בתחילת השנה קיוותה אינטל להשיג שווי של 50 מיליארד דולר בהנפקת מובילאיי. הפעם היא תסתפק במכירת 20% ממובילאיי תמורת כ-850 מיליון דולר
ההנפקה המצופה של מובילאיי תצא לדרך מחר (ד'). ההערכות הם שאינטל תגייס כ-820 מיליון דולר כ-20% מהמניות המהווה שווי חברה של כ-16 מיליארד דולר למובילאיי, קיצוץ חד לעומת 50 מיליארד דולר הערכת השווי שהנפקה של מובילאיי קיוותה להביא מוקדם יותר השנה.
בדצמבר האחרון הודיעה אינטל על כוונתה להפוך את מובילאיי לציבורית עד אמצע 2022. עם זאת, התוכניות התעכבו שוב ושוב בשל תנאי שוק תנודתיים. ב-30 בספטמבר הגישה סוף סוף חברת הטכנולוגיה הישראלית לנהיגה עצמית, שאינטל רכשה לפני חמש שנים, את המסמכים הדרושים להנפקה. רק שעכשיו היא מחפשת למכור פחות מניות בהערכת שווי קטנה יותר.
רשימת הלקוחות שלה כוללת את אאודי, ב.מ.וו, פולקסווגן ואחרות. הכנסות מובילאיי צמחו משנה לשנה ב-41% ל-460 מיליון דולר ברבעון שהסתיים ב-30 ביוני 2022,
לדברי אנליסטים, הסיבה להנפקה היא הצורך של אינטל בכף כדי לממן את המעבר לייצור שבבים חוזיים, ולא רק שבבים לצריכה עצמית של אינטל, אך לרוע מזלו של המנכ"ל פט גלסינגר, שוק ההנפקות בארה"ב השנה נמצא במצבו הגרוע ביותר מזה שני עשורים. ואפילו החברות שהפכו לציבוריות בשנתיים האחרונות מציעות תקווה מועטה, כאשר רובן המכריע נסחרות מתחת למחירי ההנפקה שלהן.
חברת מובילאיי הוקמה בשנת 1999 על ידי פרופ' אמנון שעשוע וזיו אבירם, ומיום הקמתה החברה עוסקת ומתמחה בפיתוח, ייצור ושיווק של מערכות סיוע למניעת תאונות דרכים, המבוססות על טכנולוגיית עיבוד תמונה. מובילאיי הונפקה לציבור ב-2014; היא נרכשה על ידי אינטל ב-2017 ונמחקה מהמסחר בבורסה. אינטל מחזיקה כיום ב-100% ממניות מובילאיי וצפויה להישאר בעלת מניות הרוב אף לאחר השלמת ההנפקה הראשונית לציבור. לאינטל אין כוונה לבצע ספין-אוף או למכור את בעלות הרוב שלה במובילאיי בדרך אחרת.
מכיוון שאינטל, כבעלת הרוב, תמשיך לאחד את דוחותיה של מובילאיי באופן מלא, לעסקה לא צפויה להיות השפעה על היעדים הפיננסיים של אינטל לשנת 2021 או לטווח ארוך יותר.