חברת המחקר גרטנר מוסיפה כי שוק השבבים לרכב יצמח ב-23.5% בשנת 2010 ויגיע ל-19.3 מיליארד דולר, לאחר ירידה של 21.7% בשנ 2009 ל-15.7 מיליארד דולר
.
מיקום השבבים ברכב. איור: טושיבה |
לאחר הרבעון הראשון של 2009 שנתוניו היו עלובים הציגה תעשיית שבבי הרכב ארבעה רבעונים רצופים של צמיחה. המלאים נשארו יציבים ברבעון הראשון של 2010 לאחר depletion שהחל בסוף 2008.
בסך הכל, הצמיחה בשוק השבבים לרכב תלויה בקצב הייצור של רכבים קלים, וזה צפוי לגדול ב-13.5% ב-2010 ולהגיע ל-67 מיליון יחידות, לאחר ירידה של 11.8% ב-2009.
ההיבט השלילי של המיתון התאזן בזכות מימון ממשלתי לגריטת רכבים ישנים (בארה"ב) והיציאה מהמיתון תרמה אף היא למכירת הרכבים החדשים. ברבעון הראשון היתה צמיחה של 6.5% לעומת רבעון הרביעי של 2009, דבר שהופך אותו לרבעון הרביעי ברציפות שבו מתקיימת שצמיחה חיובית.
חברת אינפיניון נשארה הספקית המובילה של שבבים לרכב במהלך הרבעון הראשון, והכנסותיה מענף זה הסתכמו ב-471 מיליון דולרים. לאחריה NEC ופריסקייל עם הכנסות של 405 ו-394 מיליון דולר בהתאמה.
ההשפעה המשמעותית ביותר של המיתון היתה שינוי בתמהיל הרכבים שנמכרו, כאשר מכירות של מכוניות קטנות יותר נהנו בזכות תמריצים שונים, וכן בשל שינוי בתמהיל האיזורי כאשר סין אחראית ליותר מ-20% מכלל ייצור המכוניות ב-2009.
{loadposition content-related} |