מזאווי אמר את הדברים במפגש מועדון השבבים הישראלי שהתקיים בת"א בסוף ספטמבר ואשר עסק באפשרויות ההייטק בגליל
|
ג'מיל מזאווי, מנכ"ל אופטימה בכנס מועדון השבבים הישראלי, ספטמבר 2016. צילום: שמואל אוסטר |
כולם מחפשים היום מהנדסים ערביים, אך עדיין חסרים יזמים במגזר שיפתחו סטארטאפים המבוססים על הרעיונות שלהם עצמם. כך אומר ג'מיל מזאווי, מנכ"ל אופטימה, חברת סטארטאפ המפתחת מערכת לבדיקת אמינות תכנון שבבים.
מזאווי אמר את הדברים במפגש מועדון השבבים הישראלי שהתקיים בת"א בסוף ספטמבר ואשר עסק באפשרויות ההייטק בגליל.
מזאווי הוא חבר בפורום הסטאטאפים של נצרת (NDF Nazareth Startup Forum) המאגד 17 חברות סטארטאפ בשלות שכבר הצליחו לבצע גיוס מסויים. "במקרה של אופטימה – שני מיליון דולר מהמדען הראשי – מהתוכנית לקידום יזמות הייטק במגזר הערבי ועוד חצי מיליון ממקורות אחרים."
מזאווי, יליד נצרת, ובוגר הטכניון עומד כאמור בראש אופטימה – חברה המתמחה בשבבים למשימות קריטיות. "אם טלפון מפסיק לעבוד לא קורה כלום אבל שבב שנוהג ברכב הוא קריטי וכל הפסקה אפילו לשבריר שניה עלולה לגרום לתאונה. התמזל מזלנו ותחום הרכב התחמם והיינו מוכנים עם טכנולוגיה מתאימה בדיוק עבורו. אנחנו בודקים אם השבב תוכנן מספיק טוב והוא אמין או לא.
"יש לנו שבב עם מיליוני טרנזיסטורים, וצריך לעשות סימולציה על כל טרנזיסטור. אפשר לפתור את זה על ידי חוות שרתים או לבדוק אחד לאלף הם. אנחנו מקצרים את משך זמן הסימולציה לשלוש דקות, והכל בזכות תוכנה שנמצאת אצל המתכנן, שאומרת לו היכן צריך לשפר והאם התכנון שלו מספיק טוב או לא בתוך ימים ולא בתוך חודשים או שנים. קצב הבדיקה מהיר יותר פי 100 אלף ממה שיש בשוק היום."
"החברה מעסיקה 11 עובדים, יש לה פטנט מאושר אחד וארבעה בדרך. שוק הרכב הוא שוק חם בלשון המעטה. הרכב האוטונומי הרבה יותר קרוב ממה שחושבים – ב-2020-22 כבר יהיו מכוניות אוטונומיות בייצור סדרתי לשימוש רגיל. צריך לצייד אותו בחיישנים כדוגמת אלה של מובילאיי, כוח מיחשוב כדוגמת NVIDIA אינטל וסיוה. כולם מתחרים על המחשב שינתח את המידע מכל החיישנים וינהג ברכב בהספק מינימלי, אנחנו נמצאים בעין הסערה כדי לעזור להם לקצר את זמן הפיתוח."
{loadposition content-related} |