חברת טסלה הכריזה השבוע על גרסה חדשה למכונית חצי אוטונומית שפותחה בשיתוףעם מובילאיי. מכונית זו תוכל לנהוג את עצמה בלא התערבות הנהג בחלק מהזמן
חברת טסלה הכריזה השבוע על גרסה חדשה למכונית חצי אוטונומית שפותחה בשיתוףעם מובילאיי. מכונית זו תוכל לנהוג את עצמה בלא התערבות הנהג בחלק מהזמן.
המערכת, שמצוידת בחיישנים, רדאר קולי ומצלמות, מסוגלת לאתר מכוניות אחרות, הולכי רגל ומכשולים בכביש, וכן מזהה רמזורים ותמרורים. היא מאפשרת שמירת מרחק נכונה, ניווט אוטומטי בכביש ויכולה להעביר את הרכב נתיב בתנועה עירונית ולעבור צומת לא מרומזר. ביום שישי חשף מנכ"ל ומייסד טסלה, אילון מאסק, שתי פונקציות חדשות ופורצות דרך: נהיגה אוטונומית למרחקים ארוכים בכביש מהיר, ללא כל התערבות של הנהג, וחנייה במקביל למדרכה. עם זאת, המערכת אינה נטולת חולשות – היא לא יכולה לסייע בניווט בפקקים ועומסי תנועה, ומתאפשר לה לעבור נתיב רק כאשר הנהג לוחץ על כפתור האיתות.
בהרצאה שנתן מנכ"ל מובילאיי, פרופ' אמנון שעשוע במסגרת מועדון השבבים ב-6 ביולי 2015, אמר כי בשלב ראשון מדובר במערכת עזר לנהג אך "בעוד כ-5-10 שנים נוכל לקחת את הטכנולוגיה שלב אחד גבוה יותר ולנתק את הנהג בכלל. השינוי הזה דורש שיפור של כמה טכנולוגיות. זה לא מדע בדיוני – אפשר לדמיין מכוניות ראשונות שנוסעות לגמרי באורח אוטונומי. הדבר ישנה את פני תעשיית הרכב אבל גם מעבר לכך, את הדרך שבה אנו רוכשים כלי רכב. אולי לא נצטרך לרכוש יותר מדי מכוניות שיעמדו ריקות. הרכב יכול לקחת אותי לעבודה, יחזור הביתה ויקח את אשתי. תהיה לכך השלכה גם על צריכת הדלק משום שכאשר המכוניות יהיו אוטונומיות, תידרש פחות הגנה פסיבית השוקלת ולפיכך גם גורמת להעלאת צריכת הדלק".
{loadposition content-related} |