מנכ"ל יצרנית המטוסים EADS טום אנדרס: לא יכול להיות שהטכנולוגיה במטוסים תפגר בשלושים שנה אחרי הטלפונים של הנוסעים * אנדרס היה הנואם המרכזי מטעם התעשיה – כלקוח גדול של IT בפתיחת תערוכת סביט בהנובר הערב. לדבריו, תהליך הכנת השבבים למטוסים ארוך מדי.
תום אנדרס. מתוך ויקיפדיה |
דרישות הבטיחות הגבוהות מאטות את קצב הכנסת פיתוחי ה-IT לענף התעופה, מחזור החיים של המוצרים בתעשיית התעופה בת תשעים השנה חייב לעבור שינוי.
רכב הייטקי שיסע על מאדים ב-2018 מטעם סוכנות החלל האירופית יופעל בטכנולוגיה של סוףה מאה העשרים. בהיבט זה, אפילו קונסולות המשחקים והטלפונים של הנוסעים מקדימים ועדיפים טכנולוגית עליהם. זו הייתה ההשוואה שנקט בה טום אנדרס, מנכ"ל יצרנית המטוסים EADS, בטקס הפתיחה של תערוכת סביט בהנובר.
אנדרס הציג את בריג'יט, רכב מאדים עתידני שהחברה הבת של EADS – אסטריום בונה ביחד עם סוכנות החלל האירופית (ESA), ואשר דגם שלה הוצג על הבמה ושימש אחר כך גם תפאורה ללחיצה על כפתור ההזנקה דל התערוכה בידי קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, נשיא פולין דולנד טוסק ואנדרס עצמו.
למרות שהפלא הטכנולוגי הזה יכול לא רק לטפס על סלעים אלא גם לחפור חורים באדמת מאדים, אלא גם להחלליט לבד באיזו דרך לנוע על פני מאדים, המעבדים שלו נבנו בשנות התשעים של המאה ה-20.
אנדרס העיר על כך שפער החדשנות בין תעשיית ה-IT ותעשיות הייצור שוכן בתוך מחזור החיים של המוצרים. "כאשר בריג'יט תיסע על מאדים ב-2018, ביצועי המחשבים ישולשו לעומת המצב היום" אמר אנדרס. "עד לאותו המועד המחשב שלה יהיה בן שלושים שנה."
לדברי אנדרס, תעשיית ה-IT איפשרה לתעשיית התעופה כיום להיות בטוחה וירוקה יותר. אך אם תעשיית הייצור היתה קובעת את קצב ההתפתחות בתחום המיקרו בקרים והתוכנה, בין היתר, אזי התפקידים היו מתהפכים היום. תעשיית ה-IT, בפרט זו הצרכנית, היא כיום הקובעת את הסטנדרטים, כאשר החדשנות בתעשיה זו פותחת קווי מוצרים והזדמנויות במגזרים אחרים.
"מרגע תחילת עבודת המחקר על הפיתוח הראשוני, כל מחזור חיי השירות של מטוס הנבנה היום יכול להמשך 90 שנה. פיתוח תוכנה חדשה למטוס עולה יותר מ-10 מיליארד יורו מהיום הראשון עד היום האחרון. כ-3 מיליון רכיבים צריכים לעבוד באופן מושלם משום שחייהם של למעלה מ-3 מיליארד בני אדם בשנה תלויים בתאימות לתקני הבטיחות. זה מה שמבדל את תעשיית התעופה ממגזרים שהמודלים שלהם משתנים חדשות לבקרים.
כיום, כאשר רשויות הפיקוח מספקות רישוי לסוג חדש של מטוס, כל רכיבי התוכנה מוקפאים ברמת הטכנולוגיה של אותה העת, דבר שעושה את התוכנה מיושנת עד שחברות התעופה מכניסות את המטוס לפעילות. "בנוסף לכ-200 מיליון יורו המושקעים במערכות IT בסוג חדש של מטוס, עוד עלויות לא מעטות מוקדשות לתחזוקה, כאשר אנו דנים עם מערכות מיושנות מלכתחילה."
אנדרס קורא למהפכה בתהליך החדשנות, בלילגרום נזק לתעשיה. "אנו נדרשים הלגדיל את מהירות החדשנות, בלי להתפשר על בטיחות" אמר.
אנדרס קרא לשיתוף פעולה חוצה תעשיות במטרה לסגור את פער החדשנות. {loadposition content-related}