• אודות
  • כנסים ואירועים
  • צור קשר
  • הצטרפות לניוזלטר
  • TapeOut Magazine
  • ChipEx
  • סיליקון קלאב
  • Jobs
מבית
EN
Tech News, Magazine & Review WordPress Theme 2017
  • עיקר החדשות

    מטא יוצאת לקרב על המוחות: בונוסים של עד 100 מיליון דולר למדעני OpenAI. אלטמן: אף אחד לא חתם

    מנכ"לית AMD ליסה סו ומנכ"ל OPEN AI סם אלטמן בהופעה בפני וועדה של הקונגרס. צילום מסך מתוך ערוץ היוטיוב של הקונגרס האמריקני

    שבבי ה-AI החדשים של AMD זכו לאמון פומבי של סם אלטמן

    מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין בתחום השבבים. אילוסטרציה: depositphotos.com

    SIA: ארה"ב משקיעה יותר מ-10 מיליארד דולר במחקר שבבים – מפת דרכים חדשה מבטיחה שמירה על ההובלה הגלובלית

    הדמית המפעל המתוכנן של TI ביוטה. צילום באדיבות טקסס אינסטרומנטס

    טקסס אינסטרומנטס תשקיע למעלה מ-60 מיליארד דולר בהקמת מפעלי שבבים בארה"ב

    נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ. המחשה: depositphotos.com

    טראמפ מתכנן סבב חדש של מכסים – הפעם נגד תעשיות התרופות, השבבים והמינרלים הקריטיים

    טכנולוגיה בקנדה. המחשה: depositphotos.com

    מועצת השבבים של קנדה פרסמה דו"ח מיוחד בנושא חיזוק ההון האנושי של קנדה לתעשיית השבבים

    Trending Tags

    • בישראל
      ניוריאליטי משיקה מערכת AI משודרגת עם מודלי LLM מותקנים מראש

      ניוריאליטי משיקה מערכת AI משודרגת עם מודלי LLM מותקנים מראש

      צוות פורסייט רובוטיקס. מימין לשמאל: ד"ר דניאל גלוזמן, פרופ׳ משה שוהם וד״ר יוסי נתן. צילום: שלומי יוסף

      פורסייט רובוטיקס מיקנעם גייסה 125 מיליון דולר לפיתוח ניתוחי עיניים רובוטיים

      עמית בן קיש, CTO, קוונטום ארט. צילום יחצ

      קוונטום ארט שואפת להוביל את תחום המחשוב הקוונטי עם מיליון קיוביטים עד 2033

      אמיר פנוש מנכ'ל סיוה. צילום באדיבות החברה

      סיוה משיקה פתרון לשליטה טבעית ומדויקת, ללא מגע, עבור ממשקי טלוויזיה חכמה, גיימינג ובתים חכמים

      חשיפה: ההחמצה הענקית של טאואר סמיקונדקטור בהודו

      חשיפה: ההחמצה הענקית של טאואר סמיקונדקטור בהודו

      בינה מלאכותית יוצרת. המחשה: depositphotos.com

      קרן ישראל-סינגפור מזמינה שיתופי פעולה פורצי דרך בתחום הבינה המלאכותית היוצרת

      Trending Tags

      • מדורים
        • אוטומוטיב
        • בינה מלאכותית (AI/ML)
        • בטחון, תעופה וחלל
        • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
        • ‫יצור (‪(FABs‬‬
        • ‫צב"ד‬
        • ‫שבבים‬
        • ‫רכיבים‬ (IOT)
        • ‫תוכנות משובצות‬
        • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
        • תקשורת מהירה
        • ‫‪FPGA‬‬
        • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
      • מאמרים ומחקרים
      • צ'יפסים
      • Chiportal Index
        • Search By Category
        • Search By ABC
      No Result
      View All Result
      Chiportal
      • עיקר החדשות

        מטא יוצאת לקרב על המוחות: בונוסים של עד 100 מיליון דולר למדעני OpenAI. אלטמן: אף אחד לא חתם

        מנכ"לית AMD ליסה סו ומנכ"ל OPEN AI סם אלטמן בהופעה בפני וועדה של הקונגרס. צילום מסך מתוך ערוץ היוטיוב של הקונגרס האמריקני

        שבבי ה-AI החדשים של AMD זכו לאמון פומבי של סם אלטמן

        מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין בתחום השבבים. אילוסטרציה: depositphotos.com

        SIA: ארה"ב משקיעה יותר מ-10 מיליארד דולר במחקר שבבים – מפת דרכים חדשה מבטיחה שמירה על ההובלה הגלובלית

        הדמית המפעל המתוכנן של TI ביוטה. צילום באדיבות טקסס אינסטרומנטס

        טקסס אינסטרומנטס תשקיע למעלה מ-60 מיליארד דולר בהקמת מפעלי שבבים בארה"ב

        נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ. המחשה: depositphotos.com

        טראמפ מתכנן סבב חדש של מכסים – הפעם נגד תעשיות התרופות, השבבים והמינרלים הקריטיים

        טכנולוגיה בקנדה. המחשה: depositphotos.com

        מועצת השבבים של קנדה פרסמה דו"ח מיוחד בנושא חיזוק ההון האנושי של קנדה לתעשיית השבבים

        Trending Tags

        • בישראל
          ניוריאליטי משיקה מערכת AI משודרגת עם מודלי LLM מותקנים מראש

          ניוריאליטי משיקה מערכת AI משודרגת עם מודלי LLM מותקנים מראש

          צוות פורסייט רובוטיקס. מימין לשמאל: ד"ר דניאל גלוזמן, פרופ׳ משה שוהם וד״ר יוסי נתן. צילום: שלומי יוסף

          פורסייט רובוטיקס מיקנעם גייסה 125 מיליון דולר לפיתוח ניתוחי עיניים רובוטיים

          עמית בן קיש, CTO, קוונטום ארט. צילום יחצ

          קוונטום ארט שואפת להוביל את תחום המחשוב הקוונטי עם מיליון קיוביטים עד 2033

          אמיר פנוש מנכ'ל סיוה. צילום באדיבות החברה

          סיוה משיקה פתרון לשליטה טבעית ומדויקת, ללא מגע, עבור ממשקי טלוויזיה חכמה, גיימינג ובתים חכמים

          חשיפה: ההחמצה הענקית של טאואר סמיקונדקטור בהודו

          חשיפה: ההחמצה הענקית של טאואר סמיקונדקטור בהודו

          בינה מלאכותית יוצרת. המחשה: depositphotos.com

          קרן ישראל-סינגפור מזמינה שיתופי פעולה פורצי דרך בתחום הבינה המלאכותית היוצרת

          Trending Tags

          • מדורים
            • אוטומוטיב
            • בינה מלאכותית (AI/ML)
            • בטחון, תעופה וחלל
            • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
            • ‫יצור (‪(FABs‬‬
            • ‫צב"ד‬
            • ‫שבבים‬
            • ‫רכיבים‬ (IOT)
            • ‫תוכנות משובצות‬
            • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
            • תקשורת מהירה
            • ‫‪FPGA‬‬
            • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
          • מאמרים ומחקרים
          • צ'יפסים
          • Chiportal Index
            • Search By Category
            • Search By ABC
          No Result
          View All Result
          Chiportal
          No Result
          View All Result

          בית מאמרים ומחקרים מחקרי שוק מכוניות ללא נהג כבר כאן אך הכבישים אינם מוכנים

          מכוניות ללא נהג כבר כאן אך הכבישים אינם מוכנים

          מאת מארק וילסון, אוניברסיטת מישיגן
          16 אפריל 2018
          in מאמרים ומחקרים, מחקרי שוק
          Tesla Autopilot Engaged in Model X 768x5761
          Share on FacebookShare on TwitterLinkedinWhastsapp

          מארק וילסון, פרופסור ומנהל התכנית לתכנון עירוני ואזורי, בית הספר לתכנון ובנייה, אוניברסיטת מישיגן, אומר שלמעבר למכוניות אוטונומיות תהיה השלכה על חיינו, כמו שהיתה לאינטנרט, ועל הערים כמו שהיתה למעבר מכרכרות למכוניות וקורא להקדים תכנון למכה

           מערכת נהיגה אוטונומית מדרגה 2 משולבת במכונית טסלה מדגם X. דרגה 2 משמעותה יכולת ניווט אוטונומי מוגבלת, בכבישים מהירים ועם פיקוח אנושי צמוד. מתוך ויקיפדיה

          מארק וילסון, פרופסור ומנהל התכנית לתכנון עירוני ואזורי, בית הספר לתכנון ובנייה, אוניברסיטת מישיגן, אומר שלמעבר למכוניות אוטונומיות תהיה השלכה על חיינו, כמו שהיתה לאינטנרט, ועל הערים כמו שהיתה למעבר מכרכרות למכוניות וקורא להקדים תכנון למכה.

          מערכת נהיגה אוטונומית מדרגה 2 משולבת במכונית טסלה מדגם X. דרגה 2 משמעותה יכולת ניווט אוטונומי מוגבלת, בכבישים מהירים ועם פיקוח אנושי צמוד. מתוך ויקיפדיה
          מותה של אישה שנפגעה על ידי מכונית אובר שהיתה בניסוי נסיעה ללא נהג אנושי לא מכבר, ואירוע בו התרסקה מכונית טסלה מודל S שעלתה באש בקלבר סיטי, קליפורניה, בינואר 2018. כאשר ידיו של הנהג שנמצא שם למנוע מקרים כאלה לא היו על ההגה, משום שהוא הניח למכונית לבצע חלק מהנהיגה , כיצד מקרים אלה עשויים לשנות את הדיון על המכוניות האוטונומיות. ההרוגים הטראגיים הללו מעלים תהיות בנוגע לשאלה האם אנשים וערים יהיו מוכנים כאשר טכנולוגיה חדשה זו תעבור מבדיקות ביתא להשקה מלאה.

          בתור מתכנן עירוני אשר ניתח כיצד הטכנולוגיה משפיעה על ערים, אני מאמין כי כלי רכב נהיגה ישנו את כל מה שזז וגם את הנוף הנייח באופן משמעותי. עד כה, הציבור וממשלות בכל הרמות הקדישו פחות מדי תשומת לב לשאלה כיצד המעבר למכוניות הנוהגות בעצמם ישנה את הקהילות העירוניות, הפרבריות והכפריות.

          כלי רכב ללא נהג קרובים יותר ממה שחושבים. ג'נרל מוטורס , למשל, מתכננת להתחיל לייצר דגמי מכוניות אוטונומיות לשוק שיתוף כלי רכב כבר ב -2019. אבל המודעות הציבורית וחינוך הצרכנים ייקחו הרבה יותר זמן , אולי עשרות שנים. זה יהיה תלוי ברמת הבטיחות של המכוניות, בתוספת הזמן הדרוש כדי ליישם שינויים משפטיים ופוליטיים כמו חקיקת חוקים מקומיים המסדירים את השימוש במכוניות לנהיגה עצמית.

          שינוי זה דורש מכל יצרני הרכב, הצרכנים, המבטחים, המתכננים ופקידים בכל רמות הממשל לעבוד יחד ולהיות היוזמים של הסדרת השינוי הטכנולוגי במקום לחכות עד שהוא יקרה ולעשות משהו ברגע האחרון. עכשיו זה הזמן לחינוך, דיון ותכנון מחושב.
          שינוי זה שווה בעוצמתו למה שהתרחש כאשר מכוניות החליפו את הסוסים והאינטרנט זכה לתנופה. בשני המקרים הטכנולוגיה הטכנולוגיה שינתה את האופן שבו אנשים חיים, עובדים ונעים. וההשתנות התרחשה לפני שהציבור או הממשלות היו מוכנים.

          כאשר האינטרנט הראשון הפך פופולרי בשנות ה -90, כמה אנשים – אם בכלל – ניבאו את השינויים החברתיים והתנהגותיים שהביא עימו?.

          כמו כן, הופעתה של תחבורה ממונעת לפני יותר ממאה שנה שינה לחלוטין ערים, עיירות ופרברים. החלפת סוסים במנוע הבעירה הפנימית דרשה דרכים רחבות יותר, טובות יותר ואת ההמצאה והתפשטות של רמזורים, תחנות דלק, סוכנויות רכב, מגרשי חניה ציבוריים ומוסכים פרטיים. ממשלות היו צריכות להסדיר מי יכול לנהוג ואילו כלי רכב היו ראויים לעלות על הכבישים.

          נסיעה במכוניות ללא נהג תידרש לתשתית חדשה ולחוקים משום שהיא משנה את היוממות ואת דפוסי הנסיעה בדרכים שרק מתחילים לתפוס כיום. התוצאות יכולות להיות חיוביות או שליליות.

          באופן אידיאלי, כלי רכב אוטונומיים יקלו על אנשים שאינם יכולים לנהוג מכל סיבה שהיא. כלי רכב אלה יבטיחו יוממות וטיולים יעילים לכל אדם אחר.
          בנוסף, הם יכולים להפוך את הכבישים לבטוחים יותר. כמעט 6,000 הולכי רגל אמריקאים ויותר מ-37,000 נהגים ונוסעים מתים בתאונות דרכים מדי שנה. למרות שני ההרוגים האחרונים הקשורים לנהיגה אוטונומית, סביר להניח כי מספר זה יהיה נמוך יותר ללא אנשים במושב הנהג .
          אם הם יביאו לעידוד שיתוף נסיעות התנועה עשויה לשכך והזיהום עשוי לפחת, גם כמות הקרקע התפוסה כיום על ידי כבישים ומגרשי חניה יוכלו להתכווץ. יותר בתים ועסקים יסתפקו במוסכים ביתיים (הנפוצים מאוד בארה"ב הפרברית), ורמפות כניסה יעברו שינויי ייעוד. גם זיהום האוויר יפחת משום שרוב הסיכויים הם שכלי רכב אוטונומיים יפעלו על חשמל ולא על בנזין או דיזל, וייצור החשמל ייעשה יותר ויותר מאנרגית רוח ואנרגית השמש. רק חישבו מה הקהילה המקומית שלכם תוכל להרוויח – מדרכות רחבות יותר, מסלולי אופניים וריצה ומרחב ירוק נוסף. אין פלא שמתכננים עירוניים כבר בודקים את האפשרויות.

          תוצאות בלתי צפויות
          עם זאת, לטכנולוגיה זו עשויה להיות חסרונות רציניים . מה אם כלי רכב אוטונומיים ייסעו על ריק במקום לחנות? זה יגביר את הצפיפות ולא יפחית אותה. השימוש בתחבורה הציבורית עלול לרדת אם לנוסעים יהיה את החופש לעשות מה שהם רוצים עם כלי הרכב שלהם. אם הם הופכים לסובלניים יותר לטיולים ארוכים יותר לעבודה, מכוניות ללא נהגים עלולים להגביר את העומס.

          האמת היא שאף אחד לא יודע למה לצפות. בעוד מהנדסים מפתחים את הטכנולוגיה במשך עשרות שנים, מדענים, פוליטיקאים ואנשי ממשל החלו רק לאחרונה להתמודד עם ההשלכות שלה . ודעת הקהל והמעורבות הציבורית עדיין לא נשמעו במלוא עוצמתם. .

          השארת הכל לכוחות השוק ולגחמות הצרכנים עלולה ליצור יותר בעיות מאשר כלי הרכב האוטונומיים יוכלו לפתור. בגלל זה אני מאמין שצריך להתחשב בהיבט ה התכנוני של המעבר למכוניות ללא נהג.

          לכתבה במהדורה האמריקנית של אתר The Conversation המתפרסמת תחת רישיון Creative Common

          {loadposition content-related}
          מארק וילסון, אוניברסיטת מישיגן

          מארק וילסון, אוניברסיטת מישיגן

          נוספים מאמרים

          נשים בהייטק. אילוסטרציה: depositphotos.com
          נשים בהייטק

          תעשיית השבבים לא יכולה להרשות לעצמה לנטוש את הנשים

          מבחנות המכילות את קופולימרי הסיליקון החדשים, מופרדים לפי אורך השרשראות, מארוך לקצר, מספקות עדות חזותית לפער האנרגיה המשתנה בסיליקון המוליך למחצה החדש. הארה באור UV יוצרת קשת של מבחנות כשהשרשראות הארוכות זזות לכיוון הקצה האדום של הספקטרום הא
          מאמרים טכניים

          מדענים הפכו מבודד למוליך למחצה

          בינה מלאכותית (AI/ML)

          בהלת השבבים: המרוץ הגלובלי אחר שבבי AI מצית את שוק הסיליקון

          תעשיה במלחמה

          היתרון הישראלי בסכסוך האיראני – לוחמה מדויקת בעזרת שבבים ובינה מלאכותית

          הפוסט הבא

          הסטרטאפ הישראלי שהולך לשנות את עולם השבבים

          כתיבת תגובה לבטל

          האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

          • הידיעות הנקראות ביותר
          • מאמרים פופולאריים

          הידיעות הנקראות ביותר

          • חשיפה: ההחמצה הענקית של טאואר סמיקונדקטור בהודו
          • מובילאיי במרכז מהפכת הרובוטקסי של פולקסווגן: תניע את…
          • טראמפ מתכנן סבב חדש של מכסים – הפעם נגד תעשיות…
          • פורסייט רובוטיקס מיקנעם גייסה 125 מיליון דולר לפיתוח…
          • מטא יוצאת לקרב על המוחות: בונוסים של עד 100 מיליון…

          מאמרים פופולאריים

          • היתרון הישראלי בסכסוך האיראני – לוחמה מדויקת…
          • Neoclouds: הסטארט-אפים הזריזים המגדירים מחדש את…
          • היכונו לדור הרובוטים החדש: רובוטיקת בינה מלאכותית…
          • הינן שחולם: לייצר ינות ישראלים ברמת סופר פרימיום
          • להוביל עם הלב: הכוח של ניהול ממוקד באדם בעידן הבינה…

          השותפים שלנו

          לוגו TSMC
          לוגו TSMC

          לחצו למשרות פנויות בהייטק

          כנסים ואירועים

          כנסים ואירועים

          כנס ChipEx2025 יערך ב-13-14 במאי, 2025. הכנס מיועד לכל העוסקים בתעשיית הסמיקונדקטור  כולל מהנדסים, מומחים מקצועיים ובכירים.

          לחץ לפרטים

          הרשמה לניוזלטר של ChiPortal

          הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו


            • פרסם אצלנו
            • עיקר החדשות
            • הצטרפות לניוזלטר
            • בישראל
            • צור קשר
            • צ'יפסים
            • Chiportal Index
            • TapeOut Magazine
            • אודות
            • מאמרים ומחקרים
            • תנאי שימוש
            • כנסים
            • אוטומוטיב
            • בינה מלאכותית
            • בטחון, תעופה וחלל
            • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
            • ‫יצור (‪(FABs‬‬
            • ‫צב"ד‬
            • ‫רכיבים‬ (IOT)
            • ‫שבבים‬
            • ‫תוכנות משובצות‬
            • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
            • ‫‪FPGA‬‬
            • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬

            השותפים שלנו

            כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

            דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

            No Result
            View All Result
            • עיקר החדשות
            • בישראל
            • מדורים
              • אוטומוטיב
              • בינה מלאכותית (AI/ML)
              • בטחון, תעופה וחלל
              • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
              • ‫יצור (‪(FABs‬‬
              • ‫צב"ד‬
              • ‫שבבים‬
              • ‫רכיבים‬ (IoT)
              • ‫תוכנות משובצות‬
              • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
              • ‫‪FPGA‬‬
              • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
              • תקשורת מהירה
            • מאמרים ומחקרים
            • צ'יפסים
            • כנסים
            • Chiportal Index
              • אינדקס חברות – קטגוריות
              • אינדקס חברות A-Z
            • אודות
            • הצטרפות לניוזלטר
            • TapeOut Magazine
            • צור קשר
            • ChipEx
            • סיליקון קלאב

            כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

            דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

            דילוג לתוכן
            פתח סרגל נגישות כלי נגישות

            כלי נגישות

            • הגדל טקסטהגדל טקסט
            • הקטן טקסטהקטן טקסט
            • גווני אפורגווני אפור
            • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
            • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
            • רקע בהיררקע בהיר
            • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
            • פונט קריאפונט קריא
            • איפוס איפוס