IBM משיקה בכנס THINK בלאס וגאס את הדור החדש של העוזרים החכמים – Watson Assistant – הניתן לשילוב בכל חפץ או שירות. הוא יוזם בעצמו, בשיחה טבעית, ביצוע פעולות ומספק מידע על בסיס העדפות המשתמש ואורח חייו, בעזרת בינה מלאכותית ולמידת מכונה *את הפיתוח הוביל גבי זודיק, דירקטור עולמי לטכנולוגיות IOT במעבדת המחקר של IBM בחיפה
סמליל המעבדה המשותפת ל-IBM ול-MIT לחקר התבונה המלאכותית |
חושפת היום (20.3) את Watson Assistant – עוזר חכם ראשון מסוגו בתעשייה, המשלב בין בינה מלאכותית, תשתיות ענן, ו"האינטרנט של הדברים" (IoT), שיודע לחזות את הצרכים של המשתמש, להציג המלצות יזומות ולספק חוויית משתמש מותאמת אישית. את הפיתוח הוביל גבי זודיק, דירקטור עולמי לטכנולוגיות IOT במעבדת המחקר של IBM בחיפה
Watson Assistant ניתן לשימוש בכל סביבה, חפץ או שירות: מכונית, חדר מלון, חנות קמעונאית, חדר ישיבות ועוד – תוך שהוא מציע רמה חדשה של חוויית משתמש בעבודה, בבית ובנסיעות. הוא משלב הבנה עמוקה של העדפות המשתמש והמאפיינים המיוחדים לו יחד עם משתנים תלויי הקשר דוגמת מיקום, השעה ביממה, מזג האוויר ועוד.
העוזרים הדיגיטליים שהיו זמינים עד עתה אמנם השפיעו על היבטים שונים ומגוונים של פעילות היום-יום של המשתמשים – החל משליטה בתאורה או מערכת השמע ועד לדיווח על תחזית מזג האוויר – אלא שהם לא למדו להכיר לעומק את המשתמשים, ובעיקר לא יועדו להשתלב בפעילות עסקית-ארגונית או עולם ה"אינטרנט של הדברים". Watson Assistant לעומת זאת, יודע להפיק תובנות מכל אינטראקציה אותה הוא מנהל באופן המאפשר לו לחזות באופן יזום את הצרכים של המשתמש, במסגרת אורח חייו ושגרת יומו, ולספק לו חוויית VIP מותאמת אישית.
כך, למשל, מסייע אישי המשולב במכונית ימליץ בפני הנהג הנמצא בדרך מהעבודה הביתה לעצור ברשת מזון המועדפת עליו על מנת לרכוש מוצרים לארוחת הערב: זאת, על בסיס מידע הנגזר מאינטראקציות קודמות, דפוסי קניות, הזמנות מקוונות וכן הלאה. בניגוד למסייעים אישיים מדורות קודמים, שם מצופה מהמשתמש להיות מי שיוזם את השיחה ופונה אל המערכת בבקשה להמלצות או להנחיות – יודע Watson Assistant ליזום את השיחה, בזמן ובהקשר הנכון, תוך התאמת הנושא והצגת המלצות התפורות למידותיו של המשתמש.
מערכת Watson Assistant של IBM לא תוכננה רק על מנת לעמוד במקום מסוים בבית או במשרד. היא אינה מגיבה רק לפקודה של המשתמש, ואינה מסתפקת בהצעת מידע בסיסי בלבד, הזמין לציבור. ניתן לגשת אל המערכת הזאת ולנהל אינטראקציה בדיבור או בכתב – תוך שהמערכת לומדת בהתמדה להכיר טוב יותר את האדם המשתמש בה, בונה תובנות מקיפות אודותיו ומסייעת בסיפוק צרכיו והגברת שביעות רצונו.
Watson Assistant מוצע באמצעות הענן של IBM באופן המאפשר לשלב אותו אל תוך מגוון רחב וחדש של יישומים ייעודיים לתחומים שונים. שניים מהיישומים האלה כבר תוכננו לעומק ומיועדים לתעשיות הרכב ולתחום המלונאות והאירוח. חברות הפועלות במגזרים האלה יכולות למתג את השירות תחת שם המותג שלהן ולהציעו ללקוחות. כך, למשל, יכולים יצרני רכב להציע מסייע חכם במכוניות שלהן ומלונות יכולים להציע לאורחים מסייע המלווה אותם ומשפר את חוויית האירוח.
מערכות Watson Assistant במגזרים אחרים מאפשרות לחברות, ארגונים וגופים פיננסיים לבנות סוגים שונים של יכולות ניהול שיחה, המותאמים לעסקיהם ולתחום הפעילות שלהם. הכישורים והיכולות של המערכת נשענים על סל רחב של שירותים שכבר מוצעים בסביבת ווטסון, כולל שירותי ניהול שיחה, המרת דיבור לטקסט והמרת טקסט לדיבור –על מנת ליצור חוויה מקיפה יותר.
"אנשים רוצים שהעוזר האישי שלהם יוכל לעשות בשבילם יותר מאשר להשיב על שאלות או לבצע קניות ברשת. הם מצפים לתובנות עמוקות יותר שהם אינם יכולים לגבש לבדם בגלל המורכבות והצורך במידע ממקורות שונים שצריך להתחשב בהם", מסביר גבי זודיק, דירקטור עולמי לטכנולוגיות IOT במעבדת המחקר של IBM בחיפה, וסמנכ"ל טכנולוגיות ומנהל פיתוח של מעבדות ווטסון לתחום הצרכני. "Watson assistant שעובד ברקע באופן קבוע לוקח בחשבון מיליוני פריטי מידע, אירועים ומצבים אפשריים שעשויים להשפיע עלינו – וכל העת מביט קדימה כדי לעזור לנו להתגבר על מכשולים ולהפוך את חיינו לקלים יותר".
{loadposition content-related} |