נא להכיר – טכנולוגית ה-racetrack תאפשר להשתמש בתכונות הספין של אטומים במקום בזרם החשמלי שלהם ולדחוס עוד יותר את צפיפות הזכרון
.
איור המדגים את פעולת טכנולוגית ה-racetrack של יבמ |
זכרון הדור הבא המכונה "מסלול מירוצים" (racetrack) צפוי להחליף בתחילה את זכרונות הפלאש ולבסוף אפילו את הדיסקים הקשיחים. כך אומר עמית יבמ סטיוארט פארקין במרכז המחקר אלמדן בסן חוזה, קליפורניה.
החוקר השתמש בספינטרוניקה, כלומר איחסון ביטים הנוצרים באמצעות סחרור מגנטי של האלקטרון (תופעה המכונה ספין) במקום במתח החשמלי שלו – באב טיפוס שבנה והודגם לאחרונה בידי החברה. אב הטיפוס מקודד ביטים לתוך משטח מגנטי לאורך ננו-סיב מסיליקון, או RACETRACK (מסלול מרוצים). יבמ משתמשת בתנועה חסרת מסה (massless motion) כדי להזיז את הקירות של המשטח המגנטי לאורך החוט הננומטרי לצורך איחסון ושיחזור נתונים.
"הצלחנו להדגים בקרת זרם, קירות, הזזת רגיסטרים שהם הבסיס לטכנולוגית זכרונות הרייסטראק" אמר פארקין "השתמשנו בפעימות זרם חשמלי כדי להזיז סדרה של קירות מתחם לאורך החוטים, דבר שלא היה אפשרי כאשר השתמשנו בשדות מגנטיים."
המטרה של יבמ, המתבססת על פטנטים שרשמה אודות הספינטרוניקה בתחילת 2004, היא להשתמש באותו מיקרון רבוע שכיום מאחסן ביט בודד של זכרון SRAM, או עשרה ביטים של זכרון פלאש, ולחפור לתוך הממד השלישי כדי לאחסן ביטים מקוטבי-ספינים על ננו-חוט מגנטי בצורת מסלול מרוצים. באמצעות שימוש במשטח סיליקון שממדיו הם מיקרון אחד לרוחב ו-10 מיקרונים לגובה, אומרים ביבמ כי הרייסטראק מהדור הראשון יאחסן 10 ביטים במקום שקודם שימש לאחד ולפיכך יוכלו להחליף את זכורונת הפלש. בסופו של דבר הם יוכלו לאחסן 100 ביטים באותו שטח, צפיפות מספיקה כדי להחליף את הדיסקים הקשיחים.
{loadposition content-related} |