רוצים לדעת מה קורה בשוק השבבים והתקשורת בישראל? רוצים לדעת מי החברה "החמה" שכדאי להשקיע בה? תשאלו את אביגדור! כן, הכוונה לאביגדור וילנץ ואם תבדקו איפה השקיע לאחרונה תגלו (בין השאר – יש כאלה שעדיין אסור לגלות) את חברת DustPhotonics.
כמו במקרים רבים אחרים אביגדור נמצא בחברות החדשות והמבטיחות של שוק השבבים הישראלי וגם במקרה של DustPhotonics הגיע לשם לפני כולם ביחד עם שותפו צבי לימון. דאסטפוטוניקס הוקמה בראשית 2017 כדי לתת פתרונות חדישים יותר למרכזי המידע ההולכים ונעשים צמאים למשאבי מיחשוב רבים יותר ולתקשורת רחבת פס מהירה יותר. ביחד עם הצורך לביצועים מהירים ויכולת עיבוד גבוהה מאד אל לנו לשכוח את עלות רכיבי התקשורת וכאן בדיוק נכנסת דאסטפוטוניקס למשחק.
החברה הממומקמת הרחק ממרכזי ההייטק של תל אביב, הרצליה והסביבה קבעה את מושבה במודיעין ומשם היא מפתחת ומייצרת משדרי תקשורת רבי עוצמה לשווקי הדטה סנטר המבוססים על תקשורת אופטית המצליחה להעביר נתונים במהיריות של עד 400Gbps. קוו מוצרי החברה המורכב ממשדרים מקורים וכבלים יעודים מבוסס על טכנולוגית AuraDP החדשנית והיחודית שפותחה על ידי החברה ופותרת את הבעיות המסורתיות של תקשורת אופטית תוך שהיא מאפשרת העברת מידע במהירויות סופר גבוהות, עליות הפעלה נמוכות ושמירה על אמינות מירבית.
החברה הוקמה ע"י בן רובוביץ' (מנכ"ל) , לשעבר מנהל קבוצת ה- signal integrity של מלאנוקס ומנהל מרכז פיתוח מוצרי אלקרו אופטיקה של אמפנול (Amphenol TCS ) בישראל, ד"ר קובי השרוני ((CTO, לשעבר מנהל קבוצת האלקטרואופטיקה בחברת Compass Networks ואמיר גרון (סמנכ"ל פיתוח) , מומחה מכניקה עם נסיון עשיר מחברות כגון אינדיגו, קיארו, ו – Compass Networks.
לפי תחזיות אנלסיטים השוק לתקשורת במהירוות 400 Gbps יגיע בתוך 3 שנים להיקף של 2 מילארד דולר בשנה ונראה כי דאסטפוטוניקס נכנסה לשוק בזמן כדי לתפוס נתח מכובד משוק זה. אמנם החברה כבר הכריזה על מוצריה הראשונים במרץ 2018 אך כעת נראה שהיא עוברת ליצור המוני ובמקביל מפתחת את קוו המוצרים הבא הצפוי להגיע לביצועים של Gbps 800.
בימים אלה השלימה החברה גיוס בסך 25 מליון דולר מאינטל קפיטל, אביגדור וילץ וקרן ההשקעות האמריקאית WRVI. הכסף שגויס יאפשר לחברה לפתח את הדורות הבאים של מוצריה תוך שיפור ביצועים והגדלת מרחקי שידור הנתונים. כמו כן, כספי הגיוס ישמשו את דאסטפוטוניקס כדי להגיע לשווקים נוספים, להרחיב את צוות הפיתוח, המכירות, והתמיכה בלקוחות תוך שיפור קווי הייצור והקטנת עליות המוצרים הסופים.
{loadposition content-related} |