• אודות
  • כנסים ואירועים
  • צור קשר
  • הצטרפות לניוזלטר
  • TapeOut Magazine
  • ChipEx
  • סיליקון קלאב
  • Jobs
מבית
EN
Tech News, Magazine & Review WordPress Theme 2017
  • עיקר החדשות
    הלוגואים של אינטל וטאואר. באדיבות אינטל

    טאואר סמיקונדקטור מדווחת על מכירות שיא ברבעון הראשון: 421 מיליון דולר; נמנעת מתחזיות בעקבות תהליך הרכישה ע”י אינטל

    מימין לשמאל, מנכ"ל ASG שלמה גרדמן, שלומית וייס, יו"ר הכנס פרופ' רן גנוסר ונשיא סמי אירופה לת' אלטימימה. צילום: איילת גרדמן

    שלומית וייס – האישה הראשונה שזוכה באות מנהיגת תעשיית השבבים

    מכונית אוטונומית. אילוסטרציה: depositphotos.com

    יצרני הרכב על פרשת דרכים בתחום החיישנים לכלי רכב אוטונומיים

    אקסל פישר, סגן נשיא סמסונג פאונדריז ומנהל הפעילות באירופה בכנס ChipEx2022. צילום: ניב קנטור

    ChipEx2022: “נשארו מעט מאוד ספקים של שירותי ייצור מתקדם של שבבים, זו אחריות גדולה מאוד”

    חברת ג'נרל מוטורס הציגה ביתן וירטואלי בכנס CES 2022. צילום יחצ

    ג’נרל מוטורס מודיעה על שיתוף פעולה עם חברת Red Hat

    מנכ"ל אפל ישראל רוני פרידמן בכנס ChipEx2022. צילום: ניב קנטור

    רוני פרידמן מנכ”ל אפל ישראל: היעילות האנרגטית היא ה”דת” של אפל

    Trending Tags

    • בישראל
      מייסדי Classiq משמאל לימין - ד"ר יהודה נוה, אמיר נוה, ניר מינרבי. צילום - אייל טואג

      Classiq מצרפת כמשקיעים את בנק HSBC קרן NTT ו-Neva SGR ומגדילה סבב הגיוס ל-36 מ’ ד’

      מה המשותף לאפל, גוגל, פייסבוק, סמסונג אינטל וסוני?

      מה המשותף לאפל, גוגל, פייסבוק, סמסונג אינטל וסוני?

      מימין לשמאל, מנכ"ל ASG שלמה גרדמן, אייל דגן, יו"ר הכנס פרופ' רן גנוסר ונשיא סמי אירופה לת' אלטימימה. צילום: איילת גרדמן

      ChipEx2022: אות מוביל התעשיה העולמי הוענק לאייל דגן, סגן נשיא בכיר בסיסקו

      מימין לשמאל, מנכ"ל ASG שלמה גרדמן, דן וילנסקי, יו"ר הכנס פרופ' רן גנוסר ונשיא סמי אירופה לת' אלטימימה. צילום: איילת גרדמן

      ChipEx2022: אות מוביל התעשייה העולמי הוענק לדן וילנסקי

      חנן ברנד מונה לסמנכ"ל ומנהל חטיבת ההזנק ברשות החדשנות. צילום יחצ

      חנן ברנד מונה לסמנכ”ל ומנהל חטיבת ההזנק ברשות החדשנות

      מנכ"ל סלברייט יוסי כרמיל. צילום: שלומי יוסף.

      סלברייט: הכנסות של 62.4 מליון דולר ברבעון הראשון, עליה של 17%

      Trending Tags

      • מדורים
        • אוטומוטיב
        • בינה מלאכותית (AI/ML)
        • בטחון, תעופה וחלל
        • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
        • ‫יצור (‪(FABs‬‬
        • ‫צב”ד‬
        • ‫שבבים‬
        • ‫רכיבים‬ (IOT)
        • ‫תוכנות משובצות‬
        • ‫תכנון אלק’ (‪(EDA‬‬
        • תקשורת מהירה
        • ‫‪FPGA‬‬
        • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
      • מאמרים ומחקרים
      • צ’יפסים
      • Chiportal Index
        • Search By Category
        • Search By ABC
      No Result
      View All Result
      Chiportal
      • עיקר החדשות
        הלוגואים של אינטל וטאואר. באדיבות אינטל

        טאואר סמיקונדקטור מדווחת על מכירות שיא ברבעון הראשון: 421 מיליון דולר; נמנעת מתחזיות בעקבות תהליך הרכישה ע”י אינטל

        מימין לשמאל, מנכ"ל ASG שלמה גרדמן, שלומית וייס, יו"ר הכנס פרופ' רן גנוסר ונשיא סמי אירופה לת' אלטימימה. צילום: איילת גרדמן

        שלומית וייס – האישה הראשונה שזוכה באות מנהיגת תעשיית השבבים

        מכונית אוטונומית. אילוסטרציה: depositphotos.com

        יצרני הרכב על פרשת דרכים בתחום החיישנים לכלי רכב אוטונומיים

        אקסל פישר, סגן נשיא סמסונג פאונדריז ומנהל הפעילות באירופה בכנס ChipEx2022. צילום: ניב קנטור

        ChipEx2022: “נשארו מעט מאוד ספקים של שירותי ייצור מתקדם של שבבים, זו אחריות גדולה מאוד”

        חברת ג'נרל מוטורס הציגה ביתן וירטואלי בכנס CES 2022. צילום יחצ

        ג’נרל מוטורס מודיעה על שיתוף פעולה עם חברת Red Hat

        מנכ"ל אפל ישראל רוני פרידמן בכנס ChipEx2022. צילום: ניב קנטור

        רוני פרידמן מנכ”ל אפל ישראל: היעילות האנרגטית היא ה”דת” של אפל

        Trending Tags

        • בישראל
          מייסדי Classiq משמאל לימין - ד"ר יהודה נוה, אמיר נוה, ניר מינרבי. צילום - אייל טואג

          Classiq מצרפת כמשקיעים את בנק HSBC קרן NTT ו-Neva SGR ומגדילה סבב הגיוס ל-36 מ’ ד’

          מה המשותף לאפל, גוגל, פייסבוק, סמסונג אינטל וסוני?

          מה המשותף לאפל, גוגל, פייסבוק, סמסונג אינטל וסוני?

          מימין לשמאל, מנכ"ל ASG שלמה גרדמן, אייל דגן, יו"ר הכנס פרופ' רן גנוסר ונשיא סמי אירופה לת' אלטימימה. צילום: איילת גרדמן

          ChipEx2022: אות מוביל התעשיה העולמי הוענק לאייל דגן, סגן נשיא בכיר בסיסקו

          מימין לשמאל, מנכ"ל ASG שלמה גרדמן, דן וילנסקי, יו"ר הכנס פרופ' רן גנוסר ונשיא סמי אירופה לת' אלטימימה. צילום: איילת גרדמן

          ChipEx2022: אות מוביל התעשייה העולמי הוענק לדן וילנסקי

          חנן ברנד מונה לסמנכ"ל ומנהל חטיבת ההזנק ברשות החדשנות. צילום יחצ

          חנן ברנד מונה לסמנכ”ל ומנהל חטיבת ההזנק ברשות החדשנות

          מנכ"ל סלברייט יוסי כרמיל. צילום: שלומי יוסף.

          סלברייט: הכנסות של 62.4 מליון דולר ברבעון הראשון, עליה של 17%

          Trending Tags

          • מדורים
            • אוטומוטיב
            • בינה מלאכותית (AI/ML)
            • בטחון, תעופה וחלל
            • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
            • ‫יצור (‪(FABs‬‬
            • ‫צב”ד‬
            • ‫שבבים‬
            • ‫רכיבים‬ (IOT)
            • ‫תוכנות משובצות‬
            • ‫תכנון אלק’ (‪(EDA‬‬
            • תקשורת מהירה
            • ‫‪FPGA‬‬
            • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
          • מאמרים ומחקרים
          • צ’יפסים
          • Chiportal Index
            • Search By Category
            • Search By ABC
          No Result
          View All Result
          Chiportal
          No Result
          View All Result

          בית מדורים אוטומוטיב כלי הרכב ייראו שונים מאוד ב-15 השנים הקרובות

          כלי הרכב ייראו שונים מאוד ב-15 השנים הקרובות

          מאת אבי בליזובסקי
          26 ספטמבר 2018
          in אוטומוטיב, ‫שבבים‬, בישראל
          Dr. Noam Arkind
          Share on FacebookShare on TwitterLinkedinWhastsapp

          כך אומר ד”ר נועם ארקינד, מנכ”ל ארבה רובוטיקס במפגש ה-Silicon Club בספטמבר 2018, שעסק בטכנולוגיות שישנו את חיינו בעשור הקרוב. ארבה רובוטיקס מפתחת מכ”ם ברזולוציה גבוהה שיגביר את רמת האוטונומיה של המכונית.

           ד”ר נועם ארקינד, מנכ”ל ארבה רובוטיקס במפגש Silicon Club. צילום: איילת גרדמן

          כלי הרכב ייראו שונים מאוד ב-15 השנים הקרובות. כך אומר ד”ר נועם ארקינד, מנכ”ל ארבה רובוטיקס במפגש ה-Silicon Club בספטמבר 2018, שעסק בטכנולוגיות שישנו את חיינו בעשור הקרוב. ארבה רובוטיקס מפתחת מכ”ם ברזולוציה גבוהה שיגביר את רמת האוטונומיה של המכונית.

          לדברי ד”ר ארקינד, ארבה רובוטיק שהתחילה כחברת רובוטיקה החליטה להתמקד בסוג אחד, אך חשוב של רובוטים – מכוניות אוטונומיות. החברה מפתחת מכ”ם בעל ביצועים גבוהים, שיאפשרו למכונית לקבל החלטות בעצמה.

          כלי הרכב הולכים ומשתנים. בקרוב נראה הרבה יותר מכוניות חשמליות בכבישים, כך לדוגמה סין הכריזה שעד שנת 2020 כל המכוניות יוחלפו במכוניות חשמליות. שינוי נוסף הוא שכלי הרכב ידברו זה עם זה ועם הסביבה, ותהיה לכך השפעה הן על תעשיית הרכב והן על התשתיות. תלות זו מביאה עימה גם סיכון סייבר.
          כמו כן, אם כלי הרכב יקבלו את ההחלטות לבד עד לרמה שבסופו של דבר ינהגו לבד, לא יהיה טעם שכל אחד יחזיק רכב לעצמו. נראה יותר שיתוף רכבים. לפיכך כלי הרכב האוטונומיים הראשונים הם מיניבוסים שסובבים בקו קבוע – שאטלים אוטונומיים. הפרויקטים היום הם עדיין סגורים ויקרים, הם דורשים חוות שרתים שלמה בתא המטען.
          כלי הרכב מוקפים בחיישנים מכל צדדיהם, ומערכת קבלת ההחלטות בודקת את נתוניהם ומשהנ את ההחלטות בהתאם.
          המחיר היקר גורם לכך שפונקציות חדשות כמו נסיעה אוטונומית בפקק או תכונות בטיחות יגיעו קודם כול למכוניות היוקרה ורק לאחר מכן יגיעו למכוניות העממיות יותר. גם רגולציות בטיחות של תעשיית הרכב, כדוגמת NCAP, דוחפות קדימה את נושא החישה ויכולת קבלת ההחלטות. המכוניות תהיינה בטוחות יותר אפילו בשנתיים-שלוש הקרובות.
          לא צריך להיות עתידן כדי לראות שכל הטכנולוגיות הדרושות לפיתוח מכוניות אוטונומיות תבשלנה בקרוב, השאלה היא כיצד הציבור יקבל את הטכנולוגיה הזו.

          מלבד החשש בציבור, יש עדיין בעיות שמונעות מהשוק הזה להתפוצץ. הראשונה היא עד כמה הטכנולוגיה בשלה הן מבחינת אמינות והן מבחינת עלות. החיישנים שבהם משתמשים היום ברכבים אוטונומיים יקרים מאוד. המון חיישנים על הגג, וכוח עיבוד גדול מאוד ויקר, והם גם לא ברמת אמינות גבוהה, וכפי שראינו אצל טסלה ואובר, הם עדיין גורמים לתאונות.
          לדברי ד”ר ארקינד, כבר היום יש מכ”מים לרכב, אך הרזולוציה שלהם עדיין נמוכה. מכ”ם מסייע מאוד כבר כיום לשיוט ולעצירה אוטומטית, אך עדיין לא ברמה שתספיק לרכב אוטונומי. למכ”ם יש יתרונות רבים, הוא עמיד בתנאי סביבה קשים כגון ערפל, גשם, שלג, ואבק, והוא מסוגל לזהות עצמים בכביש ממרחק גדול, אפילו דרך המכונית שלפניו.
          כך למשל, אם יש שני כלי רכב (בדוגמה הראה מכונית פרטית ואופנוע) שנוסעים זה לצד זה, הם עלולים להיחשב בעיני מחשב המכונית כעצם אחת, ולכן אנו גם משתמשים ביכולת הפרדת מטרות באמצעות דופלר. אם שתי מטרות זזות במהירויות שונות אפילו במקצת, אפשר להפריד ביניהם.

          מהתאונות של טסלה ואובר, כל התאונות שנגרמו באשמת הרכבים קרו בגלל בעיות חישה. גם כאשר החיישנים גם שראו את המטרה לא הצליחו לזהות שזו מטרה מסוכנת. למשל המכונית של טסלה שפגעה במכונית כיבוי אש חונה. יכולת הפרדת המטרות אינה טובה. אם אדם היה עומד ליד המשאית לא היה סיכוי לראות אותו.
          בסופו של דבר יהיו מספר מכ”מים על הרכב, שמקצתם ייצרו תמונה של שדה ראיה צר ברזולוציה סבירה, ואחרים שדה ראיה רחב ברזולוציה נמוכה. המכ”ם שאנו מפתחים יתן תמונה ארבע ממדית – ויאפשר למחשב המכונית לקבל החלטות המתחשבות בשדה ראיה רחב.
          המכ”מים שיש היום לא יודעים לזהות גובה, ועלולים לגרום למכונית לעצור בגלל פחית קולה על הכביש. בצורה בה המכ”ם שלנו מתוכנן, הוא יוכל לזהות הבדלי גבהים. הוא יתן למכונית חיווי על מה שקורה מסביבה ברזולוציה של אלפי פיקסלים. זו רזולוציה מספיקה כדי לאפשר למכונית אוטנומית לקבל החלטות.
          מכשירי המכ”ם שאנו מפתחים רואים בגלים מילימטרים, ואנו מאפשרים לקבל מספר גדול של ערוצים בנפח סיליקון קטן. המעבד מסוגל לטפל ב-72 תמונות מכ”מ בו זמנית. אנו מפעילים מכונית אחת לבדיקות, ויודעים למשל מהי צורת המעקים לצד הכביש – רק בעזרת גלי RF (רדיו), לזהות היכן נמצא כל עצם ומהירותו, ולהפריד בין העצמים גם כשהם צפופים.
          כעת אנו עובדים במקביל גם על שילוב של חיווי המכ”ם עם מידע ממצלמה. כשיש לנו גם מכ”ם ברזולוציה גבוהה, וגם מצלמה – יש את כל הפרטים הדרושים לקבלת החלטות של עקיפה ועצירה.

          “ארבה רובוטיקס מעסיקה כשישים איש, רשמה בסביבות עשרה פטנטים עד כה גייסנו 23 מיליון דולר, פיתחנו שלושה שבבים שנמצאים במכוניץ המבחן. אנו נמצאים בקשר עם כל חברות הרכב, מתחרים במכרזים של חברות רכב עולמיות. בשלב מסוים בתקופה הקרובה נעשה הקפאת מצב ונעבור לייצור.

          {loadposition content-related}
          אבי בליזובסקי

          אבי בליזובסקי

          נוספים מאמרים

          הרכב האוטונומי של מאגד אוואטר בכנס אקומושן 2022. צילום יחצ
          אוטומוטיב

          מאגד אוואטר הציג באקומושן שיתוף פעולה ייחודי עם מעבדת החדשנות של רנו-ניסאן-מיצובישי בישראל

          מכונית אוטונומית. אילוסטרציה: depositphotos.com
          אוטומוטיב

          יצרני הרכב על פרשת דרכים בתחום החיישנים לכלי רכב אוטונומיים

          אוטומוטיב

          אומניויז’ן וואלנס יציעו מצלמה תואמת MIPI A-PHY עבור מערכות סיוע לנהג

          השינויים בארכיטקטורת הרכב. איור באדיבות סיוה
          אוטומוטיב

          סיוה: ההכנסות ברבעון הראשון צמחו ב-35% לשיא של 34.4 מיליון דולר והרווח התפעולי הוכפל

          הפוסט הבא
          לוגו סרגון. צילום יחצ

          סרגון נבחרה לפרוס רשתות אלחוטיות רחבות פס בפרו לצמצום הפער הדיגיטלי במדינה

          כתיבת תגובה לבטל

          האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

          • הידיעות הנקראות ביותר
          • מאמרים פופולאריים

          הידיעות הנקראות ביותר

          • שלומית וייס – האישה הראשונה שזוכה באות מנהיגת תעשיית השבבים
          • יצרני הרכב על פרשת דרכים בתחום החיישנים לכלי רכב אוטונומיים
          • מאגד אוואטר הציג באקומושן שיתוף פעולה ייחודי עם מעבדת החדשנות של רנו-ניסאן-מיצובישי בישראל
          • מה המשותף לאפל, גוגל, פייסבוק, סמסונג אינטל וסוני?
          • ChipEx2022: “נשארו מעט מאוד ספקים של שירותי ייצור מתקדם של שבבים, זו אחריות גדולה מאוד”

          מאמרים פופולאריים

          • חוקרים אמירתיים מכמתים את ההבטחה והמגבלות של אלגוריתם חדש לפיצוח הצפנות שפיתח חוקר בבן גוריון
          • שיפור דפנות כורי ההיתוך הגרעיני – התקדמות לעבר פתרונות אנרגיה חדשים
          • IBM מסמנת יעד: מחשב קוונטי מעשי עם מאות אלפי קיוביט תוך שנים ספורות
          • רואים קרוב, מודדים רחוק
          • ChipEx2022: שיטת ייצור בעלות נמוכה ודיוק גבוה עבור מראות דקות ופרוסות סיליקון

          השותפים שלנו

          לוגו TSMC
          לוגו TSMC

          לחצו למשרות פנויות בהייטק

          כנסים ואירועים

          כנסים ואירועים

          כנס ChipEx2022 יערך ב-9-10 במאי, 2022. הכנס מיועד לכל העוסקים בתעשיית הסמיקונדקטור  כולל מהנדסים, מומחים מקצועיים ובכירים. מועד מדויק יתפרסם סמוך למועד הכנס

          לחץ לפרטים

          הרשמה לניוזלטר של ChiPortal

          הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו


            • פרסם אצלנו
            • עיקר החדשות
            • הצטרפות לניוזלטר
            • בישראל
            • צור קשר
            • צ’יפסים
            • Chiportal Index
            • TapeOut Magazine
            • אודות
            • מאמרים ומחקרים
            • תנאי שימוש
            • כנסים
            • אוטומוטיב
            • בינה מלאכותית
            • בטחון, תעופה וחלל
            • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
            • ‫יצור (‪(FABs‬‬
            • ‫צב”ד‬
            • ‫רכיבים‬ (IOT)
            • ‫שבבים‬
            • ‫תוכנות משובצות‬
            • ‫תכנון אלק’ (‪(EDA‬‬
            • ‫‪FPGA‬‬
            • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬

            השותפים שלנו

            כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיותדרונט בניית אתרים

            No Result
            View All Result
            • עיקר החדשות
            • בישראל
            • מדורים
              • אוטומוטיב
              • בינה מלאכותית (AI/ML)
              • בטחון, תעופה וחלל
              • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
              • ‫יצור (‪(FABs‬‬
              • ‫צב”ד‬
              • ‫שבבים‬
              • ‫רכיבים‬ (IoT)
              • ‫תוכנות משובצות‬
              • ‫תכנון אלק’ (‪(EDA‬‬
              • ‫‪FPGA‬‬
              • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
              • תקשורת מהירה
            • מאמרים ומחקרים
            • צ’יפסים
            • כנסים
            • Chiportal Index
              • אינדקס חברות – קטגוריות
              • אינדקס חברות A-Z
            • אודות
            • הצטרפות לניוזלטר
            • TapeOut Magazine
            • צור קשר
            • ChipEx
            • סיליקון קלאב

            כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיותדרונט בניית אתרים

            דילוג לתוכן
            פתח סרגל נגישות

            כלי נגישות

            • הגדל טקסט
            • הקטן טקסט
            • גווני אפור
            • ניגודיות גבוהה
            • ניגודיות הפוכה
            • רקע בהיר
            • הדגשת קישורים
            • פונט קריא
            • איפוס