• אודות
  • כנסים ואירועים
  • צור קשר
  • הצטרפות לניוזלטר
  • TapeOut Magazine
  • ChipEx
  • סיליקון קלאב
  • Jobs
מבית
EN
Tech News, Magazine & Review WordPress Theme 2017
  • עיקר החדשות
    מנכ"ל אינטל ליפ-בו טאן. צילום יחצ, אינטל

    ליפ בו-טאן שובר שתיקה: "להוביל את אינטל הוא כבוד חיי – תמיד פעלתי לפי הסטנדרטים החוקיים והאתיים הגבוהים ביותר"

    מנכ"ל אינטל ליפ-בו טאן. צילום מסך מערוץ היוטיוב של אינטל

    טראמפ נגד מנכ"ל אינטל: "ליפ בו-טאן נמצא בניגוד עניינים חמור – עליו להתפטר מיידית"

    נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ. המחשה: depositphotos.com

    טראמפ מכריז על מכסים חדשים: חברות שלא ייצרו שבבים בארה"ב יחויבו ב־100% מכס

    מנכ"ל אנבידיה ג'נסן הואנג מציג את מעבדי בלאקוואל סופר צ'יפ. צילום יחצ

    OpenAI ואנבידיה מניעות חדשנות בתחום ה-AI עם סדרת מודלים בקוד פתוח

    מערכת בקרה קוונטית של קייסייט שהותקנה ביפן. צילום יחצ

    קיסייט התקינה את מערכת הבקרה הקוונטית המסחרית הגדולה בעולם

    ארכיטקט ה- GPU האגדי חושף את הסטרטאפ החדש שלו

    ארכיטקט ה- GPU האגדי חושף את הסטרטאפ החדש שלו

    Trending Tags

    • בישראל
      גדעון בן צבי, מנכ'ל ולנס סמיקונדקטור - קרדיט צילום - ולנס סמיקונדקטור.

      ולנס מדווחת על תוצאות הרבעון השני: עלייה בהכנסות אך ירידה בתחזית השנתית בעקבות המכסים

      רפי עמית, מנכ"ל קמטק. צילום יחצ

      קמטק מדווחת על תוצאות שיא לרבעון השני של 2025 – וצופה קצב הכנסות שנתי של חצי מיליארד דולר

      אורי כץ, סמנכ"ל מוצר בהיילו. קרדיט דוד גארב

      היילו ממנה את מקס גלובר לתפקיד סמנכ"ל הכנסות ואת אורי כץ לתפקיד סמנכ"ל מוצר

      צוות Quamcore. קרדיט: תומר אפלבאום

      חברת QuamCore גייסה 26 מיליון דולר לבניית מחשב קוונטי עם מיליון קיוביטים במקרר אחד

      המבנה החדש של מרכז הננו באוניברסיטת תל אביב. צילום: הראל גלבוע

      מהפכת ה- Advanced Packaging מגיעה לאקדמיה

      שחר פיינבליט, VAST DATA. צילום יחצ

      VAST Data בדרך לשווי של 30 מיליארד דולר: גוגל ואנבידיה במגעים להשקעה ענקית

      Trending Tags

      • מדורים
        • אוטומוטיב
        • בינה מלאכותית (AI/ML)
        • בטחון, תעופה וחלל
        • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
        • ‫יצור (‪(FABs‬‬
        • ‫צב"ד‬
        • ‫שבבים‬
        • ‫רכיבים‬ (IOT)
        • ‫תוכנות משובצות‬
        • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
        • תקשורת מהירה
        • ‫‪FPGA‬‬
        • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
      • מאמרים ומחקרים
      • צ'יפסים
      • Chiportal Index
        • Search By Category
        • Search By ABC
      No Result
      View All Result
      Chiportal
      • עיקר החדשות
        מנכ"ל אינטל ליפ-בו טאן. צילום יחצ, אינטל

        ליפ בו-טאן שובר שתיקה: "להוביל את אינטל הוא כבוד חיי – תמיד פעלתי לפי הסטנדרטים החוקיים והאתיים הגבוהים ביותר"

        מנכ"ל אינטל ליפ-בו טאן. צילום מסך מערוץ היוטיוב של אינטל

        טראמפ נגד מנכ"ל אינטל: "ליפ בו-טאן נמצא בניגוד עניינים חמור – עליו להתפטר מיידית"

        נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ. המחשה: depositphotos.com

        טראמפ מכריז על מכסים חדשים: חברות שלא ייצרו שבבים בארה"ב יחויבו ב־100% מכס

        מנכ"ל אנבידיה ג'נסן הואנג מציג את מעבדי בלאקוואל סופר צ'יפ. צילום יחצ

        OpenAI ואנבידיה מניעות חדשנות בתחום ה-AI עם סדרת מודלים בקוד פתוח

        מערכת בקרה קוונטית של קייסייט שהותקנה ביפן. צילום יחצ

        קיסייט התקינה את מערכת הבקרה הקוונטית המסחרית הגדולה בעולם

        ארכיטקט ה- GPU האגדי חושף את הסטרטאפ החדש שלו

        ארכיטקט ה- GPU האגדי חושף את הסטרטאפ החדש שלו

        Trending Tags

        • בישראל
          גדעון בן צבי, מנכ'ל ולנס סמיקונדקטור - קרדיט צילום - ולנס סמיקונדקטור.

          ולנס מדווחת על תוצאות הרבעון השני: עלייה בהכנסות אך ירידה בתחזית השנתית בעקבות המכסים

          רפי עמית, מנכ"ל קמטק. צילום יחצ

          קמטק מדווחת על תוצאות שיא לרבעון השני של 2025 – וצופה קצב הכנסות שנתי של חצי מיליארד דולר

          אורי כץ, סמנכ"ל מוצר בהיילו. קרדיט דוד גארב

          היילו ממנה את מקס גלובר לתפקיד סמנכ"ל הכנסות ואת אורי כץ לתפקיד סמנכ"ל מוצר

          צוות Quamcore. קרדיט: תומר אפלבאום

          חברת QuamCore גייסה 26 מיליון דולר לבניית מחשב קוונטי עם מיליון קיוביטים במקרר אחד

          המבנה החדש של מרכז הננו באוניברסיטת תל אביב. צילום: הראל גלבוע

          מהפכת ה- Advanced Packaging מגיעה לאקדמיה

          שחר פיינבליט, VAST DATA. צילום יחצ

          VAST Data בדרך לשווי של 30 מיליארד דולר: גוגל ואנבידיה במגעים להשקעה ענקית

          Trending Tags

          • מדורים
            • אוטומוטיב
            • בינה מלאכותית (AI/ML)
            • בטחון, תעופה וחלל
            • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
            • ‫יצור (‪(FABs‬‬
            • ‫צב"ד‬
            • ‫שבבים‬
            • ‫רכיבים‬ (IOT)
            • ‫תוכנות משובצות‬
            • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
            • תקשורת מהירה
            • ‫‪FPGA‬‬
            • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
          • מאמרים ומחקרים
          • צ'יפסים
          • Chiportal Index
            • Search By Category
            • Search By ABC
          No Result
          View All Result
          Chiportal
          No Result
          View All Result

          בית מדורים אוטומוטיב האם מכוניות אוטונומיות תהיינה בטיחותיות?

          האם מכוניות אוטונומיות תהיינה בטיחותיות?

          מאת THE CONVERSATION
          19 מרץ 2020
          in אוטומוטיב, מאמרים ומחקרים
          תחבורה אוטונומית. איור: Image by Julien Tromeur from Pixabay

          תחבורה אוטונומית. איור: Image by Julien Tromeur from Pixabay

          Share on FacebookShare on TwitterLinkedinWhastsapp

          המכוניות משתנות – מהר. אך האם חידושים כמו מכוניות אוטונומיות ומעופפות הם הבטחה שעתידה להתממש או להישאר על שולחן השרטוט (הווירטואלי כמובן) ואם הן הופכות להיות הדרך העתידית להגיע מנקודה לנקודה, האם אנו יכולים לסמוך עליהן שייקחו אותנו לשם בשלום? להלן חמש שאלות עיקריות בנושא, שנענו על ידי מומחה – אנדרו מוריס, פרופסור לגורם האנושי בבטיחות תעבורה, אוניברסיטת לובורו, בריטניה.
          האם מכוניות בנהיגה עצמית בטיחותיות?

          נכון לעכשיו, הציבור הרחב אינו סומך על הרעיון של כלי רכב אוטונומיים. בסקר שנערך לאחרונה, 15% מהציבור האמריקני אמרו כי הם לא מאמינים שאי פעם יהיה רכב אוטונומי בשוק, ו-42% אמרו שהם לעולם לא יסעו ברכב אוטומטי לחלוטין. בנוסף, 56% מהנסקרים ידרשו 100% בטיחות לפני שייקחו טרמפ בעצמם ברכב אוטונומי, ו-60% אמרו כי ידרשו את אותה רמת בטיחות – 100% – לפני שיאפשרו לבן משפחה להיכנס לרכב אוטונומי.
          אבל האם זה הוגן? מרכז Eno לתחבורה, מכון חשיבה עצמאי ללא מטרות רווח בוושינגטון, קובע כי "טעויות של נהגים אנושיים הן ככל הנראה הסיבה העיקרית ללמעלה מ- 90% מכל התאונות". החלפת מכוניות בשליטת נהגים באוטונומיות עשויה להביא לנסיעה בטוחה בהרבה.
          אולם כדי להגיע לנקודה זו, כל המכוניות בכביש תצטרכנה להיות אוטונומיות. יתכן שיחלפו שנים רבות עד שזה יקרה, לפי סקר הטוען כי עד שנת 2034, רכבים אוטונומיים יהוו רק 10% מכלל הרכבים שיימכרו בשוק.

          אנחנו יודעים שזה ייקח זמן מה, ובינתיים יהיה שילוב של כלי רכב אוטונומיים לחלוטין, אוטונומיים חלקית ולא אוטונומיים בכבישים. יש לזה פוטנציאל לגרום לבעיות. לדוגמא, רוכבי אופניים או הולכי רגל שחוצים את הכביש עשויים להניח הנחות שגויות לגבי יכולתם של כלי הרכב לגלות אותם.

          עלינו להיות בטוחים שכלי רכב אוטונומיים יהיו בטיחותיים ואמינים, ועדיין הדרך ארוכה. היו כבר כמה מקרים בהם כלי רכב אוטונומיים הרגו או פצעו קשה משתמשי דרך אחרים כאשר הם לא פעלו כפי שנחזה בתרחישים מסוימים של תנועה.

          כלי רכב אוטונומיים יוכלו גם לפעול בכבישים מסוימים במקום בו קיימות תשתיות מתאימות – למשל, סימוני דרך ושלטים – כך שהרכב יוכל "לקרוא" את הכביש ולדעת מה לעשות במצבים שונים. בלי אלה, הרכב לא ידע מה לעשות ויכבה את עצמו (וישאיר את יושביו תקועים), יעביר את השליטה לנהג (ובכך יסתור את סוגיית האוטונומיה של הרכב), או יעשה דבר בלתי צפוי לחלוטין ואולי אף יגרום לאסון.

          האם צורתן של מכוניות תשתנה?
          כלי רכב עשויים להפוך לחללים רב-תכליתיים בשנים הבאות, מה שמאפשר לנוסעים לבצע מספר משימות שונות תוך שהם מועברים ממקום למקום.

          אפשר לדמיין מצבים שבהם מכוניות הופכות ל"משרדים על גלגלים" בהם הנוסעים יכולים לעבוד כרגיל, לקיים פגישות, או אפילו להירגע בהפסקות. משמעות הדבר היא כי יהיה צורך לעצב מחדש את כל חלל הפנים כדי לאפשר פעילויות מסוג זה. הדבר יצטרך להתבטא בכך שכלי הרכב יידרש להיות רחב יותר, גבוה יותר וגדול יותר, דבר שיש לו השלכות נוספות על תכנון הכבישים.

          מה לגבי מכוניות מעופפות?

          יש הרבה מקום מעל ראשינו שאינו נמצא בשימוש כרגע על ידי מטוסים, כך שהקונספט של מכוניות מעופפות הוא אפשרי. אחרי הכל, הדבר עשוי למנוע הרבה מהבעיות הנוכחיות הקשורות לתנועה, ובמיוחד לעומס.

          זה יכול להיות גם סוג של אופן ניידות מהיר מאוד. כלי רכב מעופפים לא יוגבלו על ידי בקרות תנועה, צמתים וכבישים. שיקול משמעותי נוסף יהיה כספי; אם כל הרכבים היו יכולים לטוס, תיאורטית היינו זקוקים להרבה פחות כבישים, והיינו חוסכים בעלויות בנייה ותחזוקה.
          אבל צריך להסדיר את כל התפיסה של מכוניות מעופפות, או שיהיו אינסוף התנגשויות באוויר. ההשלכות של אלה עלולות להיות גרועות בהרבה מהתרסקויות על הקרקע כי כמעט כל תאונה תהיה קטלנית ליושבים במכונית ואולי גם לאלו שיחטפו את הרסיסים מתחתיהם.

          אולי נוכל לדמיין "מסדרונות אוויר" ייעודיים הנשלטים על ידי בקרי תנועה בשטח אשר יעבדו באותו אופן כמו בקרי התנועה האווירית המסורתיים. הסדרה בתרחיש זה תהיה חיונית ויכול להיות שהקונספט כולו יהיה מוגבל למפעילים פרטיים מקצועיים המפעילים שירותי מוניות מעופפות שמיים או הובלת סחורות בתוך הערים. בסופו של דבר, המספרים יצטרכו להיות בשליטה הדוקה. לפיכך קשה לראות כיצד יתאפשר לאנשים פשוט לרכוש מכונית מעופפת ולהמריא איתה מחזית אולם התצוגה .
          לבסוף, ישנם נושאים סביבתיים, מכיוון שחלק מהרכבים צפויים להיות מונעים על ידי דלקים מאובנים על מנת להשיג את הדחף הדרוש – אם כי נבדקים גם פוטנציאל הרכבים (המעופפים) המונעים על ידי חשמל.

          ומה דעתך על מבחני נהיגה בעתיד?

          מאחר שמשימת הנהג תשתנה מנהג לפקח, ניתן לחזות כי כל המשימה תצטרך להיות מוסדרת על ידי צורה כלשהי של רישיון בקר רכב. "בקרים" (להבדיל מ"נהגים") יצטרכו ללמוד הרבה יותר על יכולותיו ומגבלותיו של הרכב ויצטרכו לדעת מה לעשות במצבי חירום בהם יתכן שהם יצטרכו לקבל שליטה. לכן, משימת הבקר עשויה לדרוש ידע מעמיק יותר מאשר נהג רגיל ומבחני הנהיגה יצטרכו להשתנות כדי לשקף זאת.

          האם בקרוב כל המכוניות יהיו בשליטת מחשב?

          כל המכוניות החדשות כבר נשלטות על ידי מחשב במידה מסוימת. כאשר במכונית מודרנית יש ליקוי, ההליך הרגיל לברר מה לא בסדר כרוך בבדיקת אבחון. בדיקה זו מסתמכת על מערכת מחשב המקושרת למעבד המחשב, לחיישנים ולמיקרו-שבבים של הרכב. לדוגמה ניתן לחשוף פגמים לרבות נזילות, בעיות במנוע, במיכל הדלק ועוד.
          מכאן ועד לבקרה של הרכב – המרחק קצר, ויכולת המחשוב כבר קיימת בכלי רכב רבים לצורך פונקציות כמו בקרת שיוט אוטומטית, חניה אוטומטית ומערכות בלימת חירום מתקדמות או אוטונומיות. מערכות המחשבים במכוניות עתידיות עשויות להיות מתוחכמות במיוחד.

          כתוצאה מכך, רכבים אוטונומיים הולכים להיות בשנים הראשונות שלאחר כניסתם יקרים מאוד בהשוואה לרכבים לא אוטונומיים. זה עשוי לפגוע בכניסה נרחבת, כפי שקורה כיום עם כלי רכב חשמליים.

          תגיות מכוניות אוטונומיות
          THE CONVERSATION

          THE CONVERSATION

          נוספים מאמרים

          פרופ' אמנון שעשוע בהרצאה בכנס CES 2023. צילום: אבי בליזובסקי
          אוטומוטיב

          אינטל מוכרת מניות של מובילאיי בהיקף של 900 מיליון דולר תרד מ-88% ל-80% בעלות

          MOIA - רכבים אוטונמיים מבוססי מכ
          אוטומוטיב

          מובילאיי במרכז מהפכת הרובוטקסי של פולקסווגן: תניע את צי ההסעות האוטונומיות של אובר בלוס אנג'לס

          רכב אוטונומי בדרגה 3. צילום BMW ואינוויז
          אוטומוטיב

          אינוביז חתמה על הסכם פיתוח עם אחת מחמש יצרניות הרכב הגדולות בעולם

          מנכ
          אוטומוטיב

          NXP השלימה את רכישת TTTech Auto תמורת 625 מיליון דולר – ומזרזת את מהפכת הרכב מבוסס התוכנה

          הפוסט הבא
          לוגו Nvidia, צילום יחצ

          Nvidia רותמת את הגיימרים המשתמשים בכרטיסיה למלחמה בנגיף הקורונה

          כתיבת תגובה לבטל

          האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

          • הידיעות הנקראות ביותר
          • מאמרים פופולאריים

          הידיעות הנקראות ביותר

          • ארכיטקט ה- GPU האגדי חושף את הסטרטאפ החדש שלו
          • מהפכת ה- Advanced Packaging מגיעה לאקדמיה
          • שלושה בכירים באינטל פורשים במסגרת רה-ארגון נרחב בייצור
          • VAST Data בדרך לשווי של 30 מיליארד דולר: גוגל…
          • היילו ממנה את מקס גלובר לתפקיד סמנכ"ל הכנסות…

          מאמרים פופולאריים

          • היתרון הישראלי בסכסוך האיראני – לוחמה מדויקת…
          • ענבר דג – דג נדיר בתעשיית השבבים
          • מסטארטאפ ניישן לסמיקונדקטור ניישן: כיצד הפכה ישראל…
          • אתגרי תכנון שבבים ב – 1.8 ננומטר
          • מקרה קלרנה : האם הרומן עם הבינה מלאכותית הסתיים בבגידה?

          השותפים שלנו

          לוגו TSMC
          לוגו TSMC

          לחצו למשרות פנויות בהייטק

          כנסים ואירועים

          כנסים ואירועים

          כנס ChipEx2025 יערך ב-13-14 במאי, 2025. הכנס מיועד לכל העוסקים בתעשיית הסמיקונדקטור  כולל מהנדסים, מומחים מקצועיים ובכירים.

          לחץ לפרטים

          הרשמה לניוזלטר של ChiPortal

          הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו


            • פרסם אצלנו
            • עיקר החדשות
            • הצטרפות לניוזלטר
            • בישראל
            • צור קשר
            • צ'יפסים
            • Chiportal Index
            • TapeOut Magazine
            • אודות
            • מאמרים ומחקרים
            • תנאי שימוש
            • כנסים
            • אוטומוטיב
            • בינה מלאכותית
            • בטחון, תעופה וחלל
            • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
            • ‫יצור (‪(FABs‬‬
            • ‫צב"ד‬
            • ‫רכיבים‬ (IOT)
            • ‫שבבים‬
            • ‫תוכנות משובצות‬
            • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
            • ‫‪FPGA‬‬
            • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬

            השותפים שלנו

            כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

            דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

            No Result
            View All Result
            • עיקר החדשות
            • בישראל
            • מדורים
              • אוטומוטיב
              • בינה מלאכותית (AI/ML)
              • בטחון, תעופה וחלל
              • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
              • ‫יצור (‪(FABs‬‬
              • ‫צב"ד‬
              • ‫שבבים‬
              • ‫רכיבים‬ (IoT)
              • ‫תוכנות משובצות‬
              • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
              • ‫‪FPGA‬‬
              • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
              • תקשורת מהירה
            • מאמרים ומחקרים
            • צ'יפסים
            • כנסים
            • Chiportal Index
              • אינדקס חברות – קטגוריות
              • אינדקס חברות A-Z
            • אודות
            • הצטרפות לניוזלטר
            • TapeOut Magazine
            • צור קשר
            • ChipEx
            • סיליקון קלאב

            כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

            דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

            דילוג לתוכן
            פתח סרגל נגישות כלי נגישות

            כלי נגישות

            • הגדל טקסטהגדל טקסט
            • הקטן טקסטהקטן טקסט
            • גווני אפורגווני אפור
            • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
            • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
            • רקע בהיררקע בהיר
            • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
            • פונט קריאפונט קריא
            • איפוס איפוס