• אודות
  • כנסים ואירועים
  • צור קשר
  • הצטרפות לניוזלטר
  • TapeOut Magazine
  • ChipEx
  • סיליקון קלאב
  • Jobs
מבית
EN
Tech News, Magazine & Review WordPress Theme 2017
  • עיקר החדשות
    ראשי אנבידיה ו-TSMC חונכים את שבב הבלאקוול הראשון שיוצר בארה"ב. צילום יחצ, אנבידיה

    אנבידיה ו-TSMC: פרוסת Blackwell ראשונה שיוצרה בארה״ב מסמנת ייצור סדרתי

    לוח המחוונים של הרמן. צילום יחצ

    הרמן וקוואלקום משתפות פעולה לקידום בינה מלאכותית גנרטיבית (GenAI) בעולם הרכב

    מנכ״ל ומייסד אנבידיה, ג׳נסן הואנג, ביקר השבוע במתקן Starbase של חברת SpaceX על מנת למסור לאילון מאסק באופן אישי את מחשב העל הקטן בעולם לבינה מלאכותית – NVIDIA DGX Spark. במהלך המפגש נזכר הואנג כיצד לפני תשע שנים הגיע למשרדי OpenAI – שהיה אז סטארט-אפ קטן בתחילת דרכו - כדי למסור למאסק את NVIDIA DGX-1, מחשב העל הראשון שאנבידיה בנתה במיוחד עבור חישובי בינה מלאכותית.

    אנבידיה משיקה את DGX Spark: “סופר־מחשב AI” בגודל שולחני

    בתמונה: Pauline Thomas, מנהלת פיתוח עסקי ב־intoPIX, מציגה את טכנולוגיית JPEG XS לדחיסת וידאו בזמן אמת במצלמות רכב, במסגרת כנס AutoSens / InCabin Europe 2025 בברצלונה.

    שילוב מצלמה ורדאר לחישה פנימית מדויקת – שיתוף פעולה בין Tobii, D3 Embedded, H-Tech ו-Texas Instruments

    מתח בין סין להולנד בשל הלאמת נקספריה. אילוסטרציה: depositphotos.com

    אחרי שהולנד הידקה פיקוח על Nexperia: סין חסמה יצוא ויצרני הרכב האירופים מזהירים ממחסור שבבים

    Peter Wu – Senior Director, Automotive Division, Liteon Technology

    AutoSens 2025: מערכות ADAS לומדות

  • בישראל
    סתיו שוורץ, שותף מנהל ב-Automobility (אוטומוביליטי) בכנס AutoSens/InCabin. מתוך LINKDIN

    הרכב כחוויית שירות

    אלוף אביעד דגן, ראש אגף התקשוב בצה"ל במפגש הסיליקון קלאב, 30 בספטמבר 2025. צילום: שמואל אוסטר

    עליונות דיגיטלית בדור המערכות הלומדות: אלוף אביעד דגן הציג בסיליקון קלאב את תורת הלחימה הדיגיטלית של צה״ל

    תעשיית השבבים בישראל. אילוסטרציה: depositphotos.com

    ישראל מתבססת כמעצמת שבבים: 70 סטארטאפים פעילים, 45 אלף מועסקים ויתרון יחסי במטרולוגיה ובדיקות

    מייסדי נוירובלייד מימין לשמאל - אלעד סיטי, אליעד הלל. צילום - דייויד גארב

    נוירובלייד נסגרת, המפתחים עוברים ל-AWS

    משתתפי הפאנל במפגש הסיליקון קלאב, 30 בספטמבר 2025. מימין: עופר סמדרי, בן וולקוב, הילה זינגר והמנחה שלמה גרדמן. צילום: שמואל אוסטר

    פנל סיליקון קלאב: בינה מלאכותית בסייבר: משבר או מהפכה?

    מיקי בודאי, מנכ"ל Transmit Security במפגש הסיליקון קלאב, 30 בספטמבר 2025. צילום: שמואל אוסטר

    מיקי בודאי,  Transmit Security : "אי אפשר לסמוך עוד על קול, וידאו או תעודות – הדיפ-פייק שבר את כללי המשחק

  • מדורים
    • אוטומוטיב
    • בינה מלאכותית (AI/ML)
    • בטחון, תעופה וחלל
    • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
    • ‫יצור (‪(FABs‬‬
    • ‫צב"ד‬
    • ‫שבבים‬
    • ‫רכיבים‬ (IOT)
    • ‫תוכנות משובצות‬
    • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
    • תקשורת מהירה
    • ‫‪FPGA‬‬
    • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
  • מאמרים ומחקרים
  • צ'יפסים
  • Chiportal Index
    • Search By Category
    • Search By ABC
No Result
View All Result
Chiportal
  • עיקר החדשות
    ראשי אנבידיה ו-TSMC חונכים את שבב הבלאקוול הראשון שיוצר בארה"ב. צילום יחצ, אנבידיה

    אנבידיה ו-TSMC: פרוסת Blackwell ראשונה שיוצרה בארה״ב מסמנת ייצור סדרתי

    לוח המחוונים של הרמן. צילום יחצ

    הרמן וקוואלקום משתפות פעולה לקידום בינה מלאכותית גנרטיבית (GenAI) בעולם הרכב

    מנכ״ל ומייסד אנבידיה, ג׳נסן הואנג, ביקר השבוע במתקן Starbase של חברת SpaceX על מנת למסור לאילון מאסק באופן אישי את מחשב העל הקטן בעולם לבינה מלאכותית – NVIDIA DGX Spark. במהלך המפגש נזכר הואנג כיצד לפני תשע שנים הגיע למשרדי OpenAI – שהיה אז סטארט-אפ קטן בתחילת דרכו - כדי למסור למאסק את NVIDIA DGX-1, מחשב העל הראשון שאנבידיה בנתה במיוחד עבור חישובי בינה מלאכותית.

    אנבידיה משיקה את DGX Spark: “סופר־מחשב AI” בגודל שולחני

    בתמונה: Pauline Thomas, מנהלת פיתוח עסקי ב־intoPIX, מציגה את טכנולוגיית JPEG XS לדחיסת וידאו בזמן אמת במצלמות רכב, במסגרת כנס AutoSens / InCabin Europe 2025 בברצלונה.

    שילוב מצלמה ורדאר לחישה פנימית מדויקת – שיתוף פעולה בין Tobii, D3 Embedded, H-Tech ו-Texas Instruments

    מתח בין סין להולנד בשל הלאמת נקספריה. אילוסטרציה: depositphotos.com

    אחרי שהולנד הידקה פיקוח על Nexperia: סין חסמה יצוא ויצרני הרכב האירופים מזהירים ממחסור שבבים

    Peter Wu – Senior Director, Automotive Division, Liteon Technology

    AutoSens 2025: מערכות ADAS לומדות

  • בישראל
    סתיו שוורץ, שותף מנהל ב-Automobility (אוטומוביליטי) בכנס AutoSens/InCabin. מתוך LINKDIN

    הרכב כחוויית שירות

    אלוף אביעד דגן, ראש אגף התקשוב בצה"ל במפגש הסיליקון קלאב, 30 בספטמבר 2025. צילום: שמואל אוסטר

    עליונות דיגיטלית בדור המערכות הלומדות: אלוף אביעד דגן הציג בסיליקון קלאב את תורת הלחימה הדיגיטלית של צה״ל

    תעשיית השבבים בישראל. אילוסטרציה: depositphotos.com

    ישראל מתבססת כמעצמת שבבים: 70 סטארטאפים פעילים, 45 אלף מועסקים ויתרון יחסי במטרולוגיה ובדיקות

    מייסדי נוירובלייד מימין לשמאל - אלעד סיטי, אליעד הלל. צילום - דייויד גארב

    נוירובלייד נסגרת, המפתחים עוברים ל-AWS

    משתתפי הפאנל במפגש הסיליקון קלאב, 30 בספטמבר 2025. מימין: עופר סמדרי, בן וולקוב, הילה זינגר והמנחה שלמה גרדמן. צילום: שמואל אוסטר

    פנל סיליקון קלאב: בינה מלאכותית בסייבר: משבר או מהפכה?

    מיקי בודאי, מנכ"ל Transmit Security במפגש הסיליקון קלאב, 30 בספטמבר 2025. צילום: שמואל אוסטר

    מיקי בודאי,  Transmit Security : "אי אפשר לסמוך עוד על קול, וידאו או תעודות – הדיפ-פייק שבר את כללי המשחק

  • מדורים
    • אוטומוטיב
    • בינה מלאכותית (AI/ML)
    • בטחון, תעופה וחלל
    • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
    • ‫יצור (‪(FABs‬‬
    • ‫צב"ד‬
    • ‫שבבים‬
    • ‫רכיבים‬ (IOT)
    • ‫תוכנות משובצות‬
    • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
    • תקשורת מהירה
    • ‫‪FPGA‬‬
    • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
  • מאמרים ומחקרים
  • צ'יפסים
  • Chiportal Index
    • Search By Category
    • Search By ABC
No Result
View All Result
Chiportal
No Result
View All Result

בית מדורים בינה מלאכותית (AI/ML) CES 2018: הגבול המיטשטש בין המכונית לעיר החכמה

CES 2018: הגבול המיטשטש בין המכונית לעיר החכמה

by אבי בליזובסקי
17 ינואר 2018
in בינה מלאכותית (AI/ML), ‫רכיבים‬ (IoT), מאמרים ומחקרים
CES FLOOR
Share on FacebookShare on TwitterLinkedinWhastsapp

כך עולה מהכרזתו של מנכ"ל חברת הרכב פורד, ג'ים האקט בהרצאתו ב-CES

 צילום יח"צ, CES

 

בשבוע שעבר התקיימה בלאס וגאס תערוכת CES 2018 בה הציגו 3,900 מציגים, החל מחברות הענק ועד לסטארט-אפים בהם נכחו מעל 100 מציגים ישראלים. 

גארי שפירו, נשיא ומנכ"ל איגוד הטכנולוגיה הצרכנית (CTA) אמר בהרצאת מליאת האיגוד במהלך CES. "החל מהדור הסלולרי החמישי (5G), ערים חכמות, בריאות דיגיטלית, AI ,VR/AR ועוד – הטכנולוגיות שיעצבו את העתיד של הפלנטה שלנו לטובה הוצגו באולמות במהלך התערוכה". למעשה, הוסיף שפירו קשה להפריד בין הנושאים, משום שחלקם כדוגמת 5G ובינה מלאכותית הינן תשתיות לכל שאר התחומים החכמים: ערים חכמות, מכוניות חכמות, בריאות דיגיטלית ועוד.
בולטת במיוחד הכרזת נשיא ומנכ"ל חברת המכוניות פורד (Ford), ג'ים האקט, שאמר כי החברה נעה כעת ממכוניות חכמות כשלעצמן, לתפקיד שלהן בערים החכמות. לדבריו, "פורד הופכת מעוד חברת מכוניות לחברת פתרונות המשתמשת בנתונים, תוכנה ובינה מלאכותית כדי להגדיר מחדש את החיים בעיר כפי שאנו מכירים אותם".
"אנו משלבים את המכוניות והטכנולוגיות כך שהן הופכות יותר מאשר סכום החלקים ומתכננים מחדש את מערכות התחבורה הקרקעית של העולם כך שיתוכננו סביב הקהילות". האקט מזכיר כי מייסד החברה, הנרי פורד היה זה שקידם את יצירת האוטוסטרדות הבין מדינתיות שהיתה לדבריו "הטרנספורמציה הגדולה ביותר של תקופתו".
"היום, האחראיות שלנו היא להחזיר את החיות לערים ולקהילות באמעות טכנולוגיה. היא באמצעות פיתוח ערים חכמות. החזון של חברת פורד הוא הקמת תשתית קוד פתוח מבוססת ענן ומונעת בזכות תשתית נתונים שיכולה לשמש מתכנני ערים, אדריכלים, חברות טכנולוגיה ואזרחים להגדיר מחדש את המרחב העירוני סביב התפיסה המכונה "הרחוב החי".

לא רק פורד, כל יצרניות הרכב העיקריות ובהן ב.מ.וו (BMW), הונדה (Honda) יונדאי (Hyundai), קיה (Kia), מרצדס (Mercedes-Benz), טויוטה (Toyota) ופולקסווגן (Volkswagen), כמו גם מאות ספקיות של רכיבים לרכב החכם ולהנהיגה האוטנוומית כדוגמת DRIVE PX2, המוח של המכונית החכמה שהציגה Nvidia.

לדברי האקט, המכונית האוטונומית אינה חדשנות טכנולוגית סינגולרית שהופיעה יש מאין. היא מורכבת משורה ארוכה של רעיונות ומוצרים חדשניים שממשיכים להתפתח ולתרום להתקדמות מהירה עוד יותר של התחום. בעיקר מדובר בשני תחומי טכנולוגיה עיקריים – מערכות עזר לנהיגה וחיישנים. כך לדוגמה GPS. טכנולוגיה זו התפתחה מספיק כדי לסייע לנהגים, אך עדיין לא מושלמת כטכנולוגיה שיכולה להנחות מכוניות אוטונומיות."
"רק השנה הציגו חברות כמו פורד טכנולוגיות ניווט מדויקות יותר שמתאימות לרכב אוטונומי. פורד עשתה זאת באמצעות טכנולוגיית לידר הפועלת באמצעות שידור פעימות קצרות של אור לייזר המאפשר למכונית ליצור תמונה תלת-מימדית ברזולוציה גבוהה של המתרחש סביבה. הטכנולוגיה משלבת חיישנים כדי לזהות טוב יותר את סביבת המכונית."

 פיל מאגני (Magney), יועץ בתחום המכוניות האוטונומיות אמר כי "ישנם אינספור תביעות מהספקים לייצר רכיביבים שיאפשרו להם לבנות מכוניות אוטונומיות מהר יותר, זול יותר, בטוח יותר, יעיל יותר, וסקלבילי יותר." הזהיר מאגני. "הדבר מוביל לפערים בזמינות. מה שמוצג אינו בכרח מה שזמין או אפילו קרוב לזמין, וכולם אשמים" אמר.

לדבריו, ספקיות הרכיבים לכלי הרכב מהדרג הראשון פיתחו ביחד עם חברות מוליכים למחצה שכבות שונות שיאפשרו להן להתגבר על הפערים הללו. עוד ציין מאגני לטובה את ההתפתחות של מערכת אקולוגית שלמה סביב כלי הרכב האוטונומיים. "השילוב הזה מאפשר לחברות הרכב שיש להן הון רב, אך חסרות את היכולת לספק את הדרישות המחמירות של כלי רכב, או תחבורה.לספק חדשנות."

מאגני מציע לעקוב אחר השותפויות והרכישות בתחום.

בינה מלאכותית נגד תאונות

המאמצים לפיתוח מכוניות הנוהגות את עצמן מנסים להפוך את כל הדרכים וכל הנוסעים לבטוחים יותר. איננו תלויים עוד רק במכניקה של המכוניות, אלא גם על התבונה שלהם, וזה עדיין מפחיד צרכנים. אך מסתבר שטעויות נהגים אחראיות ל-94% מהתאונות בארצות הברית. בינה מלאכותית מסתמנת כפתרון מפתח ללמוד מהטעויות ולמנוע חזרה עליהם.

בין החברות שהציגו את הפיתוחים שלהם – פורסייט הישראלית שפיתחה מערכת ראיית מכונה, והארמן, חברה בעלת נוכחות ישראלית גדולה בבעלות סמסונג (Samsung) הציגה פיתוחים שיובילו לדברי המומחים שלה למכוניות אוטונומיות מדרגה 5.

נשיא אינטל (Intel), בריאן קרז'ניץ, דיבר אף הוא על הגדרה מחדש – הפעם הגדרה מחדש של אינטל ושל תעשיית טכנולוגית המידע בכללה. אינטל הופכת מחברת רכיבים המספקת את החומרה שמניעה את שאר תעשיית המחשוב לחברה שעוסקת ב"-גל הבא של המהפכה הטכנולוגית – הנתונים".
נשיא סוני (Sony), קאזו היראי, דיבר על עידן המערכות המופעלות באמצעות הקול, מערכות שיגרמו למהפכה בתחומי הרובוטיקה והבינה המלאכותית.
"בתחום האלקטרוניקה הצרכנית אני בטוח שיש עדיין הרבה מה לעשות כדי להביא את החוויה היצירתית והבידורית באמצעות המוצרים שלנו", אמר היראי.
הוא הוסיף כי רובוט ה-AIBO המקורי יצא לשוק כאשר טכנולוגיית הרובוטיקה היתה עדיין בחיתוליה, אך הגרסה החדשה החכמה יותר נשענת על טכנולוגיות בינה מלאכותית עדכניות, שמאפשרות לה ללמוד יותר מהר ולהעשיר את החוויה".

{loadposition content-related}
אבי בליזובסקי

אבי בליזובסקי

נוספים מאמרים

לוח המחוונים של הרמן. צילום יחצ
אוטומוטיב

הרמן וקוואלקום משתפות פעולה לקידום בינה מלאכותית גנרטיבית (GenAI) בעולם הרכב

מנכ״ל ומייסד אנבידיה, ג׳נסן הואנג, ביקר השבוע במתקן Starbase של חברת SpaceX על מנת למסור לאילון מאסק באופן אישי את מחשב העל הקטן בעולם לבינה מלאכותית – NVIDIA DGX Spark. במהלך המפגש נזכר הואנג כיצד לפני תשע שנים הגיע למשרדי OpenAI – שהיה אז סטארט-אפ קטן בתחילת דרכו - כדי למסור למאסק את NVIDIA DGX-1, מחשב העל הראשון שאנבידיה בנתה במיוחד עבור חישובי בינה מלאכותית.
בינה מלאכותית (AI/ML)

אנבידיה משיקה את DGX Spark: “סופר־מחשב AI” בגודל שולחני

בינה מלאכותית (AI/ML)

בינה מלאכותית מעצבת מחדש את עולם העסקים: זהו כבר אינו יתרון תחרותי אלא צורך קיומי

שבבי סנאפדרגון של קוואלקום. אילוסטרציה: depositphotos.com
בינה מלאכותית (AI/ML)

קוולקום רוכשת את Arduino ומשיקה UNO Q עם “שני מוחות” ל-Edge AI

הפוסט הבא
teuza3001

סגנטק השלימה גרסה הראשונה של פלטפורמת iDRM 5.0 לפיתוח וניהול כללי תכנון לשבבים

כתיבת תגובה לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  • הידיעות הנקראות ביותר
  • מאמרים פופולאריים

הידיעות הנקראות ביותר

  • ישראל מתבססת כמעצמת שבבים: 70 סטארטאפים פעילים, 45…
  • משה הלל מצטרף לחברת MIPS כמנהל פיתוח עסקי לשוק הישראלי
  • "אני נרגש עד עמקי נשמתי ומלא הכרת תודה" כך…
  • אינטל חונכת את מפעל Fab 52 באריזונה ופותחת עידן חדש…
  • פוקחים עין על ערנות הנהג

מאמרים פופולאריים

  • אריק שמר:"מאד מעניין אותי לפתור בעיות".…
  • הפנים הפחות מוכרות של דב מורן: מבחינתי המכירה של M…
  • גרפן 2026: האם הגענו לשלב בו יחליף את שבבי הסיליקון?
  • הקאמבק הגדול של השיחה הטלפונית
  • עסקת אינטל טראמפ – האם מדובר בהימור אסטרטגי או בצעד נואש

השותפים שלנו

לוגו TSMC
לוגו TSMC

לחצו למשרות פנויות בהייטק

כנסים ואירועים

כנסים ואירועים

כנס ChipEx2025 יערך ב-13-14 במאי, 2025. הכנס מיועד לכל העוסקים בתעשיית הסמיקונדקטור  כולל מהנדסים, מומחים מקצועיים ובכירים.

לחץ לפרטים

הרשמה לניוזלטר של ChiPortal

הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו


    • פרסם אצלנו
    • עיקר החדשות
    • הצטרפות לניוזלטר
    • בישראל
    • צור קשר
    • צ'יפסים
    • Chiportal Index
    • TapeOut Magazine
    • אודות
    • מאמרים ומחקרים
    • תנאי שימוש
    • כנסים
    • אוטומוטיב
    • בינה מלאכותית
    • בטחון, תעופה וחלל
    • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
    • ‫יצור (‪(FABs‬‬
    • ‫צב"ד‬
    • ‫רכיבים‬ (IOT)
    • ‫שבבים‬
    • ‫תוכנות משובצות‬
    • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
    • ‫‪FPGA‬‬
    • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬

    השותפים שלנו

    כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

    דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

    No Result
    View All Result
    • עיקר החדשות
    • בישראל
    • מדורים
      • אוטומוטיב
      • בינה מלאכותית (AI/ML)
      • בטחון, תעופה וחלל
      • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
      • ‫יצור (‪(FABs‬‬
      • ‫צב"ד‬
      • ‫שבבים‬
      • ‫רכיבים‬ (IoT)
      • ‫תוכנות משובצות‬
      • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
      • ‫‪FPGA‬‬
      • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
      • תקשורת מהירה
    • מאמרים ומחקרים
    • צ'יפסים
    • כנסים
    • Chiportal Index
      • אינדקס חברות – קטגוריות
      • אינדקס חברות A-Z
    • אודות
    • הצטרפות לניוזלטר
    • TapeOut Magazine
    • צור קשר
    • ChipEx
    • סיליקון קלאב

    כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

    דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

    דילוג לתוכן
    פתח סרגל נגישות כלי נגישות

    כלי נגישות

    • הגדל טקסטהגדל טקסט
    • הקטן טקסטהקטן טקסט
    • גווני אפורגווני אפור
    • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
    • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
    • רקע בהיררקע בהיר
    • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
    • פונט קריאפונט קריא
    • איפוס איפוס