וטוטוקס הוסיפה יכולות תקשורת C-V2X למערך השבבים של הדור השני שלה המותאם ליישומי רכב אוטונומי
חגי זיס, מנכ"ל אוטוטוקס |
חברת אוטוטוקס (Autotalks) מכפר נטר, ספקית ב-V2X (Vehicle to Everything), השיקה את הפתרון הגלובלי הראשון בעולם ל-V2X, תקשורת בין כלי רכב לכלי רכב אחרים ובין כלי רכב לתשתיות ולהולכי רגל. מערך השבבים מהדור השני של אוטוטוקס, המוכן כבר לפריסה, מסוגל לתמוך הן בתקשורת DSRC והן בתקשורת ישירה ב-C-V2X (פרוטוקול PC5) ברמת אבטחת המידע הגבוהה ביותר. מערך השבבים תומך ב-DSRC על בסיס תקני 802.11p/ITS-G5 וב-C-V2X על בסיס מפרטי 3GPP.
תקשורת V2X צועדת לכיוון אימוץ המוני מצד השוק לאחר שיצרני הרכב הגדולים בעולם הכריזו על כוונות לצייד את דגמי המכוניות שלהם בטכנולוגיה זו. בשנים האחרונות התפלג עולם ה-V2X לשתי טכנולוגיות שונות, DSRC (Dedicated Short Range Communications) ו-C-V2X (Cellular V2X), עם שתי ארכיטקטורות השונות זו מזו באופן יסודי, דבר שהקשה ליצור פתרון גלובלי יחיד והרמוני. אוטוטוקס מספקת מענה לצורך בפתרון גלובלי בכך שהיא מציידת את מערכי השבבים מהדור השני שלה, המוכנים להטמעה בכלי רכב מייצור סדרתי, ביכולות C-V2X, בנוסף לתמיכה המובנית שלהם ב-DSRC. אוטוטוקס צברה במשך עשור מומחיות בתחום התקשורת האלחוטית, שאפשרו לה להשיג ביצועי תקשורת רדיו מובילים בשוק. יסוד איתן זה של תקשורת מודם ורדיו הבנויה וממוטבת באופן ספציפי עבור V2X והידע המעמיק של החברה בתקנים ובמימוש של 3GPP, צפויים להניב ביצועים גבוהים ביותר של תקשורת ישירה ב-C-V2X.
תקשורת V2X מבוססת פרוטוקול DSRC פרוסה ברחבי ארצות הברית, אירופה ויפן ובו בזמן ארכיטקטורת C-V2X צוברת תאוצה באזורים אחרים בעולם. מערכי השבבים של אוטוטוקס תוכננו מהיסוד בכדי לעמוד בדרישות ובתקנים של שוק ה-V2X. תכנון זה מאפשר לפתרון ה-C-V2X של אוטוטוקס להשיג יתרון בכל הקשור לעמידה בדרישות בתחומי אבטחת המידע, ,תנאי סביבה, איכות, התכונות התרמיות ודרישות אחרות. היכולת לספק פונקציונליות דואלית (DSRC ו-C-V2X) על גבי מערכי שבבי קיימים עם הסמכה לענף הרכב בדירוג AEC-Q100 grade 2 תוך מינוף תוכנה בשלה לייצור המוני ושימור ה-API הקיים, מאפשרת לקצר למינימום את זמן ההגעה לשוק עבור פלטפורמת V2X דואלית (dual-mode). הפתרון של אוטוטוקס ממזער את מאמצי הפיתוח, הבדיקה וההסמכה עבור מערכת V2X אותה ניתן לפרוס בכל מקום שהוא, באמצעות מעבר בין טכנולוגיות V2X שונות באמצעות הגדרות תוכנה בלבד.
פתרון ה-PC5 של אוטוטוקס עושה שימוש בספקטרום ה-ITS בתדר 5.9 GHz המוגדר ברמה העולמית עבור V2X. הפתרון אינו תלוי ברשת סלולרית, אינו דורש כרטיס SIM סלולרי או כיסוי סלולרי ועובד ללא מודם סלולרי 3G/4G/5G או לחילופין עם כל מודם כזה. הפרדת ה-V2X מהתקן ה-NAD (Network Access Device) הסלולרי הופכת את התקנות יחידת בקרת הטלמטיקה (TCU) ברכבים למשתלמות יותר. הפרדת ה-V2X ממערכת המידע והבידור ברכב מבטיחה שמטרת מערכת ה-V2X, שהיא מתן התראות לנהגים על סכנות בכביש, לא נפגעת. יתר על כן, הבידוד של ה-V2X בשילוב עם יכולות הגנת הסייבר של אוטוטוקס, מוביל לפלטפורמה מאובטחת היטב, דבר המהווה דרישה יסודית והכרח למערכת V2X.
"אוטוטוקס גאה להכריז שמערך השבבים הקיים של הדור השני שלה יכול כעת לתמוך ב-PC5", אמר חגי זיס, מנכ"ל אוטוטוקס. "מדובר בצעד מהפכני המוכיח את העמדה המובילה של אוטוטוקס בשוק. מהלך זה ממחיש שרק חברה עם ניסיון רב-תחומי ביצירה של פתרונות תקשורת עבור בטיחות רכבים יכולה לפתח פתרון גלובלי מאובטח היטב של V2X. אנו מחויבים להישאר חברה שחושבת קדימה ולהביא לשוק ההמוני פתרון V2X שיציל חיים בכל האזורים והפרוטוקולים בעלות המשתלמת ביותר".
{loadposition content-related} |