מדובר בהאקטון שעורך האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות זו השנה הרביעית בהשתתפות 35 מפתחות, זהו מרתון הפיתוח היחיד בעולם שבו מתקיים שיתוף פעולה בין תאגידי טכנולוגיה גלובליים שחלקם אף מתחרים ביניהם * ההמצאה החביבה על הקהל – מערכת המתריעה להורים אם הילד יצא מרדיוס מסויים מהם
תמונה קבוצתית של משתתפות ההאקתון 2016 |
האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות (IATI) ערך בשבוע של יום האישה הבינלאומי את IATI MNC Women's Weekathon – האקתון ייחודי בהשתתפות 35 נשות הייטק שהתפרש על פני חמישה ימים.
את ההאקתון הנחתה איילת גרדמן, מנכ"לית חברת AGPR והשתתפו בו נשים ממרכזי הפיתוח בישראל של החברות אינטל, מיקרוסופט, eBay, HP Software, מארוול, קודאק, סימנס, Citi, מוטורולה ו- GM.
הפרויקטים שפותחו בהאקתון הם: Walk Me Stick – "מקל נחייה וירטואלי" לעיוורים; BTsite – מערכת שמתריעה להורים כשהילד/ה יוצא/ת מרדיוס שהוגדר מראש; SmarTik – אפליקציית "ילקוט חכם" לשמירה על הסדר בילקוט בי"ס; What Matters – אפליקציה לסינון הודעות נכנסות בקבוצות ווטסאפ; SmartShop – אפליקציית עגלת קניות חכמה; ו-NeedIt – אפליקציית רשת קהילתית לסיוע הדדי.
ההאקתון הסתיים ב-Demo Day בו הציגו ששת הצוותים את המיזמים שפיתחו בפני מנכ"לי חברות הייטק רב-לאומיות ובכירים נוספים בתעשייה. בפרס "חביב הקהל" זכה הצוות של BTsite.
IATI MNC Weekathon הנו אירוע האקתון שמתקיים זו השנה הרביעית במתכונת ייחודית לישראל ויחידה מסוגה בעולם. זהו מרתון הפיתוח היחיד בעולם בו מתקיים שיתוף פעולה בין מספר תאגידי טכנולוגיה גלובליים הפועלים בישראל, שחלקם אף מתחרים ביניהם. השנה, כאמור, צוין האירוע באופן מיוחד כ-IATI’s MNC Women’s Weekathon והשתתפו בו נשים בלבד, מפתחות בכירות מעשר חברות הייטק שונות שהתחלקו לשישה צוותי פיתוח ועבדו בשיתוף פעולה על פרויקטים טכנולוגיים מגוונים. לקבוצות בהאקתון הצטרפו תלמידות תיכון הלומדות תכנות במסגרת ארגון She Codes, אשר עוסק בקידום נשים והגדלת מספרן במקצועות התכנות והטכנולוגיה.
מנכ"לית IATI, קרין מאיר רובינשטין: "ההייטק הישראלי מוביל בחדשנות ולנשים יש תרומה מרכזית לכך. במקביל ליום האישה הבינלאומי התכנסנו לשבוע של פיתוח מיזמים חדשניים שהוא גם אירוע יחיד מסוגו בעולם, בו נשים מפתחות מעשר מהחברות הרב לאומיות המובילות בעולם משתפות פעולה בישראל בצוותים מעורבים ועובדות יחד. האקתון הנשים נועד להעביר מסר חשוב לנשות התעשייה, להעז ולשבור את תקרת הזכוכית, ומסר לנשים שעדיין נמצאות במסגרות חינוכיות או בצבא, להאמין ביכולתן ולשאוף להשתלב בתעשייה המתקדמת".
{loadposition content-related} |