קבוצות מחשוב הלקוחות ומרכזי הנתונים והבינה המלאכותית של אינטל הושפעו במידה רבה מהמשך תנאי השוק הקשים וירדו חזק; קבוצות הנטוורק ומובילאיי השיגו הכנסות שיא רבעוניות.
הכנסות החברה ברבעון עמדו על 15.32 מיליארד דולר – ירידה של 22% לעומת התקופה המקבילה, ופחות מהתחזיות להכנסות של 17.92 מיליארד דולר. כמו כן סיימה אינטל את הרבעון עם הפסד נקי של 454 מיליון דולר, לעומת רווח של 5 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד.
ברבעון הנוכחי צופה אינטל רווח מתואם של 35 סנט למניה על הכנסות של 15-16 מיליארד דולר . החברה גם הורידה את התחזית השנתית – לרווח נקי מתואם של 2.3 דולרים למניה על הכנסות של 65-68 מיליארד דולר. לפני שלושה חודשים התחזית היתה לרווח של 3.6 דולרים למניה על הכנסות של 76 מיליארד דולר. תחזיות האנליסטים היו לרווח נקי של 3.42 דולרים למניה על הכנסות של 74.3 מיליארד דולר.
הירידה הפתאומית בפעילות העסקית
"תוצאות הרבעון הזה היו נמוכות מהסטנדרטים שהצבנו לחברה ולבעלי המניות שלנו. אנחנו חייבים ונעשה טוב יותר. הירידה הפתאומית והמהירה בפעילות הכלכלית הייתה המניע הגדול ביותר, אך הגירעון משקף גם את בעיות הביצוע שלנו עצמנו", אמר פט גלסינגר, מנכ"ל אינטל. "אנו מגיבים לתנאים העסקיים המשתנים, עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם לקוחותינו תוך שמירה על התמקדות בלייזר באסטרטגיה ובהזדמנויות ארוכות הטווח שלנו. אנחנו מאמצים את הסביבה המאתגרת הזו כדי להאיץ את השינוי שלנו".
"אנו נוקטים בפעולות הדרושות כדי לנהל את הסביבה הנוכחית, כולל האצת הפריסה של אסטרטגיית ההון החכם שלנו, תוך חזרה על הנחיית תזרים המזומנים החופשי המתואם שלנו לשנה כולה והחזרת שולי הרווח הגולמי לטווח היעד שלנו עד הרבעון הרביעי", אמר דיוויד זינסנר, סמנכ"ל הכספים של אינטל. "אנו נשארים מחויבים לחלוטין לאסטרטגיה העסקית שלנו, למודל הפיננסי ארוך הטווח המועבר בפגישת המשקיעים שלנו ולדיבידנד חזק וצומח".
סיכום מצב היחידות העסקיות
אינטל הכריזה בעבר על מספר שינויים ארגוניים כדי להאיץ את הביצוע והחדשנות שלה על ידי מתן אפשרות לה לתפוס צמיחה הן בשווקים מסורתיים גדולים והן בשווקים מתעוררים בעלי צמיחה גבוהה. זה כולל את הארגון מחדש של היחידות העסקיות כדי ללכוד את הצמיחה הזו ולספק שקיפות מוגברת, מיקוד ואחריותיות. כתוצאה מכך, החברה שינתה את דיווחי המגזרים שלה כדי ליישר קו עם הארגון מחדש של העסקים שהוכרז בעבר. כל נתוני המגזרים של התקופה הקודמת הותאמו בדיעבד כדי לשקף את האופן שבו החברה מנהלת ומפקחת באופן פנימי על ביצועי מגזר התפעול החל משנת הכספים 2022 (ראו טבלה)
Key Business Unit Revenue and Trends | Q2 2022 | vs. Q2 2021 | |||
Client Computing Group (CCG) | $7.7 billion | down | 25% | ||
Datacenter and AI Group (DCAI) | $4.6 billion | down | 16% | ||
Network and Edge Group (NEX) | $2.3 billion | up | 11% | ||
Accelerated Computing Systems and Graphics Group (AXG) | $186 million | up | 5% | ||
Mobileye | $460 million | up | 41% | ||
Intel Foundry Services (IFS) | $122 million | down | 54% |
הנקודה הישראלית
מעבד אלדר לייק שפותח ברובו באינטל ישראל כבר מכר מעל ל-35 מיליון יחידות. מעבד ה-AI גאודי 2 שפותח כאן באינטל ישראל על ידי הבאנה לאבס – יצא לשוק ולדברי אינטל זוכה להצלחה
NEX שהחומרה שלו מפותחת בישראל (IPU ) מגיע לשיא הכנסות חדש. אסטרטגית IFS – הייצור עבור לקוחות חיצוניים בטכנולוגיות לא אינטליות רשמה עסקאות עם מדיהטק וקוואלקום. הקשר הישראלי הוא טאואר שאמורה לייצר חלק מהמוצרים הללו. וכמובן כפי שצויין בתקציר הדוח – מובילאיי בדרך להכנסות שנתיות של 2 מיליארד דולר (הכנסות של 460 מיליון דולר ברבעון השני של 2022).