לפי קוואלקום מפתחת הטכנולוגיה, המכוניות פשוט יחנו על משטח 'נקודה חמה' מיוחד והטעינה תתחיל.
הדמיה של טעינה אלחוטית |
מרצדס-בנץ S550e 2017 שתושק בקרוב תהיה המכונית ההיברידית הנטענת (plug-in) הראשונה שזמינה באופן מסחרי עם טכנולוגיית WEVC (טעינה אלחוטית של רכב חשמלי) של קוואלקום. הנהגים של המכונית החדשה המצוידת באפשרות הטעינה האלחוטית "פשוט יחנו על משטח 'נקודה חמה' מיוחד והטעינה תתחיל – בלי להתעסק עם כבלים שצריך להפריד, פשוט 'להחנות ולטעון'", טענה קוואלקום.
קוואלקום התקשרה בכמה הסכמי רישיון ל-WEVC עם חברות גדולות. העסקה האחרונה – שהוכרזה ביולי – הייתה העסקה עם Lear Corporation (סאותפילד, מישיגן), ספקית גלובלית של מערכות ישיבה וחשמל לרכב.
קוואלקום גם עשתה עסקה דומה עם Brusa Elektronik (זנואלד, שווייץ) לפני שנה. ברוסה מפתחת אלקטרוניקת הספק מאוד יעילה לרכב חשמלי. החברה השוויצרית הייתה החברה הגדולה שאפשרה לדיימלר להציע אפשרות של טעינה אלחוטית להיברידית הנטענת מסדרת 500 של מרצדס-בנץ.
אנטוני תומפסון, סגן נשיא לפיתוח עסקי ושיווק בקוואלקום, הוסיף שמקבלי רשיונות אחרים לטכנולוגיית WEVC של קוואלקום, שפורסמו בציבור עד כה, הם Chargemaster, Efacec ו-Ricardo.
תומפסון אמר שטכנולוגיית הטעינה האלחוטית של קוואלקום "שולבה ונבחנה בהצלחה" בכמה פלטפורמות רכב שונות. הן כוללות את: רנו פלואנס, רנו זואי, ניסן ליף, BMWi3, BMWi8, מיצובישי אימייב, הונדה אקורד ואפילו הרכב החשמלי הנסיוני רולס רויס 102 ex.
קוואלקום עשתה זאת כדי "לתת תובנות מהעולם האמיתי לגבי – בין היתר – זיווד, סיכוך, תאימות א"מ (EMC), RF ודרישות תרמיות ובטיחות", ציין תומפסון.
{loadposition content-related} |