לדברי ג'ורג' סקאליס, נשיא SIA, ההערכה היא שצמיחה חזקה בסין, וביקוש לטלפונים סלולארים ולמחשבים במדינות מתפתחות יניעו גידול דו ספרתי במכירות השבבים בשנת 2010
קצת טקסט על התמונה קצת טקסט על התמונה קצת טקסט על התמונה |
איגוד תעשיית המוליכים למחצה (SIA) דיווח כי מכירות השבבים ברחבי העולם בחודש מרץ היסתכמו ב-23.1 מיליארד דולר, גידול של 4.6% לעומת מכירות של 22 מיליארד בפברואר. לעומת מרץ 2009 גדלו המכירות ב-58.3% (בחודש מרץ 2009 מכרו יצרני השבבים את מוצריהם בשווי כולל של 14.6 מיליארד דולרים. הרבעון הראשון של שנת 2009 סימן את נקודת השפל במכירות המוליכים למחצה במהלך המיתון הכלכלי.
בסך הכל מכירות הרבעון הראשון של 2010 הסתכמו ב-69.2 מיליארד דולרים לעומת 43.7 מיליארד ברבעון הראשון של 2009. כל נתוני המכירות החודשיים הם ממוצע נע של שלושה חודשים עוקבים.
"המכירות הגלובליות של המוליכים למחצה קבעו שיא חדש לחודש מרץ והם גם שניים רק למכירות השיא שדווחו בחודש נובמבר 2007," אמר נשיא SIA ג 'ורג סקאליס. . "הביקוש הבריא מהשווקים הצומחים, יחד עם רכישה למלאי של שרשרת האספקה שמרכיביה חוזרים לרמות מלאי נורמליות תרמו לצמיחה ברבעון הראשון. בעוד אנו מצפים כי מכירות 2010 ימכשיכו להיות חזקים, יש לצפות לשיעורים מתונים יותר של צמיחה בהשוואה משנה לשנה, לאור ההתאוששות בענף שהחלה במחצית השנייה של 2009.
המפעלים ויצרני הציוד המשולב מאיצים את יכולת הייצור כדי להעלות את ההיצע לרמות הדומות לאלו של הביקושים הצפויים. איננו צופים בעיות בטווח הקצר ברמות המלאי או בקיבולת הייצור זאת בזכות הביקוש הגואה ליחידות בשווקי מפתח של ציוד קצה. המיחשוב והתקשורת, שביחד היו אחראים למעלה מ-60% מהדרישה הגלובלית לשבבים, מראים צמיחה בריאה במונחי יחידות. מכירות המחשבים האישיים צפויות לצמוח ב-15-20% ובמכשירי הקצה הסלולארים צפוי גידול חד ספרתי גבוה.
"התוצאות הנוכחיות משקפות שיפור במכירות במגוון של פלחי שוק, לרבות המגזר הארגוני שבו ההתאוששות איטית יותר מאשר בסקטור הצרכני. צמיחה כלכלית בריאה בסין וביקוש גובר למחשבים וטלפונים סלולריים בכלכלות המתפתתחות היו התורמים העיקריים לצמיחה ברבעון הראשון. המשך הצמיחה של תעשיית המוליכים למחצה קשור גם המשך ההתאוששות הכלכלית הגלובלית. אנחנו נשארים באופטימיות זהירה, כי המכירות הגלובליות יציגו צמיחה דו ספרתית בשנת 2010 ", סיכם סקאליס.
{loadposition content-related} |