• אודות
  • כנסים ואירועים
  • צור קשר
  • הצטרפות לניוזלטר
  • TapeOut Magazine
  • ChipEx
  • סיליקון קלאב
  • Jobs
מבית
EN
Tech News, Magazine & Review WordPress Theme 2017
  • עיקר החדשות
    ליתוגרפיית EUV. אילוסטרציה: depositphotos.com

    אב־טיפוס EUV סיני בשֶׁנְגֶ’ן מאותת על פריצת דרך, אבל הדרך לייצור המוני עדיין ארוכה

    הדמיית קמפוס אנבידיה המתוכנן להיבנות בקריית טבעון. צילום יחצ

    אנבידיה חנכה רשמית את המרכז בקרית טבעון; האיכלוס הראשוני צפוי ל-2031

    תחזית SEMI: מכירות ציוד לייצור שבבים יגיעו לשיא של 156 מיליארד דולר ב־2027

    תחזית SEMI: מכירות ציוד לייצור שבבים יגיעו לשיא של 156 מיליארד דולר ב־2027

    מטה אנבידיה בעמק הסיליקון. צילום יחצ

    אנבידיה רוכשת את SchedMD, מפתחת Slurm — מתזמן הקוד הפתוח הנפוץ במחשבי־על וב-AI

    מודל Nemotron 3 Nano הושק כמודל “משקולות פתוחות” עם ארכיטקטורת MoE, בעוד הדגמים הגדולים Super ו־Ultra צפויים במחצית הראשונה של 2026.

    אנבידיה השיקה את Nemotron 3: מודלים פתוחים לסוכני AI שפותח בישראל

    תעשיית השבבים בגרמניה. אילוסטרציה: depositphotos.com

    האיחוד מאשר הזרמת 623 מיליון אירו לשני מפעלי שבבים בגרמניה: GlobalFoundries בדרזדן ו-X-FAB בארפורט

  • בישראל
    לוגו סינופסיס. צילום יחצ

    כותרת: סינופסיס תקצץ כ־10% מהעובדים אחרי סגירת עסקת אנסיס; בין 20 ל-25 עובדים בישראל בשתי החברות יפוטרו

    אתר אנבידיה ביוקנעם. צילום יחצ

    הקמפוס של אנבידיה בקריית טבעון מתקרב לחתימה: 90 דונם בהנחה וללא מכרז

    מימין לשמאל - פאבל וילק ויוליה מילשטיין – אבנט אייסיק. ד''ר ליאוניד יאביץ, פרופ' אדם תימן, פרופ' אלכס פיש – אוניברסיטת בר אילן. קרדיט – יוני רייף

    אבנט אייסיק ואוניברסיטת בר-אילן משיקים מרכז חדשנות לצ'יפלטים מהדור הבא

    בכירי קוונטום טרנזיסטורס. צילום יחצ

    Quantum Transistors מדווחת על נאמנות של 99.9988% בשער דו־קיוביטי מבוסס יהלום

    מטוס מתוצרת איירבוס. עושה שימוש ברכיבים מודפסים של סטרטסיס. צילום יחצ

    סטרטסיס מאיצה את הייצור של יצרנית המטוסים איירבוס:200 אלף רכיבים, מתוכם 25 אלף השנה, הודפסו בתלת ממד

    יוסי מיוחס, מנכ"ל Xsight Labs צילום: קוקו קליק

    מתג X2 של Xsight Labs ישמש כליבת הרשת בלווייני Starlink V3 ויאפשר קישוריות במהירויות גיגה-ביט

  • מדורים
    • אוטומוטיב
    • בינה מלאכותית (AI/ML)
    • בטחון, תעופה וחלל
    • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
    • ‫יצור (‪(FABs‬‬
    • ‫צב"ד‬
    • ‫שבבים‬
    • ‫רכיבים‬ (IOT)
    • ‫תוכנות משובצות‬
    • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
    • תקשורת מהירה
    • ‫‪FPGA‬‬
    • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
  • מאמרים ומחקרים
  • צ'יפסים
  • Chiportal Index
    • Search By Category
    • Search By ABC
No Result
View All Result
Chiportal
  • עיקר החדשות
    ליתוגרפיית EUV. אילוסטרציה: depositphotos.com

    אב־טיפוס EUV סיני בשֶׁנְגֶ’ן מאותת על פריצת דרך, אבל הדרך לייצור המוני עדיין ארוכה

    הדמיית קמפוס אנבידיה המתוכנן להיבנות בקריית טבעון. צילום יחצ

    אנבידיה חנכה רשמית את המרכז בקרית טבעון; האיכלוס הראשוני צפוי ל-2031

    תחזית SEMI: מכירות ציוד לייצור שבבים יגיעו לשיא של 156 מיליארד דולר ב־2027

    תחזית SEMI: מכירות ציוד לייצור שבבים יגיעו לשיא של 156 מיליארד דולר ב־2027

    מטה אנבידיה בעמק הסיליקון. צילום יחצ

    אנבידיה רוכשת את SchedMD, מפתחת Slurm — מתזמן הקוד הפתוח הנפוץ במחשבי־על וב-AI

    מודל Nemotron 3 Nano הושק כמודל “משקולות פתוחות” עם ארכיטקטורת MoE, בעוד הדגמים הגדולים Super ו־Ultra צפויים במחצית הראשונה של 2026.

    אנבידיה השיקה את Nemotron 3: מודלים פתוחים לסוכני AI שפותח בישראל

    תעשיית השבבים בגרמניה. אילוסטרציה: depositphotos.com

    האיחוד מאשר הזרמת 623 מיליון אירו לשני מפעלי שבבים בגרמניה: GlobalFoundries בדרזדן ו-X-FAB בארפורט

  • בישראל
    לוגו סינופסיס. צילום יחצ

    כותרת: סינופסיס תקצץ כ־10% מהעובדים אחרי סגירת עסקת אנסיס; בין 20 ל-25 עובדים בישראל בשתי החברות יפוטרו

    אתר אנבידיה ביוקנעם. צילום יחצ

    הקמפוס של אנבידיה בקריית טבעון מתקרב לחתימה: 90 דונם בהנחה וללא מכרז

    מימין לשמאל - פאבל וילק ויוליה מילשטיין – אבנט אייסיק. ד''ר ליאוניד יאביץ, פרופ' אדם תימן, פרופ' אלכס פיש – אוניברסיטת בר אילן. קרדיט – יוני רייף

    אבנט אייסיק ואוניברסיטת בר-אילן משיקים מרכז חדשנות לצ'יפלטים מהדור הבא

    בכירי קוונטום טרנזיסטורס. צילום יחצ

    Quantum Transistors מדווחת על נאמנות של 99.9988% בשער דו־קיוביטי מבוסס יהלום

    מטוס מתוצרת איירבוס. עושה שימוש ברכיבים מודפסים של סטרטסיס. צילום יחצ

    סטרטסיס מאיצה את הייצור של יצרנית המטוסים איירבוס:200 אלף רכיבים, מתוכם 25 אלף השנה, הודפסו בתלת ממד

    יוסי מיוחס, מנכ"ל Xsight Labs צילום: קוקו קליק

    מתג X2 של Xsight Labs ישמש כליבת הרשת בלווייני Starlink V3 ויאפשר קישוריות במהירויות גיגה-ביט

  • מדורים
    • אוטומוטיב
    • בינה מלאכותית (AI/ML)
    • בטחון, תעופה וחלל
    • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
    • ‫יצור (‪(FABs‬‬
    • ‫צב"ד‬
    • ‫שבבים‬
    • ‫רכיבים‬ (IOT)
    • ‫תוכנות משובצות‬
    • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
    • תקשורת מהירה
    • ‫‪FPGA‬‬
    • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
  • מאמרים ומחקרים
  • צ'יפסים
  • Chiportal Index
    • Search By Category
    • Search By ABC
No Result
View All Result
Chiportal
No Result
View All Result

בית מדורים בינה מלאכותית (AI/ML) “הטכנולוגיה תאפשר לצמצם את תאונות הדרכים בתשעים אחוז”

"הטכנולוגיה תאפשר לצמצם את תאונות הדרכים בתשעים אחוז"

מאת אבי בליזובסקי
27 דצמבר 2016
in בינה מלאכותית (AI/ML), ‫שבבים‬, בישראל
PANEL AUTOMOTIVE AUSTER
Share on FacebookShare on TwitterLinkedinWhastsapp

כך אמר חגי זיס, מנכ"ל חברת אוטוטוקס בפאנל שנערך במסגרת מפגש מועדון השבבים הישראלי שעסק במהפכה בעולם הרכב ובתפקידה של ישראל בה. ליאור זינו, מנכ"לית אקומושן אומרת כי בישראל יש כ-450 חברות הייטק הפעילות בתחום הרכב. רן אחיטוב, מנכ"ל מגמה ונצ'ר פרטנרס: לשבב רכב אחד של מובילאיי או NVIDIA תהיה ב-2020 עוצמה שהיתה לפני עשור ל-1,200 מחשבים ניידים

 מימין לשמאל: חגי זיס מנכ"ל אוטוטוקס, רן אחיטוב מנכ"ל קרן מגמה ונצ'רס, ליאור זינו מנכ"לית אקומושן, ושלמה גרדמן מנכ"ל ASG במפגש מועדון השבבים, דצמבר 2016. צילום: שמואל אוסטר

 

"הטכנולוגיה תאפשר לצמצם את תאונות הדרכים בתשעים אחוז". כך אמר חגי זיס, מנכ"ל חברת אוטוטוקס בפאנל שנערך במסגרת מפגש מועדון השבבים הישראלי שעסק במהפכה בעולם הרכב ובתפקידה של ישראל בה. בפאנל השתתפו בנוסף לזיס גם ליאור זינו, מנכ"לית אקומושן ורן אחיטוב, מנכ"ל מגמה ונצ'ר פרטנרס.

"למרות כל השיפורים שביצעו יצרניות כלי הרכב נרשמת בשנים האחרונות עליה בתאונות הדרכים בגלל הסחת דעת." אומר זיס "בארה"ב נהרגים כל שנה 32 אלף איש בתאונות דרכים, ונגרם נזק עתק בשווי 230 מיליארד דולרים. אם מכניסים טכנולוגיה לעולם הרכב, ניתן לשפר את הבטיחות ולהוריד דרסטית את המספרים הללו, אולי אפילו ב-90%, כאשר המכוניות תהיינה אוטונומיות אבל גם בתקופת המעבר לרכבים אוטונומיים", כך אמר חגי זיס, מנכ"ל חברת אוטוטוקס במפגש מועדון השבבים הרבעוני והאחרון לשנת 2016.

אוטוטוקס פועלת בתחום קישור המכוניות זו לזו. במכוניות רבות מותקן כבר מזמן SIM סלולארי המדווח ליצרניות הרכב על תקלות. זה אינו דבר חדש. מה שאנחנו מפתחים זו מערכת שמאפשרת למכוניות לדבר בינם לבין עצמם ובינם לבין התשתיות (רמזורים כדוגמה) לצרכי בטיחות.
עד שנגיע לרכב אוטונומי מלא, אפשר לספק בינתיים טכנולוגיות שיורידו דרסטית את תאונות הדרכים. זה לא במקום חישת הדרך באמצעות חיישנים כפי שהדבר נעשה היום. כשמכוניות מחליפות מידע למנוע תאונות דרכים בצמתים שאין בהם קוו ראיה. בארה"ב הוציא המימשל תקנה לפיהן טכנולוגית תקשורת בסיסית ומאובטחת תהיה חובה בכל המכוניות החל מ-2021.

שלמה גרדמן, מנכ"ל חברת ASG והמנחה של הפאנל שאל את זינו כיצד קרה שישראל, מדינה שהיה בה יצרן רכב אחד וגם הוא זניח, הפכה פתאום למעצמה בתחום האוטומוטיב, ומה הסיבה לכך שעולם ההייטק ועולם הרכב שפעלו במקביל גילו פתאום זה את זה?

זינו: "בישראל פעילות כ-450 חברות סטארטאפ בתחום הרכב. המגמות בעולם הטכנולוגיה ובעולם התחבורה שהביאו לכך שמכונית היא לא פח על גלגלים ויצרן רכב הוא לא רק מרכיב של חלקים אלא שהמכונית היא מחשב על גלגלים. כאן נכנסות נקודות החוזקה של ישראל – אומת הסטרטאפ: יכולות בתחומי התוכנה, שבבים, בינה מלאכותית. כל הדברים מתיישבים על נקודות החוזקה של ישראל שמאפשרים לטכנולגיות לקחת חלק במשחק הזה, כשבמקביל בשנים האחרונות רואים גם כמה שחקנים מרכזיים שהתחילו להתעורר בשנים האלה אם זו ווייז שנהייתה שחקן משמעותי גם בעולם וגררה תשומת לב בינלאומית. מובילאיי שהפכה למובילה בתחום מערכות החישה לרכב אוטונומי וגם שחקנים בינלאומיים. GM פתחה מרכז פיתוח ב-2008 והתחילה להכשיר אנשים בתחום הרכב, וגם בטר פלייס למרות שכשלה תרמה את חלקה משום שהרבה מעובדי בטר פלייס התפזרו בתעשייה והביאו הרבה ידע וקשרים בינלאומיים.

PANEL AUTOMOTIVE AUSTER

"אקומושן היא עמותה שהוקמה ב-2012 כמיזם משותף של מינהלת תחליפי הדלקים במשרד ראש הממשלה והמכון הישראלי לחדשנות בתמיכת משרד הכלכלה במטרה לעודד חדשנות ישראלית בנושאים של רכב, תחבורה, ותחבורה ציבורית. מיפינו את האקוסיסטם הישראלי, היו אז 87 חברות. אני הצטרפתי לאקומושן אחרי שנה, בסוף 2013. הצמיחה המטורפת של חברות בתחום הזה – המספר הרב של החברות הבינלאומיות שמגיעות לישראל ומתעניינות בטכנולוגיות ישראליות מגיע לממדים מטורפים. בשנה האחרונה ביקרו בארץ משלחות של בכירים שחיפשו טכנולוגיות ישראליות לפחות אחת לחודש. אנחנו יודעים לספק את הדברים שנדרשים היום בתעשייה."

"אנחנו משתמשים במודל של קהילת חדשנות במטרה להביא את כל השחקנים למקום אחד ולראות איך אפשר להקדיח את התבשיל. יזמים, אנשי תעשייה, ממשלה, אקדמיה, משקיעים, כל מי שיכול להיות קשור לאקוסיסטם ולראות כיצד ניתן לחבר ביניהם. לשם כך אנו עורכים אירועי משקיעים, תערוכות חשיפה, האקטונים. יש לנו בסיס חברות מאוד גדול. במיוחד אנו מנסים לסייע לחדשנות התחבורתית לחלחל לחיים של כל אזרח, בין היתר באמצעות העיריות, שהם החוליות החלשות בפער שזיהינו.

רן אחיטוב: "קרן הון הסיכון מגמה ונצ'רס השקיעה בווייז וממשיכה גם היום להתמחות בתחום הרכב. אחיטוב: "נכון להיום יש להו בפורטפוליו ארבע חברות בתחום הרכב – אוטוטוקס בה השקענו כבר לפני שמונה שנים, ארגוס העוסקת באבטחת סייבר למכוניות, אינוויז שמפתחת חיישני LEDAR וחברת ואלנס שעשתה הסבה לתחום הרכב שהוא הרבה יותר משמעותי מאשר המודל הקודם שלהם. חברי מועצות מנהלים של מרבית יצרניות הרכב הגיעו לפה, וביחד עם אקומושן נבנה אקוסיסטם שמאפשר ליצור חברות משמעותיות. הרבה יזמים שחשבו עד כה רק על רעיונות בתחום הסייבר מקימים מיזמים בתחום התחבורה."

 

בתשובה לשאלתו של המנחה שלמה גרדמן מה היה המניע למהפכה הטכנולוגית העוברת על ענף הרכב ענה אחיטוב: "הכלכלה של מנוע חשמלי איפשרה לשחקנים חדשים להסתכל על השוק. זאת במקביל למהפכת הקישוריות אבל הגורם הראשוני לדעתי היה המכונית החשמלית, כאשר טסלה בנתה מותג מאפס תוך ארבע שנים."

"לפני עשר שנים נדרשו 1,200 מחשבים ניידים כדי להגיע לעוצמה של שבב אחד של NVIDIA או מובילאיי של 2020."

{loadposition content-related}
Tags: אוטוטוקס
אבי בליזובסקי

אבי בליזובסקי

נוספים מאמרים

הדמיית קמפוס אנבידיה המתוכנן להיבנות בקריית טבעון. צילום יחצ
בינה מלאכותית (AI/ML)

אנבידיה חנכה רשמית את המרכז בקרית טבעון; האיכלוס הראשוני צפוי ל-2031

אתר אנבידיה ביוקנעם. צילום יחצ
בינה מלאכותית (AI/ML)

הקמפוס של אנבידיה בקריית טבעון מתקרב לחתימה: 90 דונם בהנחה וללא מכרז

מטה אנבידיה בעמק הסיליקון. צילום יחצ
בינה מלאכותית (AI/ML)

אנבידיה רוכשת את SchedMD, מפתחת Slurm — מתזמן הקוד הפתוח הנפוץ במחשבי־על וב-AI

מודל Nemotron 3 Nano הושק כמודל “משקולות פתוחות” עם ארכיטקטורת MoE, בעוד הדגמים הגדולים Super ו־Ultra צפויים במחצית הראשונה של 2026.
בינה מלאכותית (AI/ML)

אנבידיה השיקה את Nemotron 3: מודלים פתוחים לסוכני AI שפותח בישראל

Next Post
smic_logo

מנהל בכיר לשעבר ב-TSMC נעשה דירקטור ב-SMIC

כתיבת תגובה לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  • הידיעות הנקראות ביותר
  • מאמרים פופולאריים

הידיעות הנקראות ביותר

  • מתג X2 של Xsight Labs ישמש כליבת הרשת בלווייני…
  • מיקרון יוצאת משוק הזיכרון לצרכן כדי להתמקד בשבבי…
  • Quantum Transistors מדווחת על נאמנות של 99.9988%…
  • שבבי TPU של גוגל מעלים את מפלס הלחץ על OpenAI…
  • אבנט אייסיק ואוניברסיטת בר-אילן משיקים מרכז חדשנות…

מאמרים פופולאריים

  • לקרב את המחשבים ליעילות האנרגטית של המוח
  • מדענים צפו בהיפוך ספיני אלקטרון בתוך 140 טריליוניות השנייה

השותפים שלנו

לוגו TSMC
לוגו TSMC

לחצו למשרות פנויות בהייטק

כנסים ואירועים

כנסים ואירועים

כנס ChipEx2026 יערך ב-12-13 במאי, 2026. הכנס מיועד לכל העוסקים בתעשיית הסמיקונדקטור  כולל מהנדסים, מומחים מקצועיים ובכירים.

ChipEx2026 will be held on May 12-13, 2026. The conference is intended for everyone involved in the semiconductor industry, including engineers, professional experts, and senior executives.

לחץ לפרטים

הרשמה לניוזלטר של ChiPortal

הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו


    • פרסם אצלנו
    • עיקר החדשות
    • הצטרפות לניוזלטר
    • בישראל
    • צור קשר
    • צ'יפסים
    • Chiportal Index
    • TapeOut Magazine
    • אודות
    • מאמרים ומחקרים
    • תנאי שימוש
    • כנסים
    • אוטומוטיב
    • בינה מלאכותית
    • בטחון, תעופה וחלל
    • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
    • ‫יצור (‪(FABs‬‬
    • ‫צב"ד‬
    • ‫רכיבים‬ (IOT)
    • ‫שבבים‬
    • ‫תוכנות משובצות‬
    • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
    • ‫‪FPGA‬‬
    • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬

    השותפים שלנו

    כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

    דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

    No Result
    View All Result
    • עיקר החדשות
    • בישראל
    • מדורים
      • אוטומוטיב
      • בינה מלאכותית (AI/ML)
      • בטחון, תעופה וחלל
      • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
      • ‫יצור (‪(FABs‬‬
      • ‫צב"ד‬
      • ‫שבבים‬
      • ‫רכיבים‬ (IoT)
      • ‫תוכנות משובצות‬
      • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
      • ‫‪FPGA‬‬
      • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
      • תקשורת מהירה
    • מאמרים ומחקרים
    • צ'יפסים
    • כנסים
    • Chiportal Index
      • אינדקס חברות – קטגוריות
      • אינדקס חברות A-Z
    • אודות
    • הצטרפות לניוזלטר
    • TapeOut Magazine
    • צור קשר
    • ChipEx
    • סיליקון קלאב

    כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

    דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

    דילוג לתוכן
    פתח סרגל נגישות כלי נגישות

    כלי נגישות

    • הגדל טקסטהגדל טקסט
    • הקטן טקסטהקטן טקסט
    • גווני אפורגווני אפור
    • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
    • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
    • רקע בהיררקע בהיר
    • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
    • פונט קריאפונט קריא
    • איפוס איפוס