השבוע התברר כי שלטונות סין בודקים האם תאונה שהתרחשה בחודש מארס השנה, כ-300 ק"מ דרומית לבייג'ינג שגם בה היתה מעורבת מכונית טסלה S נגרמה אף היא כשהרכב היה במצב של נהיגה אוטונומית.
התאונה שקטלה חיי נהג במכונית טסלה שנסעה במצב אוטונומי לא היתה היחידה וגם לא הראשונה. השבוע התברר כי שלטונות סין בודקים האם תאונה שהתרחשה בחודש מארס השנה, כ-300 ק"מ דרומית לבייג'ינג שגם בה היתה מעורבת מכונית טסלה S נגרמה אף היא כשהרכב היה במצב של נהיגה אוטונומית.
כזכור לא מכבר הודיעה טסלה כי תפתח בעצמה מערכות ניווט אוטונומיות למכוניות ולא תשתמש בטכנולוגיה של מובילאיי הישראלית.
הוויכוח שהתנהל זמן רב מתחת לפני השטח פרץ החוצה בסוף השבוע, כאשר ביום שיש האחרון (16 אוגוסט) פירסמה מובילאיי הודעה לבורסה ובה היא טענה שמנכ"ל חברת טסלה, אלון מאסק, התחייב אישית בפני מייסד ומנכ"ל מובילאיי אמנון שעשוע, כי הנהגים ברכבי טסלה לא יורשו להסיר את ידיהם מההגה בזמן הנהיגה גם כאשר הם מפעילים את מצב AutoPilot. לטענתה טסלה הפרה את התחייבות ואפשרה לבצע נהיגה ללא ידיים. מפתחת מערכות ה-ADAS הירושלמית טוענת כי בכיריה הביעו חששות מפני כוונותיה של טסלה לאפשר נסיעה ללא ידיים כבר בשנת 2015.
ההודעה של מובילאיי מלמדת על התפתחותה של מלחמת גרסאות. יום קודם טסלה הודעה שבה היא מסרה כי שיתוף הפעולה בינה לבין מובילאיי הופסק מכיוון שטסלה החלטה לפתח מערכת נהיגה אוטונומית משל עצמה. לטענת מאסק, מובילאיי ניסתה לחבל במאמצים האלה של טסלה. מובילאיי הכחישה את הטענה. על-פי גרסתה, הוויכוח בנושאי בטיחות הוא שהוביל למשבר ולסיום היחסים בין החברות. לדבריה, היא יכולה לגבות את הטענה הזו במסמכים.
בהודעה שפרסמה ביום שישי ציינה מובילאיי כי הניסיון של טסלה לגלגל את האשמה אליה, הויה גורם נוסף שהוביל לסיום מערכת היחסים בין החברות.
"האשמת המצלמה, ומאוחר יותר מערכת המכ"ם בתאונה הקטלנית, הבהירה למובילאיי כי שיתוף הפעולה בין החברות לא יכול להימשך". את ההודעה חתמה מובילאיי בכתב אשמה בוטה נגד פזיזותו של אילום מאסק: "מובילאיי מאמינה כי אימוץ הרכב האוטונומי יוביל להגברת הבטיחות ולהצלת חיי אדם. מהלך זה חשוב מכדי להסתכן ביצירת חוסר אמון של הלקוחות והרשויות, אשר יוצר אקלים של אי וודאות אשר מסכן את אימוצה של טכנולוגיה מצילת חיים".
{loadposition content-related} |