• אודות
  • כנסים ואירועים
  • צור קשר
  • הצטרפות לניוזלטר
  • TapeOut Magazine
  • ChipEx
  • סיליקון קלאב
  • Jobs
מבית
EN
Tech News, Magazine & Review WordPress Theme 2017
  • עיקר החדשות
    מעבדי INTEL XEON 6. צילום יחצ

    אינטל ו-AWS  מטיסות את מהירות הזיכרון בענן פי 2.5

    ממשל טראמפ הופך להיות בעל המניות הגדול ביותר באינטל. איור: אבי בליזובסקי באמצעות IDEOGRAM AI

    ארה"ב רכשה 10% ממניות אינטל תמורת 9 מיליארד דולר במסגרת יוזמת הטכנולוגיה של טראמפ

    שבבים תוצרת ארצות הברית. אילוסטרציה: depositphotos.com

    אקונומיסט על השקעת הממשל באינטל: “סיליקון כל־אמריקני” הוא אשליה – שבבים אמריקניים יצליחו רק עם בעלות ברית

    ממשל טראמפ הופך להיות בעל המניות הגדול ביותר באינטל. איור: אבי בליזובסקי באמצעות IDEOGRAM AI

    ממשל טראמפ דורש מניות באינטל – וזו רק ההתחלה: התקדים עלול לחול גם על יצרניות שבבים נוספות

    לוגו של אינפיניון על מבנה בעמק הסיליקון. אילוסטרציה: depositphotos.com

    אינפיניאון השלימה את רכישת חטיבת ה-Automotive Ethernet של מארוול ב־2.5 מיליארד דולר

    יו"ר ומנכ"ל סופטבנק מאסיאיושי סאן. אילוסטרציה: depositphotos.com

    השינוי של Softbank או מדוע לכל הרוחות החליטה מעצמת התוכנה היפנית להשקיע 2 מילארד דולר באינטל?

    Trending Tags

    • בישראל
      שלוחת טאואר סמיקונדקטור בנתניה. צילום מתוך אתר החברה

      טאואר סמיקונדקטור ו-Xscape Photonics  מודיעות על פיתוח טכנולוגי פורץ דרך – שבב הלייזר הרב-גלי הראשון בתעשייה המיועד למרכזי נתונים מבוססי AI

      תמרה בקשט, מנכ"לית VisIC. צילום יחצ

      ד"ר תמרה בקשט בראיון ל-CHIPORTAL: "האינוורטר הוא הלב של הרכב החשמלי – ו־GaN הוא מה שמזרים בו את הדם"

      מייסדי Atero. קרדיט: עומר הכהן

      אקזיט תוך שנה: Crusoe רוכשת את Atero הישראלית בכ-150 מיליון דולר

      אבי בקל, מנכ"ל TriEye. צילום: דייויד גארב.

      ‏TriEye ו-LITEON מקדמות פתרונות חישה ותצלום SWIR לרובוטיקה ולרכב

      ניר צוק, מנכ"ל פאלו אלטו נטוורקס במפגש הסיליקון קלאב, אפריל 2022. צילום: שמואל אוסטר

      דרמה בפאלו אלטו נטוורקס: המייסד ניר צוק פורש. המיקוד עובר ל-AI ולזיהוי זהויות

      אריק קילמן מנכל טיאסגי. קרידט באדיבות החברה

      TSG מסכמת רבעון שיא: צמיחה דו־ספרתית ומיקוד בפתרונות ביטחוניים־אזרחיים

      Trending Tags

      • מדורים
        • אוטומוטיב
        • בינה מלאכותית (AI/ML)
        • בטחון, תעופה וחלל
        • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
        • ‫יצור (‪(FABs‬‬
        • ‫צב"ד‬
        • ‫שבבים‬
        • ‫רכיבים‬ (IOT)
        • ‫תוכנות משובצות‬
        • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
        • תקשורת מהירה
        • ‫‪FPGA‬‬
        • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
      • מאמרים ומחקרים
      • צ'יפסים
      • Chiportal Index
        • Search By Category
        • Search By ABC
      No Result
      View All Result
      Chiportal
      • עיקר החדשות
        מעבדי INTEL XEON 6. צילום יחצ

        אינטל ו-AWS  מטיסות את מהירות הזיכרון בענן פי 2.5

        ממשל טראמפ הופך להיות בעל המניות הגדול ביותר באינטל. איור: אבי בליזובסקי באמצעות IDEOGRAM AI

        ארה"ב רכשה 10% ממניות אינטל תמורת 9 מיליארד דולר במסגרת יוזמת הטכנולוגיה של טראמפ

        שבבים תוצרת ארצות הברית. אילוסטרציה: depositphotos.com

        אקונומיסט על השקעת הממשל באינטל: “סיליקון כל־אמריקני” הוא אשליה – שבבים אמריקניים יצליחו רק עם בעלות ברית

        ממשל טראמפ הופך להיות בעל המניות הגדול ביותר באינטל. איור: אבי בליזובסקי באמצעות IDEOGRAM AI

        ממשל טראמפ דורש מניות באינטל – וזו רק ההתחלה: התקדים עלול לחול גם על יצרניות שבבים נוספות

        לוגו של אינפיניון על מבנה בעמק הסיליקון. אילוסטרציה: depositphotos.com

        אינפיניאון השלימה את רכישת חטיבת ה-Automotive Ethernet של מארוול ב־2.5 מיליארד דולר

        יו"ר ומנכ"ל סופטבנק מאסיאיושי סאן. אילוסטרציה: depositphotos.com

        השינוי של Softbank או מדוע לכל הרוחות החליטה מעצמת התוכנה היפנית להשקיע 2 מילארד דולר באינטל?

        Trending Tags

        • בישראל
          שלוחת טאואר סמיקונדקטור בנתניה. צילום מתוך אתר החברה

          טאואר סמיקונדקטור ו-Xscape Photonics  מודיעות על פיתוח טכנולוגי פורץ דרך – שבב הלייזר הרב-גלי הראשון בתעשייה המיועד למרכזי נתונים מבוססי AI

          תמרה בקשט, מנכ"לית VisIC. צילום יחצ

          ד"ר תמרה בקשט בראיון ל-CHIPORTAL: "האינוורטר הוא הלב של הרכב החשמלי – ו־GaN הוא מה שמזרים בו את הדם"

          מייסדי Atero. קרדיט: עומר הכהן

          אקזיט תוך שנה: Crusoe רוכשת את Atero הישראלית בכ-150 מיליון דולר

          אבי בקל, מנכ"ל TriEye. צילום: דייויד גארב.

          ‏TriEye ו-LITEON מקדמות פתרונות חישה ותצלום SWIR לרובוטיקה ולרכב

          ניר צוק, מנכ"ל פאלו אלטו נטוורקס במפגש הסיליקון קלאב, אפריל 2022. צילום: שמואל אוסטר

          דרמה בפאלו אלטו נטוורקס: המייסד ניר צוק פורש. המיקוד עובר ל-AI ולזיהוי זהויות

          אריק קילמן מנכל טיאסגי. קרידט באדיבות החברה

          TSG מסכמת רבעון שיא: צמיחה דו־ספרתית ומיקוד בפתרונות ביטחוניים־אזרחיים

          Trending Tags

          • מדורים
            • אוטומוטיב
            • בינה מלאכותית (AI/ML)
            • בטחון, תעופה וחלל
            • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
            • ‫יצור (‪(FABs‬‬
            • ‫צב"ד‬
            • ‫שבבים‬
            • ‫רכיבים‬ (IOT)
            • ‫תוכנות משובצות‬
            • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
            • תקשורת מהירה
            • ‫‪FPGA‬‬
            • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
          • מאמרים ומחקרים
          • צ'יפסים
          • Chiportal Index
            • Search By Category
            • Search By ABC
          No Result
          View All Result
          Chiportal
          No Result
          View All Result

          בית מאמרים ומחקרים מחקרי שוק מכוניות ללא נהג כבר כאן אך הכבישים אינם מוכנים

          מכוניות ללא נהג כבר כאן אך הכבישים אינם מוכנים

          מאת מארק וילסון, אוניברסיטת מישיגן
          16 אפריל 2018
          in מאמרים ומחקרים, מחקרי שוק
          Tesla Autopilot Engaged in Model X 768x5761
          Share on FacebookShare on TwitterLinkedinWhastsapp

          מארק וילסון, פרופסור ומנהל התכנית לתכנון עירוני ואזורי, בית הספר לתכנון ובנייה, אוניברסיטת מישיגן, אומר שלמעבר למכוניות אוטונומיות תהיה השלכה על חיינו, כמו שהיתה לאינטנרט, ועל הערים כמו שהיתה למעבר מכרכרות למכוניות וקורא להקדים תכנון למכה

           מערכת נהיגה אוטונומית מדרגה 2 משולבת במכונית טסלה מדגם X. דרגה 2 משמעותה יכולת ניווט אוטונומי מוגבלת, בכבישים מהירים ועם פיקוח אנושי צמוד. מתוך ויקיפדיה

          מארק וילסון, פרופסור ומנהל התכנית לתכנון עירוני ואזורי, בית הספר לתכנון ובנייה, אוניברסיטת מישיגן, אומר שלמעבר למכוניות אוטונומיות תהיה השלכה על חיינו, כמו שהיתה לאינטנרט, ועל הערים כמו שהיתה למעבר מכרכרות למכוניות וקורא להקדים תכנון למכה.

          מערכת נהיגה אוטונומית מדרגה 2 משולבת במכונית טסלה מדגם X. דרגה 2 משמעותה יכולת ניווט אוטונומי מוגבלת, בכבישים מהירים ועם פיקוח אנושי צמוד. מתוך ויקיפדיה
          מותה של אישה שנפגעה על ידי מכונית אובר שהיתה בניסוי נסיעה ללא נהג אנושי לא מכבר, ואירוע בו התרסקה מכונית טסלה מודל S שעלתה באש בקלבר סיטי, קליפורניה, בינואר 2018. כאשר ידיו של הנהג שנמצא שם למנוע מקרים כאלה לא היו על ההגה, משום שהוא הניח למכונית לבצע חלק מהנהיגה , כיצד מקרים אלה עשויים לשנות את הדיון על המכוניות האוטונומיות. ההרוגים הטראגיים הללו מעלים תהיות בנוגע לשאלה האם אנשים וערים יהיו מוכנים כאשר טכנולוגיה חדשה זו תעבור מבדיקות ביתא להשקה מלאה.

          בתור מתכנן עירוני אשר ניתח כיצד הטכנולוגיה משפיעה על ערים, אני מאמין כי כלי רכב נהיגה ישנו את כל מה שזז וגם את הנוף הנייח באופן משמעותי. עד כה, הציבור וממשלות בכל הרמות הקדישו פחות מדי תשומת לב לשאלה כיצד המעבר למכוניות הנוהגות בעצמם ישנה את הקהילות העירוניות, הפרבריות והכפריות.

          כלי רכב ללא נהג קרובים יותר ממה שחושבים. ג'נרל מוטורס , למשל, מתכננת להתחיל לייצר דגמי מכוניות אוטונומיות לשוק שיתוף כלי רכב כבר ב -2019. אבל המודעות הציבורית וחינוך הצרכנים ייקחו הרבה יותר זמן , אולי עשרות שנים. זה יהיה תלוי ברמת הבטיחות של המכוניות, בתוספת הזמן הדרוש כדי ליישם שינויים משפטיים ופוליטיים כמו חקיקת חוקים מקומיים המסדירים את השימוש במכוניות לנהיגה עצמית.

          שינוי זה דורש מכל יצרני הרכב, הצרכנים, המבטחים, המתכננים ופקידים בכל רמות הממשל לעבוד יחד ולהיות היוזמים של הסדרת השינוי הטכנולוגי במקום לחכות עד שהוא יקרה ולעשות משהו ברגע האחרון. עכשיו זה הזמן לחינוך, דיון ותכנון מחושב.
          שינוי זה שווה בעוצמתו למה שהתרחש כאשר מכוניות החליפו את הסוסים והאינטרנט זכה לתנופה. בשני המקרים הטכנולוגיה הטכנולוגיה שינתה את האופן שבו אנשים חיים, עובדים ונעים. וההשתנות התרחשה לפני שהציבור או הממשלות היו מוכנים.

          כאשר האינטרנט הראשון הפך פופולרי בשנות ה -90, כמה אנשים – אם בכלל – ניבאו את השינויים החברתיים והתנהגותיים שהביא עימו?.

          כמו כן, הופעתה של תחבורה ממונעת לפני יותר ממאה שנה שינה לחלוטין ערים, עיירות ופרברים. החלפת סוסים במנוע הבעירה הפנימית דרשה דרכים רחבות יותר, טובות יותר ואת ההמצאה והתפשטות של רמזורים, תחנות דלק, סוכנויות רכב, מגרשי חניה ציבוריים ומוסכים פרטיים. ממשלות היו צריכות להסדיר מי יכול לנהוג ואילו כלי רכב היו ראויים לעלות על הכבישים.

          נסיעה במכוניות ללא נהג תידרש לתשתית חדשה ולחוקים משום שהיא משנה את היוממות ואת דפוסי הנסיעה בדרכים שרק מתחילים לתפוס כיום. התוצאות יכולות להיות חיוביות או שליליות.

          באופן אידיאלי, כלי רכב אוטונומיים יקלו על אנשים שאינם יכולים לנהוג מכל סיבה שהיא. כלי רכב אלה יבטיחו יוממות וטיולים יעילים לכל אדם אחר.
          בנוסף, הם יכולים להפוך את הכבישים לבטוחים יותר. כמעט 6,000 הולכי רגל אמריקאים ויותר מ-37,000 נהגים ונוסעים מתים בתאונות דרכים מדי שנה. למרות שני ההרוגים האחרונים הקשורים לנהיגה אוטונומית, סביר להניח כי מספר זה יהיה נמוך יותר ללא אנשים במושב הנהג .
          אם הם יביאו לעידוד שיתוף נסיעות התנועה עשויה לשכך והזיהום עשוי לפחת, גם כמות הקרקע התפוסה כיום על ידי כבישים ומגרשי חניה יוכלו להתכווץ. יותר בתים ועסקים יסתפקו במוסכים ביתיים (הנפוצים מאוד בארה"ב הפרברית), ורמפות כניסה יעברו שינויי ייעוד. גם זיהום האוויר יפחת משום שרוב הסיכויים הם שכלי רכב אוטונומיים יפעלו על חשמל ולא על בנזין או דיזל, וייצור החשמל ייעשה יותר ויותר מאנרגית רוח ואנרגית השמש. רק חישבו מה הקהילה המקומית שלכם תוכל להרוויח – מדרכות רחבות יותר, מסלולי אופניים וריצה ומרחב ירוק נוסף. אין פלא שמתכננים עירוניים כבר בודקים את האפשרויות.

          תוצאות בלתי צפויות
          עם זאת, לטכנולוגיה זו עשויה להיות חסרונות רציניים . מה אם כלי רכב אוטונומיים ייסעו על ריק במקום לחנות? זה יגביר את הצפיפות ולא יפחית אותה. השימוש בתחבורה הציבורית עלול לרדת אם לנוסעים יהיה את החופש לעשות מה שהם רוצים עם כלי הרכב שלהם. אם הם הופכים לסובלניים יותר לטיולים ארוכים יותר לעבודה, מכוניות ללא נהגים עלולים להגביר את העומס.

          האמת היא שאף אחד לא יודע למה לצפות. בעוד מהנדסים מפתחים את הטכנולוגיה במשך עשרות שנים, מדענים, פוליטיקאים ואנשי ממשל החלו רק לאחרונה להתמודד עם ההשלכות שלה . ודעת הקהל והמעורבות הציבורית עדיין לא נשמעו במלוא עוצמתם. .

          השארת הכל לכוחות השוק ולגחמות הצרכנים עלולה ליצור יותר בעיות מאשר כלי הרכב האוטונומיים יוכלו לפתור. בגלל זה אני מאמין שצריך להתחשב בהיבט ה התכנוני של המעבר למכוניות ללא נהג.

          לכתבה במהדורה האמריקנית של אתר The Conversation המתפרסמת תחת רישיון Creative Common

          {loadposition content-related}
          מארק וילסון, אוניברסיטת מישיגן

          מארק וילסון, אוניברסיטת מישיגן

          נוספים מאמרים

          אדם שמוס. צילום: גילי יעקב
          בינה מלאכותית (AI/ML)

          הקאמבק הגדול של השיחה הטלפונית

          כיתוב תמונה: חוקרים מ-TUM, מפרינסטון ומוצרי Google Quantum AI השתמשו במחשב קוונטי כדי לדמות את האינטראקציות המורכבות שמתוארות בתיאוריות כיול – המסגרות המתמטיות מאחורי הכוחות היסודיים של הטבע. המחשב הקוונטי של גוגל. קרדיט: יחצ
          מיחשוב קוונטי

          מהם חוקי היקום? המחשב הקוונטי של גוגל מגלה

          פולסי לייזר מחוללים שינויים אלקטרוניים בסולם קופראט, ויוצרים מצבים קוונטיים ממושכים שנמשכים בערך פי אלף מהרגיל. קרדיט: בראד בקסלי / Part to Whole
          מיחשוב קוונטי

          הקפאת זמן קוונטית: לייזרים מקבעים מצבים קוונטיים פי אלף יותר זמן

          מיחשוב קוונטי. אילוסטרציה: depositphotos.com
          מיחשוב קוונטי

          קרן לייזר אחת מגנה על אטומים מפני אובדן מידע

          הפוסט הבא

          הסטרטאפ הישראלי שהולך לשנות את עולם השבבים

          כתיבת תגובה לבטל

          האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

          • הידיעות הנקראות ביותר
          • מאמרים פופולאריים

          הידיעות הנקראות ביותר

          • סופטבנק תשקיע 2 מיליארד דולר באינטל
          • Cadence ו-NVIDIA הופכות את ניתוח ההספק ב-AI לעניין…
          • ממשל טראמפ דורש מניות באינטל – וזו רק ההתחלה: התקדים…
          • אינפיניאון השלימה את רכישת חטיבת ה-Automotive…
          • השינוי של Softbank או מדוע לכל הרוחות החליטה מעצמת…

          מאמרים פופולאריים

          • מסטארטאפ ניישן לסמיקונדקטור ניישן: כיצד הפכה ישראל…
          • היתרון הישראלי בסכסוך האיראני – לוחמה מדויקת…
          • ענבר דג – דג נדיר בתעשיית השבבים
          • אתגרי תכנון שבבים ב – 1.8 ננומטר
          • מקרה קלרנה : האם הרומן עם הבינה מלאכותית הסתיים בבגידה?

          השותפים שלנו

          לוגו TSMC
          לוגו TSMC

          לחצו למשרות פנויות בהייטק

          כנסים ואירועים

          כנסים ואירועים

          כנס ChipEx2025 יערך ב-13-14 במאי, 2025. הכנס מיועד לכל העוסקים בתעשיית הסמיקונדקטור  כולל מהנדסים, מומחים מקצועיים ובכירים.

          לחץ לפרטים

          הרשמה לניוזלטר של ChiPortal

          הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו


            • פרסם אצלנו
            • עיקר החדשות
            • הצטרפות לניוזלטר
            • בישראל
            • צור קשר
            • צ'יפסים
            • Chiportal Index
            • TapeOut Magazine
            • אודות
            • מאמרים ומחקרים
            • תנאי שימוש
            • כנסים
            • אוטומוטיב
            • בינה מלאכותית
            • בטחון, תעופה וחלל
            • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
            • ‫יצור (‪(FABs‬‬
            • ‫צב"ד‬
            • ‫רכיבים‬ (IOT)
            • ‫שבבים‬
            • ‫תוכנות משובצות‬
            • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
            • ‫‪FPGA‬‬
            • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬

            השותפים שלנו

            כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

            דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

            No Result
            View All Result
            • עיקר החדשות
            • בישראל
            • מדורים
              • אוטומוטיב
              • בינה מלאכותית (AI/ML)
              • בטחון, תעופה וחלל
              • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
              • ‫יצור (‪(FABs‬‬
              • ‫צב"ד‬
              • ‫שבבים‬
              • ‫רכיבים‬ (IoT)
              • ‫תוכנות משובצות‬
              • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
              • ‫‪FPGA‬‬
              • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
              • תקשורת מהירה
            • מאמרים ומחקרים
            • צ'יפסים
            • כנסים
            • Chiportal Index
              • אינדקס חברות – קטגוריות
              • אינדקס חברות A-Z
            • אודות
            • הצטרפות לניוזלטר
            • TapeOut Magazine
            • צור קשר
            • ChipEx
            • סיליקון קלאב

            כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

            דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

            דילוג לתוכן
            פתח סרגל נגישות כלי נגישות

            כלי נגישות

            • הגדל טקסטהגדל טקסט
            • הקטן טקסטהקטן טקסט
            • גווני אפורגווני אפור
            • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
            • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
            • רקע בהיררקע בהיר
            • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
            • פונט קריאפונט קריא
            • איפוס איפוס