במונחים של שטחי פרוסות, הצניחה היתה רק של 18% ומשמעות הדבר שלירידה במכירות הצטרפה צניחה במחירים
.
פרוסות שבבים. שנת מיתון |
ההכנסות ממכירות פרוסות הסיליקון (ווייפרים) צנחו ב-41% בשנת 2009 בהשוואה להכנסות יצרני הפרוסות בשנת 2008. כך עולה מניתוח שנתי של ענף פרוסות הסיליקון של קבוצת יצרני הסיליקון ב-SEMI.
הקיטון במכירות (בדולרים) משקף ירידה של 18% בכמות היחידות שנמכרו ב-2009 לעומת 2008, ומשמעות הדבר היא קיטון משמעותי במחיר הממוצע.
בשנת 2009 נמכרו 6,707 מיליון אינטשים רבועים של פרוסות סיליקון, לעומת 8,137 מיליון אינטשים רבועים שנמכרו במהלך 2008. ההכנסות צנחו מ-11.4 מיליארד דולר ל-6.7 מיליארד.
"השנה שעברה היתה קשה מאוד לענף", אמר טאקאשי יאמאדה, יו"ר SEMI SMG ומנכ"ל סומקו. " "אנו מעודדים מהגידול במכירות הסיליקון בשלושת הרבעונים האחרונים".
הרבעון הראשון של 2009 היה החלש ביותר – 940 מיליון איטשים רבועים, ובשאר ניכרה התאוששות – 1,686, 1,972 ו-2,109 מיליון אינטשים רבועים בהתאמה.
{loadposition content-related} |