החטיבה מפתחת ומשווקת מוצרים לתחומי ה-GSM ,CDMA, WCDMA ,WiMAX ו-LTE. עם השלמת הרכישה, יעברו כ-7,500 עובדי חטיבת תשתיות הרשתות של מוטורולה לנוקיה-סימנס, הליכי אישור העסקה עשויים להתמשך עד סוף השנה
.
סמלילי מוטורולה ונוקיה-סימנס. עידן חדש בתחום רשתות האלחוט |
נוקיה-סימנס, החברה הבת המשותפת לשתי ענקיות התקשורת, העוסקת בהתקנת רשתות סלולאר אצל מפעילים, הודיעה, כי תרכוש את מרבית נכסי תשתיות תקשורת האלחוט של מוטורולה תמורת 1.2 מיליארד דולרים במזומן. החברות צפויות להשלים את העסקה עד סוף השנה, בכפוף לאישורים רגולטוריים. עם זאת, עסקי ה-iDEN (הטכנולוגיה לתשתית סלולאר וקשר) יישארו בידי מוטורולה, וכך גם הבעלות על רוב הפטנטים הקשורים לתשתיות של רשתות אלחוט ופטנטים נוספים.
לכשתושלם הרכישה יעברו כ-7,500 עובדי חטיבת תשתיות הרשתות של מוטורולה לנוקיה-סימנס, כולל אלה המוצבים בכמה אתרי מחקר ופיתוח גדולים של מוטורולה בארצות הברית, בסין ובהודו.
עסקי תשתיות הרשתות של מוטורולה כוללים מוצרים ושירותים לרשתות אלחוטיות, בהן GSM ,CDMA ,WCDMA ,WiMAX ו-LTE. החברה חתומה על 41 חוזים ב-21 מדינות הקשורים ב-WiMAX, שלושים רשתות CDMA פעילות ב-22 מדינות, שמונים רשתות GSM פעילות ב-66 מדינות וכן קשרים עם מפעילים המאמצים בשלב ראשוני את טכנולוגית LTE.
בעקבות הרכישה תחזק נוקיה סימנס את מעמדה כספקית תשתיות תקשורת השנייה בגודלה בעולם. כמו כן, לפי התחזיות של החברה, היא תהפוך לספקית תשתיות האלחוט השלישית בגדלה בארצות הברית והראשונה ביפן, וכן תזכה לקשרים עסקיים עם למעלה מ-50 מפעילים בעולם לרבות צ'יינה מובייל, ספרינט, וריזון וודאפון, ובנוסף גם תחזק עצמה בתחום ה-CDMA, בנוסף לתחום ה-GSM בו היא חזקה.
בנוקיה-סימנס אומרים כי העסקה תגדיל את הרווחיות ויש לה "פוטנציאל צמיחה משמעותי". מנכ"ל סימנס, רג'יב סורי, תיאר את העסקה כ"רכישה מרגשת עם הטבות משמעותיות עבור הלקוחות, העובדים ומחזיקי המניות שלנו". לדבריו, לקוחות החטיבה ימשיכו לקבל שירות ברמה גבוהה לטכנולוגיות הנוכחיות שלהם וסיוע במעבר חלק לדורות הבאים.
גרג בראון, מנכ"ל משותף במוטורולה, שאחראי על עסקי תשתיות האלחוט של החברה, ציין, כי "הרכישה תאפשר לנו לחדד את המיקוד האסטרטגי שלנו באספקת פתרונות קריטיים לממשלה, לביטחון הציבור וללקוחות ארגוניים גדולים".
ההערכות הן, כי הרכישה לא תשפיע על מוטורולה בישראל, שעיקר עסקיה קשורים לרשתות פרטיות של גורמי ביטחון. בארץ אין רשתות WiMAX, ובשנים האחרונות גם לא התקיימו מכרזים גדולים בתחום התשתיות פרט לשידרוג רשת פלאפון, שבוצע על ידי אריקסון. רק כעשרה עובדים במוטורולה ישראל משתייכים לחטיבה המדוברת.
{loadposition content-related} |