מחקר חדש, שפרסמה קיסייט טכנולוגיות (Keysight Technologies), מעלה כי רוב מוחלט של הארגונים המתמחים בתכנון ופיתוח של מוצרי אלקטרוניקה חווים עיכובים יקרים הניתנים למניעה וקשורים לקונפיגורציה לא נכונה של צב"ד, תחזוקה לקויה או הדרכה חסרה.
במחקר של קיסייט, שבוצע על ידי Dimensional Research, השתתפו 305 מהנדסי מו"פ מקשת רחבה של ארגונים ברחבי העולם. מהמחקר עולה כי 98% מהמשתתפים דיווחו על עיכובים הנוגעים לתהליכי כיול או הכנת הצב"ד לעבודה, שימוש לא נכון בציוד, או תקלות בציוד. 97% מהמשתתפים דיווחו על עיכובים שגרמו בצורה ישירה לאובדן הכנסות לארגונים, כש-53% דיווחו על נזקים בהיקף של 100 אלף דולר לכול יום עבודה, הנובעים מהמתנה לפתרון תקלות טכניות של ציוד הבדיקות.
למעלה ממחצית מהמשתתפים (59%) דיווחו על 6 או יותר תקלות שדרשו תמיכה טכנית בציוד הבדיקות מדי חודש. על מנת לפתור בעיות אלו מדווחים על צורך בגישה למומחים חיצוניים – 89% מהמשתתפים במחקר ציינו כי צוותי הבדיקות שלהם עובדים טוב יותר כשהם נהנים מגישה למומחי בדיקות ומקורות ידע חיצוניים לארגון.
"חברות אלקטרוניקה נמצאות תחת לחץ קבוע לקצר את זמני הפיתוח של מוצרים חדשים כדי לעמוד ביעדי ההגעה לשוק", ציין ג'ון פייג', נשיא של Keysight Global Services. "חברות אלו לא יכולות יותר להרשות לעצמן להמתין ימים או אף שבועות כדי לפתור סוגיות הנוגעות לשירות או תקלות של ציוד הבדיקות שברשותן. חברות אלו זקוקות לגישה מהירה למומחים אמינים עם מחויבות לזמני תגובה מהירים."
עוד עולה מהמחקר כי:
- עיכובים משמעותיים: 97% מהמשתתפים במחקר ציינו כי הם חוו עיכובים בפרויקט שנגרמו כתוצאה מבעיות הנוגעות בציוד הבדיקות. 63% מהתקלות כללו תיקון של הציוד, 56% מהתקלות נגעו בקונפיגורציה לא נכונה של הצב"ד, ו-50% בבעיות כיול.
עלויות גבוהות: 53% מהמשתתפים ציינו כי העלות לארגון עקב בעיות הנוגעות לצב"ד וחוסר היכולת של צוותי הבדיקות להתקדם בעבודתם עומדת על למעלה מ-100 אלף דולר ליום. ב-12% מהמקרים הנזקים אף מסתכמים ביותר מחצי מיליון דולר נזק ליום.
בעיה קבועה: 95% מהמשתתפים ציינו שבחודש ממוצע הם נדרשים לפתוח לפחות קריאת שירות אחת אצל ספקיות הצב"ד שלהם. 59% מהמשתתפים ציינו שחוו 6 או יותר תקלות שהצריכו תמיכה טכנית מדי חודש, ועבור 13% מהמשתתפים כמות התקלות עמדה אף על למעלה מ-20 מדי חודש.
שירותי תמיכה חיצוניים: 90% מהמשתתפים במחקר אמרו שהם יעריכו גישה לשירותי תמיכה טכנית חיצוניים. 54% ציינו צורך בסיוע בפתרון תקלה כשירות המבוקש ביותר, 53% את הצורך בשירות המספק תשובות לשאלות טכניות, 49% את הצורך בשירות המספק הבנה עמוקה של פיצ'רים ספציפיים בצב"ד, ו-46% ציינו את הצורך בשירות המספק יכולות כיול של הציוד.
"מהנדסי מו"פ ובדיקות נמצאים ממש בחזית של המערכה. בעבר היה להם את הזמן להפוך למומחים בצב"ד ובסטנדרטים השונים", ציין טד בארנס, מנהל עולמי של KeysightCare. "אלא, שכיום, כשהמציאות העסקית והטכנולוגית הופכת למורכבת הרבה יותר, אין להם את הפנאי לבצע בעצמם מחקר של פונקציונאליות הצב"ד, ולהתעמק בסוגיות המורכבות של הטיפול בציוד. התוצאה היא גישה ריאקטיבית של כיבוי שריפות, המובילה לעיכובים יקרים, הפסד הכנסות, עבודה לתוך הלילה ובסופי שבוע, וזאת כדי לעמוד בלוחות הזמנים הצפופים."
על מנת לסייע לארגונים להתמודד עם אתגרים אלו קיסייט פיתחה את השירות KeysightCare – מודל תמיכה כוללני וסקיילבילי, הכולל מהנדסים המתמחים בעולמות הדיזיין והבדיקות. השירות כולל גם גישה למרכז ידע טכני, המחויב לזמנים קבועים מראש למתן תגובה לתיקון, כיול ותמיכה טכנית, ובסיוע לארגונים לעמוד בלוחות הזמנים ולהאיץ את זמני הפיתוח.