• אודות
  • כנסים ואירועים
  • צור קשר
  • הצטרפות לניוזלטר
  • TapeOut Magazine
  • ChipEx
  • סיליקון קלאב
  • Jobs
מבית
EN
Tech News, Magazine & Review WordPress Theme 2017
  • עיקר החדשות
    לוגו TSMC. צילום יחצ

    TSMC תשקיע 120 מיליארד דולר בהרחבת מפעלי מוליכים למחצה ובבניית מפעלים חדשים

    נשיא ומנכ"ל SIA ג'ון נויפר בערב הבכירים של כנס ChipEx2016. צילום: ניב קנטור

    SIA מצטרפת לקריאה של יותר מ-120 מנהיגים עסקיים לחקיקה מהירה של חוק התחרותיות

    שלט בהפגנה בפולין נגד הפלישה הרוסית לאוקראינה ב-26 בפברואר 2022. אילוסטרציה: depositphotos.com

    כאב ראש חדש לתעשיית השבבים – רוסיה הפסיקה לייצא גזים אצילים

    עמית גולני. צילום יחצ אינטל

    עמית גולני מונה למנהל פיתוח עסקי בחטיבת הפאונדרי של אינטל

    דוכן של סמסונג. אילוסטרציה: depositphotos.com

    ספקי סמסונג סובלים מקיצוצים בהזמנות * החברה מצמצמת מיקור חוץ שעשתה ב-UMC לייצור חיישני תמונה

    לוגו סינופסיס. צילום יחצ

    סינופסיס וג’וניפר נטוורקס מאחדות כוחות כדי להתמודד עם פוטוניקת הסיליקון

    Trending Tags

    • בישראל
      הבניין החדש של אינוויז בראש העין. צילום יחצ

      Visionary.ai ואינוויז טכנולוגיות חוברות יחד לשיתוף פעולה במטרה לשפר את הדיוק בראיית מכונה

      מנכ"ל ארבה קובי מרנקו (משמאל) בכנס CES 2019. צילום: אבי בליזובסקי

      יצרנית הרכיבים לרכב הסינית HiRain תייצר רדאר המבוסס על השבבים של ארבה

      מנכ"ל רמון ספייס, אבי שבתאי. צילום יחצ

      מנכל רמון ספייס ל- Chiportal: קלטנו את עובדי חברת קמיליון שנסגרה

      ד״ר גל ברקוז. צילום יחצ קוגנטה

       ד”ר גל ברקוז מונה למנהל הדאטה הראשי (CDO) ונשיא איזור אמריקה בקוגנטה

      הצוות המוביל של NeuReality. משמאל לימין - סמנכ"ל VLSI יוסי קסוס, מנכ"ל משה תנך, CTO ליאור חרמוש, סמנכ"ל תפעול צביקה שמואלי. צילום - יוסי זליגר

      סמסונג ונצ’רס משקיעה בחברת הסטארט אפ NeuReality המפתחת שבבי AI

      ניטור פנים הרכב. צילום יחצ, סיפיה

      סיפיה וויז’ן מודיעה על זכייה במכרז של יצרנית הרכב Chery עמה תכנס לראשונה לשוק האירופאי

      Trending Tags

      • מדורים
        • אוטומוטיב
        • בינה מלאכותית (AI/ML)
        • בטחון, תעופה וחלל
        • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
        • ‫יצור (‪(FABs‬‬
        • ‫צב”ד‬
        • ‫שבבים‬
        • ‫רכיבים‬ (IOT)
        • ‫תוכנות משובצות‬
        • ‫תכנון אלק’ (‪(EDA‬‬
        • תקשורת מהירה
        • ‫‪FPGA‬‬
        • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
      • מאמרים ומחקרים
      • צ’יפסים
      • Chiportal Index
        • Search By Category
        • Search By ABC
      No Result
      View All Result
      Chiportal
      • עיקר החדשות
        לוגו TSMC. צילום יחצ

        TSMC תשקיע 120 מיליארד דולר בהרחבת מפעלי מוליכים למחצה ובבניית מפעלים חדשים

        נשיא ומנכ"ל SIA ג'ון נויפר בערב הבכירים של כנס ChipEx2016. צילום: ניב קנטור

        SIA מצטרפת לקריאה של יותר מ-120 מנהיגים עסקיים לחקיקה מהירה של חוק התחרותיות

        שלט בהפגנה בפולין נגד הפלישה הרוסית לאוקראינה ב-26 בפברואר 2022. אילוסטרציה: depositphotos.com

        כאב ראש חדש לתעשיית השבבים – רוסיה הפסיקה לייצא גזים אצילים

        עמית גולני. צילום יחצ אינטל

        עמית גולני מונה למנהל פיתוח עסקי בחטיבת הפאונדרי של אינטל

        דוכן של סמסונג. אילוסטרציה: depositphotos.com

        ספקי סמסונג סובלים מקיצוצים בהזמנות * החברה מצמצמת מיקור חוץ שעשתה ב-UMC לייצור חיישני תמונה

        לוגו סינופסיס. צילום יחצ

        סינופסיס וג’וניפר נטוורקס מאחדות כוחות כדי להתמודד עם פוטוניקת הסיליקון

        Trending Tags

        • בישראל
          הבניין החדש של אינוויז בראש העין. צילום יחצ

          Visionary.ai ואינוויז טכנולוגיות חוברות יחד לשיתוף פעולה במטרה לשפר את הדיוק בראיית מכונה

          מנכ"ל ארבה קובי מרנקו (משמאל) בכנס CES 2019. צילום: אבי בליזובסקי

          יצרנית הרכיבים לרכב הסינית HiRain תייצר רדאר המבוסס על השבבים של ארבה

          מנכ"ל רמון ספייס, אבי שבתאי. צילום יחצ

          מנכל רמון ספייס ל- Chiportal: קלטנו את עובדי חברת קמיליון שנסגרה

          ד״ר גל ברקוז. צילום יחצ קוגנטה

           ד”ר גל ברקוז מונה למנהל הדאטה הראשי (CDO) ונשיא איזור אמריקה בקוגנטה

          הצוות המוביל של NeuReality. משמאל לימין - סמנכ"ל VLSI יוסי קסוס, מנכ"ל משה תנך, CTO ליאור חרמוש, סמנכ"ל תפעול צביקה שמואלי. צילום - יוסי זליגר

          סמסונג ונצ’רס משקיעה בחברת הסטארט אפ NeuReality המפתחת שבבי AI

          ניטור פנים הרכב. צילום יחצ, סיפיה

          סיפיה וויז’ן מודיעה על זכייה במכרז של יצרנית הרכב Chery עמה תכנס לראשונה לשוק האירופאי

          Trending Tags

          • מדורים
            • אוטומוטיב
            • בינה מלאכותית (AI/ML)
            • בטחון, תעופה וחלל
            • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
            • ‫יצור (‪(FABs‬‬
            • ‫צב”ד‬
            • ‫שבבים‬
            • ‫רכיבים‬ (IOT)
            • ‫תוכנות משובצות‬
            • ‫תכנון אלק’ (‪(EDA‬‬
            • תקשורת מהירה
            • ‫‪FPGA‬‬
            • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
          • מאמרים ומחקרים
          • צ’יפסים
          • Chiportal Index
            • Search By Category
            • Search By ABC
          No Result
          View All Result
          Chiportal
          No Result
          View All Result

          בית מדורים ‫שבבים‬ עולם שבו המכוניות יהיו אוטונומיות יהיה עולם בטוח יותר

          עולם שבו המכוניות יהיו אוטונומיות יהיה עולם בטוח יותר

          מאת אבי בליזובסקי
          06 יולי 2015
          in ‫שבבים‬, בישראל
          AUS_28901
          Share on FacebookShare on TwitterLinkedinWhastsapp

          זו אחת המסקנות של משתתפי הפאנל שהתקיים אמש במסגרת מועדון השבבים הישראלי ואשר עסק בתשתיות תחבורה. אבל זה כנראה רק קצה הקרחון, כל צורת החשיבה שלנו על תחבורה תשתנה, אומרים המשתתפים

          פאנל בנושא מערכות תחבורה חכמות במסגרת מועדון השבבים הישראלי, 6/7/15. מימין ניר ששון, ד”ר ישראל פלדמן, אור עמרי, ושלמה גרדמן. צילום: שמואל אוסטר

          עולם שבו המכוניות אוטונומיות יהיה עולם בטוח יותר. ירידה של 80% אולי אף 90% במספר התאונות וכמובן במספר הנפגעים תהיה אחת מתוצאות הלוואי של התפתחות רשת התחבורה האוטונומית, רשת שלמה שהיא יותר ממרכיביה – כלי הרכב. כך עולה מפאנל שעסק בתשתיות התחבורה החכמה שהתקיים אתמול במסגרת מפגש מועדון השבבים הישראלי.

          בפאנל השתתפו אור עומרי, יו”ר האיגוד הישראלי למערכות תבוניות לתחבורה; ד”ר ישראל פלדמן, יזם ומרצה מכללת אפקה להנדסה וניר ששון, מנכל AutoTalks, חברה המפתחת אמצעי לתקשורת בין כלי רכב ובין כלי הרכב ותשתיות.

          ששון: “אם מסתכלים על קצב הגידול בכמות המכוניות בכל העולם לעומת קצב הגידול של התשתיות מבינים שאם אם לא נטפל במערכות תחבורה חכמות המצב יהיה גרוע יותר.

          מנחה הפאנל, שלמה גרדמן, מנכ”ל חברת ASG שאל את המשתתפים מדוע חדרו טכנולוגיות שיובילו בסופו של דבר לנהיגה אוטונומית רק לאחרונה, שהרי הצורך היה קיים תמיד ומדובר בשוק עצום.

          עמרי: זו תבנית אופיינית לכל תחום טכנולוגי שמתחיל לאט ובהמשך צובר תאוצה. לא מדובר בטכנולוגיות חדשות ה-ITS (מערכת תבונית בתחבורה) הראשונה זה רמזור. אבל מה שקרה בשנים האחרונות זה שהטכנולוגיה מתפתחת ומאפשרת להתקין מערכות חכמות זולות. המחשבים נהיים זעירים יותר ויותר וזולים, טכנולוגיית התקשורת הולכת ומתפתחת. הדברים רצים. מנכ”ל Mobileye פרופ’ אמנון שעשוע אמר שתעשיית הרכב היא תעשיה שמרנית מאוד. הוא צודק, חברות הרכב גם שמרניות אבל בנוסף, ראשיהם חשבו שהם מלכי העולם, עד שהתחילו חברות כמו גוגל ואפל להכנס לעולם התחבורה ונוצר הויכוח מה זה רכב? אם זה כלי תחבורה שיש בו מחשבים או מחשב על גלגלים?

          AUS_28901

          בנוסף, אומר עמרי, מי שעוסק בתחבורה אלו רשויות ממשלתיות שהן שמרניות, ההתפתחות לא בראש מעייניהם והם חושבים שהפתרון לבעיית העומס יהיה סלילת כבישים נוספים.

          בשלב ביניים מדברים על שיירות של משאיות כאשר מחשב משאית אחת מודיע למחשבי המשאיות האחרות שבסביבה על הימצאות המשאית ומבקש להצטרף לשיירה. בשיירה של ארבע משאיות לדוגמה, הנהגים של המשאיות השניה השלישית והרביעית יכולים לעזוב את ההגה ואת הדוושות. המשאיות יוכלו לנסוע קרוב זו לזו יותר מאשר במצב של שליטה מאויישת, ורק סעיף זה יחסוך 15% בדלק, בשל הקטנת חיכוך האוויר.

          באשר לאוטונומיה בתחבורה הציבורית, אני לא בטוח שזה יקרה, בכל זאת מישהו צריך להיות אחראי על עשרות נוסעים.

          ד”ר פלדמן: “לדעתי מהפכת הרכב האוטונומי היא מהפכה אדירה והיא תקרה מהר יותר מאשר משערים.” עם זאת בהמשך דבריו התברר שמהר זה עניין יחסי: “יש הערכות שכבר בשנות השלושים נראה די הרבה כלי רכב אוטונומים ובשנת 2040 רוב הרכב יהיה אוטונומי, זה ישנה את החיים של כולנו ואת התפיסה של התחבורה כשירות, ואת הצורך להיות בעלי כלי רכב?”

          ששון: יש אפשרות כבר היום להפחית את התאונות אם מכוניות תדברנה זו עם זו ועם התשתית, וכך יוכל הנהג לקבל התראה מספיקה לפני התנגשות אפשרית. לא בכל סוגיה צריך לחכות עד אשר כל כלי הרכב יהיו אוטונומיים. מניעת תאונה בצמתים תדרוש ש-100% מהמכוניות תהיינה אוטונומיות, אבל מניעה של תאונות שרשרת תתאפשר גם אם רק 10% מהמכוניות תהיינה אוטונומית. מלבד זאת, אפשר לרשת תחילה את הצמתים הקריטיים – אלו שבהן מתרחשות רוב התאונות. ביפן למשל מדובר ב-4,000 צמתים אדומים מתוך כמאה אלף.

          ד”ר פלדמן סיפר על מעורבותו בחברת MOBILITY INSIGHT המנתחת נתוני תחבורה באמצעים חכמים.

          “עד שנת 2000 רוב המידע התעבורתי שבו משתמשים המתכננים והרשויות השונות הגיע מחיישנים בכביש – בכל נתיב מותקנת לולאה אלקטרומגנטית הסופרת את כלי הרכב ובודקת את מהירותם. בהמשך התפתחה טכנולוגיה לחלץ נתוני תנועה מתוך הרשתות הסלולאריות ומ-WASE שמאפשרים להעריך את מספר המכוניות ומהירות הנסיעה הממוצעת. הבנו שהעתיד טמון בניתוח רשתי. התקנו רשת של סנסורים חכמים המכילים מחשבים, מדובר בחיישנים מסוגים רבים: חיישני בלוטות’ שמזהים באופן חד ערכי כל מכשיר בלוטתו’ שעובר לידם, WIFI, חיישנים המזהים אנשים,  חיישני רעש ומערכות ניתוח אוטומטי במצלמת וידאו הסופרת ומסווגת את כלי הרכב. כאשר יש חוכמה בציוד קצה וחוכמה רשתית אנחנו מסוגלים לנתח ולומר מהיכן נכנסים כלי הרכב ומהיכן הם יוצאים, מהם מסלוליהם, כמה מהנהגים שוהים בתוך השטח הנבדק. בשל זה להגיע לתובנות חדשות לגבי ביקושים ברשת – מידע קריטי לתכנון עירוני. הרשת נוסתה בחיפה.

          מהקהל נשאלה מוסרית: מה קורה אם תאונה בלתי נמנעת על מי המכונית תגן על היושבים ברכב או הנוסעים בכביש?

          ד”ר פלדמן: אכן יש השואלים מה לעשות במקרה של תאונה בה מעורבת מכונית אוטונומית. את מי יעמידו לדין את בעל המכונית, את המחשב, את חברת הרכב? אנחנו צריכים להבין שבסך הכול  כמות התאונות תקטן בצורה משמעותית 80 ואפילו 90%. במקום 300 הרוגים בשנה נוכל להגיע למצב של 30 הרוגים. לא רק מספר ההרוגים גם מספר ההתנגשויות – גם אלו המוגדרות כתאונות קלות תפחת בצורה משמעותית כך שנכון שיש את העניין המשפטי אבל אני חושב שהוא פתיר, אפשר לייצר חוקים כאלה שיהיה מישהו שיהיה אחראי. באשר לשאלה האם המערכת תנסה להגן על יושבי המכונית על חשבון מי שבדרך ענה פלדמן – כי התשובה שלילית.

          ששון: “תהליך בניית שבב לרכב דורש מרכיבים רבים ובין היתר עוד חצי שנה של בדיקות ועלות של חצי מיליון דולר נוספים על פיתוח שבב רגיל.. מרחב הטעויות קטן מאוד, אמינות – מספר החלקים הפגומים למיליון צריך להיות קרוב לאפס. צריך לתכנן את המערכות עם יתירות. כשמסתכלים מבחינת עלויות צריכים להשקיע יותר בזמן בדיקות. היחס בין עלויות הרכיב בטסט לעומת שטח הסיליקון.”

          “רכיב V2V כמו שלנו בתחילת הדרך לא ידרוש אותן דרישות בטיחות כמו של מצלמות שמתריאות מפני תאונה ואולם צריך להכניס את הבטיחות העתידית כבר בשלב התכנון היום כדי שהתרומה של אותו כשל מערכתי לא תביא להרס מוחלט.”

          לסיכום, כשמדובר ברכב האוטונומי – מתכוונים היום ליתרונות הבטיחות, אך לדברי המשתתפים ההשלכה תהיה הרבה יותר גדולה, למשל, אומר עמרי, “לא יידרשו מגרשי חניה משום שהמכונית תחזור הביתה. לא יהיה צורך בשוטרים כי לא יהיו תאונות. העיר תיראה אחרת, המדינה תיראה אחרת.”

          {loadposition content-related}
          אבי בליזובסקי

          אבי בליזובסקי

          נוספים מאמרים

          נשיא ומנכ
          ‫שבבים‬

          SIA מצטרפת לקריאה של יותר מ-120 מנהיגים עסקיים לחקיקה מהירה של חוק התחרותיות

          גדעון פרנק יו
          ‫שבבים‬

          האחים יהודה וזהר זיסאפל חנכו בטכניון את “הבניין ע”ש זיסאפל להנדסת חשמל ומחשבים”

          עמית גולני. צילום יחצ אינטל
          ‫שבבים‬

          עמית גולני מונה למנהל פיתוח עסקי בחטיבת הפאונדרי של אינטל

          דוכן של סמסונג. אילוסטרציה: depositphotos.com
          ‫שבבים‬

          ספקי סמסונג סובלים מקיצוצים בהזמנות * החברה מצמצמת מיקור חוץ שעשתה ב-UMC לייצור חיישני תמונה

          הפוסט הבא
          Gary_Smith

          גארי סמית הלך לעולמו

          כתיבת תגובה לבטל

          האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

          • הידיעות הנקראות ביותר
          • מאמרים פופולאריים

          הידיעות הנקראות ביותר

          • Visionary.ai ואינוויז טכנולוגיות חוברות יחד לשיתוף פעולה במטרה לשפר את הדיוק בראיית מכונה
          • סמסונג ונצ’רס משקיעה בחברת הסטארט אפ NeuReality המפתחת שבבי AI
          • מנכל רמון ספייס ל- Chiportal: קלטנו את עובדי חברת קמיליון שנסגרה
          • כאב ראש חדש לתעשיית השבבים – רוסיה הפסיקה לייצא גזים אצילים
          • אוטוטוקס מכריזה על זמינות מיידית של מכשיר הבטיחות ZooZ 2, המיועד למניעת תאונות אופניים וקורקינטים

          מאמרים פופולאריים

          • הקרב בין ארה”ב וסין על תעשיית השבבים מתעצם
          • קוואלקום אנבידיה וברודקום מובילות את טבלת המכירות של חברות הפאבלס, AMD מתחזקת בזכות רכישת זיילינקס
          • לקרנות הון הסיכון יש “הרבה” כסף אבל…
          • קיסייט הוכרה ברשימת פורצ’ן “100 החברות הטובות ביותר לעבוד בהן”
          • חברות טכנולוגיה מייצרות שבבי מחשב עם תאים אנושיים – האם זה אתי?

          השותפים שלנו

          לוגו TSMC
          לוגו TSMC

          לחצו למשרות פנויות בהייטק

          כנסים ואירועים

          כנסים ואירועים

          כנס ChipEx2023 יערך ב-2 במאי, 2023. הכנס מיועד לכל העוסקים בתעשיית הסמיקונדקטור  כולל מהנדסים, מומחים מקצועיים ובכירים.

          לחץ לפרטים

          הרשמה לניוזלטר של ChiPortal

          הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו


            • פרסם אצלנו
            • עיקר החדשות
            • הצטרפות לניוזלטר
            • בישראל
            • צור קשר
            • צ’יפסים
            • Chiportal Index
            • TapeOut Magazine
            • אודות
            • מאמרים ומחקרים
            • תנאי שימוש
            • כנסים
            • אוטומוטיב
            • בינה מלאכותית
            • בטחון, תעופה וחלל
            • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
            • ‫יצור (‪(FABs‬‬
            • ‫צב”ד‬
            • ‫רכיבים‬ (IOT)
            • ‫שבבים‬
            • ‫תוכנות משובצות‬
            • ‫תכנון אלק’ (‪(EDA‬‬
            • ‫‪FPGA‬‬
            • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬

            השותפים שלנו

            כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיותדרונט בניית אתרים

            No Result
            View All Result
            • עיקר החדשות
            • בישראל
            • מדורים
              • אוטומוטיב
              • בינה מלאכותית (AI/ML)
              • בטחון, תעופה וחלל
              • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
              • ‫יצור (‪(FABs‬‬
              • ‫צב”ד‬
              • ‫שבבים‬
              • ‫רכיבים‬ (IoT)
              • ‫תוכנות משובצות‬
              • ‫תכנון אלק’ (‪(EDA‬‬
              • ‫‪FPGA‬‬
              • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
              • תקשורת מהירה
            • מאמרים ומחקרים
            • צ’יפסים
            • כנסים
            • Chiportal Index
              • אינדקס חברות – קטגוריות
              • אינדקס חברות A-Z
            • אודות
            • הצטרפות לניוזלטר
            • TapeOut Magazine
            • צור קשר
            • ChipEx
            • סיליקון קלאב

            כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיותדרונט בניית אתרים

            דילוג לתוכן
            פתח סרגל נגישות

            כלי נגישות

            • הגדל טקסט
            • הקטן טקסט
            • גווני אפור
            • ניגודיות גבוהה
            • ניגודיות הפוכה
            • רקע בהיר
            • הדגשת קישורים
            • פונט קריא
            • איפוס