מסכי טלוויזיה מוארים מאחור בתאורת LED אחורית, בקוטר של 40 אינטש ומעלה יימכרו פי 4 בשנת 2010 לעומת 2009, גידול מ-2.5 מיליון יחידות ל-18.8 מיליון יחידות. כך אומרים בחברת המחקר iSuppli
טלוויזית LED בקוטר 100 אינטש. ככל שהטלוויזיה גדולה יותר, צריכת החשמל עולה, וגדל הצורך בטכנולוגיות חסכוניות בחשמל |
מסכי טלוויזיה מוארים מאחור בתאורת LED אחורית, בקוטר של 40 אינטש ומעלה יימכרו פי 4 בשנת 2010 לעומת 2009, גידול מ-2.5 מיליון יחידות ל-18.8 מיליון יחידות. כך אומרים בחברת המחקר iSuppli. הודות לגורמים כגון דרישת הצרכנים והתמקדותם בטכנולוגיות ירוקות צופה iSuppli כי משנת 2008 עד 2013 יימכרו 112.1 מיליון יחידות. עד שנת 2013, שיעור של 83.2% מהטלוויזיות בגודל 40 אינטש ומעלה ישתמשו בתאורת LED אחורית, לעומת 0.1% בסך הכל יגדל השוק מ-0.15 מכל הטלויזיות בשנת 2008 ל-6% ב-2009. אומרת החברה.
יצרני הפאנלים השקיעו רבות ברכישת יצרניות צ'יפסטים לטכנולוגית LED או פיתחו את הטכנולוגיה בתוך הבית, במטרה לנצל את מה שהם מאמינים שטלוויזיות LED יביאו עמם: בידול, חדשנות, צריכת אנרגיה נמוכה, וכמובן, הפוטנציאל לנצל את היתרונות הללו להגדלת ההכנסות, אומר רידהי פאטל, אנליסט בכיר לתחום הטלוויזיה בחברת iSuppli.
לדברי פאטל, יצרני טלוויזיות LCD יכולים לבדל את מכשיריהם ממכשירים אחרים על המדף, שחשיבותו תגבר יותר ככל ששוק ה-LCD יגיע לרוויה ומחזור ההחלפה בארה"ב ובשאר העולם יתקרב להשלמה. הצרכנים אוהבים את מכשירי ה-LCD בעלי תאורת LED אחורית בזכות הממדים הדקים שלהם, איכות התמונה המשופרת, החסכון בחשמל ושאר התכונות הירוקות, אומרים ב- iSuppli.
ואולם החברה מתריעה מפני העלות הגבוהה לצרכנים של טלוויזיות אלה המתומחרות כיום מעל ומעבר לטלוויזיות LCD מבוססות CCFL. ואולם יש לצפות במדינות רבות לאכיפת מדיניות ממשלתית על יצרני טלוויזיה להסב את מוצריהם לטכנולוגיה ידידותית לסביבה, בפרט בגדלי המסכים הגדולים שם צריכת האנרגיה היא מקור לדאגה גדולה, אומרים ב- iSuppli.
{loadposition content-related} |