השקת בארד (Bard) היא התפתחות חשובה לתעשיית הבינה המלאכותית, ויהיה מעניין לראות כיצד המוצר החדש של גוגל משתווה למודלים קיימים של שפות כמו ChatGPT. עם ההתמקדות שלו בידידותיות למשתמש והיכולת שלו לשאוב מידע מהאינטרנט, לבארד יש פוטנציאל להיות משנה משחק במרחב הבינה המלאכותית
גוגל, אחת מחברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם, הכריזה זה עתה על מוצר חדש בשם Bard . Bard הוא כלי בינה מלאכותית גנרטיבית שמטרתו להתחרות במודל השפה הפופולרי של OpenAI ChatGPT שכידוע זכתה לאחרונה למימון נדיב של מיקרוסופט – מתחרה חזקה אף היא של גוגל שגם מטמיעה אותה בסביבת הענן אז'ור. הכרזה זו מפתיעה רבים בתעשייה, שכן גוגל התמקדה במידה רבה בפיתוח כלי למידת מכונה לשימוש ארגוני.
לדברי המנכ"ל סונדאר פיצ'אי, בארד משלבת את הידע העולמי עם האינטליגנציה של מודלי השפה הגדולים של גוגל כדי לספק תגובות רעננות ואיכותיות. המוצר שואב מידע מהאינטרנט כדי לספק תשובות לשאילתות משתמשים. בארד מתוכנן להיות קל לשימוש, וצפוי להיות בעל ממשק ידידותי למשתמש שיהפוך אותו לנגיש למגוון רחב של משתמשים, כולל כאלה שחדשים בטכנולוגיית הבינה המלאכותית.
השחרור הראשוני של בארד יוגבל לקבוצה קטנה של בודקים, והמוצר ישוחרר לציבור בשבועות הקרובים. זהו מהלך משמעותי עבור גוגל, שכן היא מבקשת לבסס את עצמה כמובילה בתחום הבינה המלאכותית וה-NLP (עיבוד שפה טבעית). עם הכרזה זו, גוגל שולחת מסר ברור שהיא מחויבת להשקיע בבינה מלאכותית והיא רצינית לגבי הרחבת היצע המוצרים שלה בתחום זה.
למהלך הזה של גוגל צפויה להיות השפעה משמעותית על תעשיית הבינה המלאכותית. כאחת מחברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם, לגוגל יש את המשאבים והמומחיות להתחרות ב-OpenAI ובחברות בינה מלאכותית אחרות. יתר על כן, הגודל והתפוצה של גוגל פירושם שלבארד יש פוטנציאל להפוך לכלי בינה מלאכותית נפוץ ופופולרי.
השקת בארד היא התפתחות חשובה לתעשיית הבינה המלאכותית, ויהיה מעניין לראות כיצד המוצר החדש של גוגל משתווה למודלים קיימים של שפות כמו ChatGPT. עם ההתמקדות שלו בידידותיות למשתמש והיכולת שלו לשאוב מידע מהאינטרנט, לבארד יש פוטנציאל להיות משנה משחק במרחב הבינה המלאכותית. ככל שהמוצר יהיה זמין לציבור, יהיה מרתק לראות כיצד הוא מתפתח ואיזו השפעה יש לו על התעשייה.