כלי תקשורת בטאיוואן מדווחים כי TSMC ערוכה לקראת אישור חוק השבבים האירופי שיעניק ליצרניות השבבים סובסידיות של 43 מיליארד אירו
, TSMC הטאיוואנית מתכננת להקים מפעל מוליכים למחצה בגרמניה, והתכנית עומדת להתקדם כאשר חוק השבבים האירופי יקבל את האישור הסופי שלו ב-18 באפריל. עם הכניסה לתוקף של החוק, יוענקו ליצרניות השבבים סובסידיות של 43 מיליארד יורו כדי לחזק את התחרותיות של היבשת.
כלי תקשורת טאיוואנים בדיווחו כי מספר חברות שותפות של TSMC התבקשו לאחרונה להגיש הצעות מחיר ראשונות לציוד, חומרים מתכלים ומתקני מפעל שיישלחו לגרמניה. הם הדגישו כי TSMC ביקשה מסמכים דומים מספקים לפני שהכריזה על פרויקט הקמת מפעל באריזונה בארצות הברית. הם ניתחו כי TSMC הכניסה את פרויקט בניית מפעל המוליכים למחצה שלה בדרזדן בגרמניה לשלב בשל.
בעבר הודיעה TSMC כי תקים מפעל מוליכים למחצה בגרמניה וניהלה משא ומתן מפורט. בתעשייה מאמינים כי דרזדן היא מועמדת חזקה וכי ההכרזה תתקיים עד ה-18 באפריל (בשבוע הבא)
המטרה העיקרית של חוק המוליכים למחצה של האיחוד האירופי היא לשלם 43 מיליארד יורו כדי לחזק את התחרותיות של מוליכים למחצה באירופה. במקור, תוכנן החוק לסבסד רק מפעלי מוליכים למחצה עתירי טכנולוגיה, אך המדינות החברות באיחוד האירופי הרחיבו את התמיכה הכספית בכל התעשיות הקשורות למוליכים למחצה, כולל מגזרי הייצור, המחקר והפיתוח (מו"פ) והתכנון גם בטכנולוגיות ותיקות.
בעקבות חוק השבבים האמריקאי, דרום קוריאה, טאיוואן ויפן מעבירות גם הן הצעות חוק למשיכת מתקני ייצור מוליכים למחצה למדינותיהן בזו אחר זו. סמסונג בתגובה מתכננת לבנות את אשכול המוליכים למחצה הגדול בעולם ביונגין, קוריאה עד שנת 2042. אבל ההשקעה של TSMC במתקני הייצור אגרסיבית יותר, מה שצפוי להגדיל את הנטל על סמסונג, שהציבה לעצמה יעד להפוך ליצרנית השבבים מספר 1 בעולם עד 2030.