מדוע קפצה מנייתה של יצרנית עלומה של ציוד ליצור שבבים ב-500% ואיך זה קשור לעולמינו הדיגיטלי?
גם אם אתם מעורים היטב בתעשיית השבבים העולמית לא בטוח ששמעתם על חברה דרום קוריאנית בשם DI Corporation המפתחת ומשווקת ציוד ליצור, בדיקה והרכבה של מוליכים למחצה. לעומת זאת אם לא שמעתם על הלהיט הקוריאני "גנגנם סטייל" כנראה שאתם לא שייכים לכוכב הלכת הזה שבו בזכות האינטרנט והגלובליזציה הפך השיר (בקוריאנית) לשיר הנצפה ביותר בYoutube עם קרוב ל-600 מליון צפיות (נכון לכתיבת שורות אלה) בתוך 3 חודשים מאז עלה לאתר ב-15 ביולי 2012.
מדוע קפצה מנייתה של יצרנית עלומה של ציוד ליצור שבבים ב-500% ואיך זה קשור לעולמינו הדיגיטלי?
גם אם אתם מעורים היטב בתעשיית השבבים העולמית לא בטוח ששמעתם על חברה דרום קוריאנית בשם DI Corporation המפתחת ומשווקת ציוד ליצור, בדיקה והרכבה של מוליכים למחצה. לעומת זאת אם לא שמעתם על הלהיט הקוריאני "גנגנם סטייל" כנראה שאתם לא שייכים לכוכב הלכת הזה שבו בזכות האינטרנט והגלובליזציה הפך השיר (בקוריאנית) לשיר הנצפה ביותר בYoutube עם קרוב ל-600 מליון צפיות (נכון לכתיבת שורות אלה) בתוך 3 חודשים מאז עלה לאתר ב-15 ביולי 2012.נניח לרגע לשיר הקוריאני המטריף את העולם ונחזור לחברת DI Corporation . החברה העוסקת באספקת ציוד יצור, בדיקה והרכבה למפעלי יצור שבבים ( ( Fabs רבים באסיה (בעיקר בקוריאה) נוסדה בסיאול, בירת קוריאה הדרומית בשנת 1955 ומנייתה נסחרת בבורסה של קוריאה. DI הפכה לאחרונה לחברה האטראקטיבית ביותר בבורסה הקוריאנית לאחר שמנייתה זינקה בתוך שלושה חודשים פי חמש. למעשה בין מחצית יולי 2012 למחצית אוקטובר זינקה המניה בלא פחות מ- 845% ! אם הנחתם כי הקפיצה הנחשונית קשורה בפיתוח ציוד חדש ומהפכני, בקבלת צבר הזמנות ענק או בתחזית לפריחה בלתי צפויה בתעשיית השבבים אכן פעלתם בהגיון אך צר לנו אכזב אתכם. הקפיצה קשורה אך ורק לשיר הקוריאני המפורסם שפורסם על ידי הזמר הקוריאני ג'יי סאנג פארק בן ה-34 הידוע בכינויו פסיי (Psy). השיר העוסק בסגנון החיים של פרבר העשירים גנגנם בסיאול הפך בתוך פרק זמן קצר ללהיט היסטרי בכל העולם בזכות קצבו הקליט וקליפ הוידאו הפרובוקטיבי שלו. גם פסיי עצמו לא חזה שהשיר שלו יהפוך ללהיט היסטרי, שהקליפ שלו יזכה בתואר הקליפ המוצלח ביותר לשנת 2012 ע"י MTV והוא עצמו יהפוך להיות הקוריאני המפורסם בעולם ואשר פופולאריותו עולה על זו של קוריאני אחר בן קי מון, מזכ"ל האו"ם (שנפגש עימו לפני שבוע כדי לרקוד ביחד את ריקוד הגנגנם סטייל).
אז איך כל זה קשור לחברת DI ? ובכן יו"ר החברה הקוריאנית העלומה הוא וון הו פארק (Won-Ho Park) ועם ההצלחה האדירה של בנו נסקה לה גם מניית חברתו.
אז מה ההגיון מאחורי השגעון? הסיבה הנראית לעין היא שחברת ציוד השבבים תשתף פעולה עם הזמר הפופולארי בצורה כשלהי אך עד כה לא אישרה החברה כי בכוונתה לעשות זאת.
האתר הכלכלי בלומברג גם דיווח כי חברות קוריאניות נוספות נהנות מהצלחתו של Psy. חברת היט ג'ינרו (Hite Jinro Co.) המייצרת ליקר קוריאני בשם סו'גו זכתה בעליה של 7.6% במכירותיה מיד לאחר ש-Psy שתה מתוצרתה בקונצרט שקיים בסיאול בתחילת אוקטובר ואילו מניית חברת YG Entertainment Inc המנהלת את הזמר קפצה ב-50% מאז שוחרר השיר. גנגנם סטייל הפך לשיר המושמע ביותר באינטרנט וזכה לשיא גינס בזכות כמות הלייקים הגבוה ביותר לה זכה קליפ כלשהו בYouTube. אז אם עוד לא שמעתם את גנגנם סטייל כדאי שתעשו זאת בהקדם! אולי זה גם ישפיע על עסקי השבבים שלכם…
Psy ומזכ"ל האו"ם בן קי מון רוקדים גנגנם סטייל