היכולת לקבוע במדויק מידע מרחבי עם דיוק מאוד גבוה עד כדי סנטימטרים בודדים ועם השהיה קצרה, הופכת את UWB, או טכנולוגיה לטיווח מדויק, לאידיאלית לאבטחה ובמיוחד במערכות גישה ללא מפתח
מכונית הקונספט של NXP ופולקסווגן. צילום יח"צ, NXP |
NXP Semiconductors. ופולקסווגן חשפו את מכונית הקונספט הראשונה שלהן שמשתמשת בטכנולוגיית UWB (פס רחב מאוד), ומציגה לראווה את מה שנחשב לאחד היתרונות הגדולים של הטכנולוגיה – היכולת להגן מפני גניבה באמצעות מימסר, אחת הבעיות הכי גדולות של מערכות כניסה ללא מפתח במכוניות מודרניות.
כפי שנרמז מוקדם יותר החודש כשקונסורציום FiRa הושק, היכולת לקבוע במדויק מידע מרחבי עם דיוק מאוד גבוה עד כדי סנטימטרים בודדים ועם השהיה קצרה, הופכת את UWB, או טכנולוגיה לטיווח מדויק, לאידיאלית לאבטחה ובמיוחד במערכות גישה ללא מפתח.
בהשקה השבוע, לארס רגר, מנהל הטכנולוגיות הראשי של NXP, הסביר ביתר פירוט. "אנחנו משתמשים ב-UWB כדי למדוד את זמן המעוף. אם יש לך מפתח בכיס ואתה מתקרב למכונית שלך, המכונית יכולה למדוד בדיוק את זמן המעוף של אות בין המפתח והמכונית, ולכן לקבוע באיזה מרחק אתה נמצא". זה אומר שאם המפתח, למשל, נמצא בבניין ומישהו משתמש בהתקן מימסר כדי לגשר את האות בין המפתח והמכונית כדי לפרוץ למכונית, אז היות שמדידת זמן המעוף מצביעה על המקום האמיתי – המדויק – של המפתח, המכונית תזהה שהמפתח לא סמוך ולא תאפשר למכונית להיפתח.
רגר מוסיף: "היות שמשתמשים במהירות האור, אי אפשר לרמות. יש מנגנונים אחרים שהשתמשו בהם בעבר, אבל המנגנון הזה הוא המערכת הכי חסינה ושהכי "בלתי ניתן לרמות אותה" שאנחנו מכירים עד כה. UWB מאפשר איכון מאוד מדויק והוא מאוד יעיל אנרגטית. זאת הפעם הראשונה שאנחנו יכולים להראות תוצאות ומוצרים מוחשיים, והסביבה הצרכנית צוברת תנופה".
{loadposition content-related} |