תמיד ניתן לסמוך על ראיית מכונה ועל בינה מלאכותית במיוחד כאשר תנאי הכביש אינם אופטימלים כתוצאה מתנאי ראות או מזג אויר קשים.
חברה ישראלית צעירה בשם AdaSky מתיימרת לתת פתרון המבוסס על מצלמת אינפרא רד חכמה אשר בשילוב אלגוריתמי ראיית מכונה יודעים לדברי החברה לזהות את הדרך בכל שעה ובכל תנאי תאורה ומזג אוויר. חברת Adasky שבסיסה ביקנעם עילית חברה לענקית השבבים STMicroelectronics כדי לפתח ולייצר שבב המכיל מצלמה יעודית בטכנולוגית 28 ננומטר מבוססת טכנולוגית FD-SOI של ST. הטכנולוגיה היחודית של AdaSky מכונה VIPER והיא תוכננה לאפשר לרכבים אוטונומים לזהות את הכביש והסובב אותו 24/7 כלומר בכל יום, בכל שעה ובכל תנאי תאורה ומזג אויר.
כיום קיימים כבר מספר חיישנים ומצלמות המבוססים על טכנולוגיות ידועות כמצלמות CCD רגילות, חיישני LiDAR, גלאי רדאר ואחרות. הטכנולוגיה של AdaSky מוסיפה נדבך נוסף למידע המתקבל במערכת הנהיגה האוטונומית ומאפשרת להסתמך על המערכת ברמת בטיחות ואמינות גבוהה יותר ממה שהיה מקובל עד כה. שבב ה- VIPERיכול לסייע לסגור את הפער הדרוש כדי להבטיח קבלת תמונה מדויקת בתנאי תאורה משתנים כגון שמש ישירה, סינוור מכיוון נגדי ותנאי שלג או גשם קשים. המצלמה המהפכנית של VIPER משתמשת בטכנולוגיה הקרויה FIR microbolometer כדי לזהות את הטמפרטורה של אוביקט מסוים וביחד עם אלגוריתם יחודי המבוסס על בינה מלאכותית בשיטת Convolutional Neural Networks (CNNs) מספק למרכז הבקרה של הרכב אזהרה שהיא מהירה בכמה שניות מכל מערכת אחרת ואף מהירה יותר מהעין האנושית. VIPER תוכנן כשבב קומפקטי הצורך מעט מתח ועושה שימוש ב-IPs יחודים של חב' ST אשר עומדים בסטנדרטים המחמירים של עולם הרכב.
כבר היום נעשות בדיקות של VIPER בפרוטוטייפים המותקנים אצל יצרני רכבים שונים ויצור המוני מתוכנן להתחיל בשנת 2020.
{loadposition content-related} |