לדברי האנליסט בארט ברווארס, כדי להוביל את המאמץ הזה, ESIA ממליץ על מינוי "שליח שבבים", בכיר ייעודי שיתאם את המטרות התעשייתיות של אירופה עם אסטרטגיית השבבים שלה. בכיר זה יפעל בתיאום עם תעשיות שונות, החל מרכב ועד אנרגיה מתחדשת, כדי להבטיח שאירופה תישאר תחרותית במרוץ השבבים העולמי
"הביקוש העולמי לשבבים גואה, בעקבות עליית הטכנולוגיות החדשות כגון אינטליגנציה מלאכותית, רשתות 5G ורכבים חשמליים. אולם, ייצור השבבים באירופה מפגר מאחורי מתחרים מרכזיים כמו ארצות הברית וסין." כך כותב האנליסט בארט ברווארס באתר Innovation Origin.
"האיחוד האירופי, המכיר בחשיבות השבבים למעבר הדיגיטלי והירוק שלו, כבר הציב מטרה להגיע ל-20% מייצור השבבים העולמי עד 2030. עם זאת, לפי ESIA, יש לנקוט בפעולות נוספות כדי להפוך את החזון הזה למציאות."
לדברי ברווארס, כדי להוביל את המאמץ הזה, ESIA ממליץ על מינוי "שליח שבבים", בכיר ייעודי שיתאם את המטרות התעשייתיות של אירופה עם אסטרטגיית השבבים שלה. בכיר זה יפעל בתיאום עם תעשיות שונות, החל מרכב ועד אנרגיה מתחדשת, כדי להבטיח שאירופה תישאר תחרותית במרוץ השבבים העולמי.
"קריאת ESIA מגיעה בזמן קריטי. הביקוש העולמי לשבבים גואה, בעקבות עליית טכנולוגיות כמו אינטליגנציה מלאכותית, רשתות 5G ורכבים חשמליים. אך ייצור השבבים של אירופה מפגר כיום מאחורי מתחרים מרכזיים כמו ארצות הברית וסין. ESIA טוען כי אירופה זקוקה לגישה מאוחדת ופרואקטיבית כדי להדביק את הפער."
חוק השבבים 2.0
"בעוד חוק השבבים של האיחוד האירופי היה צעד חשוב קדימה, ESIA דוחף ל"חוק שבבים 2.0" שיחזק עוד יותר את אקוסיסטם השבבים של אירופה. המדיניות המעודכנת צריכה לטפל בפערים במסגרת המקורית, כמו האצת תהליך האישור למפעלי ייצור שבבים. עיכובים נוכחיים, כך מציינת ESIA, מעמידים חברות אירופיות בעמדת נחיתות מול חברות מאזורים אחרים."
ESIA" גם מדגישה את הצורך במשטר סיוע ממלכתי המתאים לעתיד כדי לתמוך במגזר. חברות השבבים האירופאיות מתחרות בשוק העולמי ודורשות רמת תמיכה דומה לזו שמקבלים מתחרים בארה"ב ובאסיה מממשלותיהם."
גישה חכמה למדיניות תחרותית
אחת מהמלצות המפתח של ESIA היא להקים "בדיקת תחרותיות" כלל-אירופאית. זה יבטיח שכל המדיניות, בין אם טכנולוגית, סביבתית או מסחרית, תהיה מתואמת עם המטרה הכוללת של חיזוק תעשיית השבבים האירופית. ESIA מזהירה כי מדיניות סותרת ודרישות מנהלתיות מוגזמות עלולות להחניק את הצמיחה, למנוע מאירופה להגיע ליעד שלה לשנת 2030.
וכמובן, אתגר קריטי נוסף שעומד בפני תעשיית השבבים של אירופה הוא מחסור בעובדים מיומנים. ESIA מעריכה כי אירופה תזדקק ל-10,000 עד 15,000 עובדים מיומנים חדשים כדי לאייש את מפעלי ייצור השבבים המתוכננים לקום בשנים הקרובות. מסכם בארווסט.